رفتن به مطلب

ساخت ربات عروس دریایی به اندازه انسان


ارسال های توصیه شده

دانشجویان و محققان دانشکده مهندسی دانشگاه فناوری ویرجینیا موفق به ساخت یک عروس دریایی رباتیک خودکار به اندازه انسان شدند که می‌تواند در بررسی بهتر حرکات حیوانی که الهام‌بخش آن بوده، کمک کند.

این ربات موسوم به «Cyro» با الهام از عروس دریایی یال‌دار Cyanea capillata ساخته شده که بزرگ‌ترین گونه شناخته شده عروس دریایی در جهان است.

محققان امیدوارند بتوانند با Cyro به اطلاعات بیشتری در مورد حرکات عروس دریایی و دلیل بزرگ بودن آن تا این اندازه دست یابند. نتایج بدست آمده تا کنون نشان داده که هرچه عروس دریایی بزرگ‌تر باشد از بهره‌وری بیشتری برخوردار بوده و از انرژی کمتری برای طی مسافت استفاده می‌کند.

Cyro هم‌چنین می‌تواند پیشگام ربات‌های خودکار و خود نیرو ده آینده باشد که دریاها را ارزیابی کرده، از کف دریا نقطه‌برداری می‌کنند و حتی به نمایش اسرار موجودات دریایی می‌پردازند.

این ربات نیروی خود را از یک پیل فلز هیدروکسید نیکل قابل شارژ مجدد بدست آورده و قرار است برای چند هفته بصورت خودکار بکار بپردازد.

این فناوری بسیار پیشرفته‌تر از نمونه قبل این تیم موسوم به «RoboJelly» بوده که به اندازه یک کف دست بود.

Cyro با قطر بیش از 1.7 متر و وزن 77 کیلوگرم با مجموعه‌ای از هشت بازوی فلزی حرکت کرده که شبیه به نمونه واقعی آن به داخل و خارج حرکت می‌کنند.

 

6

 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...