رفتن به مطلب

رمان مورد علاقه «ریدلی اسکات» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران


- Nahal -

ارسال های توصیه شده

رمان «پیش از آنکه بخوابم» نوشته اس جی واتسون با ترجمه شقایق قندهاری از سوی انتشارات آموت منتشر شد. این رمان با استقبال فراوانی در كشورهای غربی روبه‌رو شده، تا جایی كه «ریدلی اسكات» فیلمساز نامدار انگلیسی پس از انتشار این كتاب، امتیاز آن را خریده و هم اکنون دارد براساس آن فیلمی می‌سازد.

 

ناشر در معرفی کتاب آورده است: «کریستین هر بار که می‌خوابد و خوابش اندکی عمیق می‌شود، حافظه‌اش را به کل از دست می دهد و این اتفاق ناگوار بخشی از تجربه روزانه‌اش شده است.»

این كتاب كه بهار 2011 منتشر شده، تاكنون به بیش از 30 زبان ترجمه شده است. همچنین علاوه بر آمریكا و انگلستان از پرفروش‌ترین كتاب‌ها در كشورهای فرانسه،‌ كانادا، بلغارستان و هلند نیز بوده است.

 

از «شقایق قندهاری» مترجم، تاکنون کتاب‌های زیادی منتشر شده است؛ از جمله «ابرابله»، «عشق زن خوب»، «آیدابی» و «سیاه دل». قندهاری که صاحب چند جایزه ادبی، مدتی است به طور خیلی جدی برای معرفی ادبیات داستانی ایران روی ترجمه فارسی به انگلیسی کار می کند و در این فضا چند اثر ترجمه کرده که در دست چاپ هستند.

 

رمان «پیش از آن‌که بخوابم» در 384 صفحه و به قیمت 15000 تومان منتشرشده است.

لینک به دیدگاه

تلاش برای حفظ خاطرات در «پیش از آن‌که بخوابم»

 

«پیش از آن‌که بخوابم» نخستین رمان «اس‌.جی. واتسون» نویسنده انگلیسی، درباره زندگی زنی است که حافظه‌اش بعد از به خواب رفتن پاک می‌شود و می‌کوشد با نوشتن خاطرات حافظه‌اش را به دست بیاورد. این کتاب با ترجمه شقایق قندهاری به تازگی منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، قندهاری، درباره این داستان گفت: شخصیت اصلی داستان بر اثر حادثه ناگواری که برایش اتفاق افتاده دچار بیماری نادری شده و هر بار که می‌خوابد حافظه‌اش پاک می‌شود و سرگذشت خود را فراموش می‌کند. او در سراسر داستان به کمک پزشک خود و دفتر یادداشتی که روزانه حوادث زندگی‌اش را در آن می‌نویسد سعی در یادآوری گذشته خود دارد؛ گذشته‌ای که گاه حقایق تلخی در آن نهفته است.

 

وی تصویری بودن متن داستان را از ویژگی‌های بارز آن دانست و توضیح داد: مخاطب در حین خواندن این رمان می‌تواند به خوبی از حوادث در ذهنش تصویرسازی کند گویی در حال مشاهده فیلمی سینمایی است. به دلیل همین ویژگی است که پس از انتشار کتاب پیشنهاد ساخت فیلمی بر اساس این داستان از سوی ريدلی اسكات، فيلمساز نامدار انگليسی به نویسنده داده شد و این فیلم هم اکنون در مراحل تولید است.

 

این مترجم افزود: رفت‌وبرگشت‌های زمانی در داستان «پیش از آن که بخوابم» از ویژگی‌های دیگر نثر این نویسنده است و واتسون در نخستین رمانش با ظرافت‌های زبانی، مدام خواننده را غافلگیر می‌کند. با این حال معتقدم که برخلاف بسیاری از آثار داستانی، توصیف‌های مکرر واتسون سبب خستگی مخاطب نمی‌شود.

 

این کتاب بر اساس تجربیات نویسنده از حضور در کنار بیماران آلزایمری نوشته شده است. «پیش از آن که بخوابم» با عنوان «Before I go to sleep» در سال 2011 منتشر شد و به سرعت به صدر جدول پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز و ساندی تایمز رسید. این رمان تاکنون به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...