رفتن به مطلب

هر 10 ازدواج اینترنتی 8 طلاق


ارسال های توصیه شده

ازدواج اینترنتی که از پدیده های جدید پیشرفت فناوری و اطلاعات است و اغلب آشنایی ها با هدف ازدواج صورت می گیرد، به طور عمده با دروغ و حیله شکل می گیرد که این امر پایان تلخی را برای جوانان رقم می زند.

 

 

ازدواج های اینترنتی که اخیرا در بین جوانان رشد کرده به جهت نوع آشنایی که براساس نیرنگ و تقلب بنا شده، فرجام بدی برای جوانان رقم می زند بطوریکه کاخ آرزو های آنها را به ویرانه ای تبدیل می کند که برخی از صدمات آن دیگر قابل جبران نیست.

 

 

پیشرفت فناوری و تلفیق شبکه های اجتماعی با اینترنت و تشکیل شبکه های اجتماعی مجازی، این امکان نامطلوب را در اختیار کاربران قرار داده است.

ارتباطات مجازی که پس از مدتی به رابطه فیزیکی منجر می شود مشکلات عمده ای را بوجود می آورد که عمده آسیب ها متوجه دخترانی است که در سراب یک زندگی رویایی، صادقانه با فرد مقابل خود ارتباط برقرار کرده و از گفتن جزئی ترین اسرار زندگی خود در فضای مجازی ابائی نداشته به طوری که در موارد بسیاری، خصوصی ترین تصاویر خود را نیز برای فرد مقابل ارسال می کنند.

 

 

در عصر ارتباطات و اینترنت، شخص خود را در دنیای غیرواقع پنهان کرده و بدون ترس هرحرفی را بیان می کند و زمانی که دروغ ها خریداری پیدا کرد بازگشت از گفته ها دشوار می شود و اگر این ارتباط به یک زندگی زناشویی تبدیل شود در نخستین گام با شکست مواجه خواهد شد.

 

 

براساس گزارش مراکز ذیربط در ازدواج های اینترنتی، از هر 10 ازدواج هشت مورد منجر به طلاق شده است.

سوءاستفاده و اخاذی توسط شیادان، فساد، فحشاء و سوءظن شدید به شریک زندگی آینده از جدی ترین آسیب ها برای دختران است، هرچند که پسران نیز از این پیامدها مصون نیستند.

 

 

مسوولان پلیس فضای تولید و اطلاعات(فتا)در این مورد اظهار می دارند که در موارد عدیده از حرف ها و تصاویر و فیلم های رد و بدل شده از طریق ایمیل، چت و یا وب کم سوء استفاده شده و پرونده های بسیار زیادی از قربانیان اینگونه جرائم در پلیس فتا تشکیل می شود که اغلب انتشار این تصاویر در اینترنت حجم خسارات معنوی و حیثیتی بسیار وسیعی را متوجه قربانی می کند.

حتی مشاهده شده دختران و زنانی جهت تامین وجه برای اخاذان به سرقت از خانواده خود دست می زنند و در مواردی تا مرز خودکشی نیز پیش رفته اند و در ملاقات های اینترنتی جرائمی چون قتل نیز رخ داده است.

 

 

به گزارش ایرنا توصیه های پلیس فتا به شهروندان این است که از اشتراک گذاری تصاویر و فیلم ها و اطلاعات خصوصی خود در فضای مجازی خودداری کنند.

پرهیز از ملاقات با دوستان اینترنتی، نظارت والدین بر فعالیت فرزندانشان در اینترنت، خودداری از اعتماد بیجا به دیگران در فضای سایبر که ممکن است هویت دیگری را غیر از آنکه خود را معرفی کرده اند، از دیگر توصیه های پلیس فتا به جوانان است.

همچنین در صورت بروز مشکل و یا سوءاستفاده جوانان ابتدا به والدین خود و سپس به پلیس فتاhttp://www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی - تماس با ما، یا با شماره تلفن 110 تماس بگیرند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...