رفتن به مطلب

بررسی تخصصی پدفون 2


Arpak

ارسال های توصیه شده

امروزه تمام کمپانی‌ها به دنبال افزایش رم گوشی خود و یا افزایش قدرت پردازنده و کیفیت صفحه نمایش آن هستند، به همین خاطر اگر یک کمپانی تغییری در کاربری گوشی خود ایجاد کند سر و صدای زیادی به پا خواهد شد. ایسوس این کار را با گوشی Padfone خود انجام داد و همان طور که انتظار می‌رفت این شرکت سر و صدای زیادی نیز به پا کرد. شاید این گوشی نتوانست موفقیت زیادی را در فروش مانند آیفون و یا سری گلکسی به دست بیاورد اما یک حرکت نوآورانه بود که نام ایسوس را بر سر زبان‌ها انداخت.

نسخه اول این گوشی چندان مورد توجه قرار نگرفت اما با بهبودهایی که نسخه دوم داشت افراد زیادی تمایل به خرید آن پیدا کردند. با ما همراه باشید تا این تلفن تبلت ایسوس را بررسی کنیم. محتویات جعبه تقریبا می‌توان گفت هر چیزی که نیاز دارید داخل جعبه این گوشی قرار دارد، در وزن جعبه دستگاه پدفون، یک هدست، کابل USB هم برای شارژ و هم برای اتصال دستگاه به رایانه، شارژر، سوزن مخصوص خارج کردن سیم کارت و یک کیفت بسیار زیبا قرار گرفته است.

%281%29.jpg

طراحی همین اول کار بگوییم که ما از طراحی این گوشی و تبلتش بسیار خوشمان آمد، این دو گجت و به خصوص گوشی آن بسیار زیبا هستند. جنس بدنه گوشی از پلاستیک است و جنس اطراف آن از آلومینیوم است، در قسمت پشت گوشی شیارهای ریزی تعبیه شده‌اند که به لیز نخوردن گوشی از دست بسیار کمک خواهند کرد.

در قسمت جلویی گوشی صفحه نمایش 4.7 اینچی آن قرار گرفته است که این صفحه نمایش کیفیت 720×1280 پیکسل و تراکم پیکسلی 312 پیکسل در اینچ را دارد. در بالای این صفحه نمایش خروجی صدای مخاطب در کنار حسگر مجاورت و حسگر نور محیط و دوربین دوم قرار دارند.

%2834%29.jpg

در پایین صفحه نمایش سه دکمه لمسی مخصوص اندروید قرار گرفته‌اند و در زیر این سه دکمه آرم شرکت Asus حک شده است.

%2831%29.jpg

در سمت راست گوشی دکمه پاور و دکمه کم و زیاد کردن صدای قرار دارند، در سمت چپ نیز هیچ دکمه‌ای تعبیه نشده است.

%283%29.jpg

در بالای گوشی خروجی صدای هدفون به همراه درگاه سیم کارت و میکروفون گوشی قرار گرفته‌اند، در پایین گوشی نیز پورت اتصالی گوشی به همراه میکروفون اصلی تعبیه شده‌اند.

%284%29.jpg

در پشت گوشی که یکی از زیباترین طراحی‌ها را دارد یک دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فلاش و بلندگوی گوشی قرار گرفته‌اند، در پایین پشت گوشی نام پدفون حک شده است.

%288%29.jpg

در قسمت تبلت گوشی نیز همین کنترل‌ها قرار دارند با این تفاوت که بر روی قسمت تبلت درگاه سیم کارت، خروجی هدفون و تعدادی از کنترل‌های دیگر وجود ندارند.

برای فعال شدن تبلت باید گوشی را در پشت قسمت تبلت و در مکانی که برای آن در نظر گرفته شده قرار دهید و غیر از این از تبلت نمی‌توانید استفاده کنید، حقیقتا ایسوس در این مورد بسیار خوب عکس کرده است و حالت کشویی که در اینجا وجود دارد بسیار روان است.

جنس بدنه این گجت بسیار مناسب است، و هنگام لمس بدنه مطمئن باشید حس لمس یک گجت لوکس به شما القاء خواهد شد.

صفحه نمایش

گوشی این گجت صفحه نمایش 4.7 اینچی با کیفیت 1280×720 پیکسل دارد و تراکم پیکسلی آن نیز 312 پیکسل در اینچ است، شاید نتوان کیفیت این صفحه نمایش را بر روی کاغذ با کیفیت فول اچ دی های کنونی مقایسه کرد اما باید اعتراف کنیم این صفحه نمایش یکی از بهترین صفحه نمایش‌هایی است که تا کنون دیده‌ایم و کیفیت بسیار عالی به خصوص در هنگام پخش فیلم‌های FullHD داشت. صفحه نمایش دوم که مربوط به تبلت این گجت است اندازه 10 اینچ دارد و کیفیتی کمتر از صفحه نمایش گوشی دارد کیفیت صفحه نمایش تبلت این گجت 1280×800 پیکسل است. مطمئن باشید که اگر بخواهید صفحه نمایش این گوشی را با صفحه نمایش گوشی‌های مطرح این روزهای بازار مقایسه کنید هیچ چیزی کم نخواهد داشت و شاید نتوانید تفاوت بسیاری را بین آن‌ها مشاهده کنید

%2832%29.jpg.

%2811%29.jpg

لینک به دیدگاه

نرم افزار

سیستم عاملی که بر روی گوشی از پیش نصب شده نسخه 4.1.1 آب‌نبات ژله‌ای است. صفحه نمایش این گوشی همان ظاهر همیشگی اندروید را دارد و چیز خاصی که در گوشی‌های دیگر وجود داشته باشد ولی در این گوشی تعبیه شده باشد وجود ندارد.

%2852%29.jpg

صفحه کلید شماره گیر چه در گوشی و چه در تبلت همان صفحه کلیدی هستند که در دیگر گوشی‌ها می‌بینید، در اینجا اگر گوشی در پشت تبلت قرار گرفته باشد و بخواهید با شخصی صحبت کنید مجبور هستید یا از طریق بلندگوی تبلت و یا از طریق هدفون این مکالمه را انجام دهید.

%2815%29.jpg

%2839%29.jpg

صفحه کلید برای تایپ نیز مناسب است و کارآیی خوبی دارد به خصوص در قسمت تبلت دکمه‌ها به اندازه کافی بزرگ هستند که به راحتی امکان تایپ را برای شما فراهم خواهند کرد، به طور کلی چنانچه از طریق تبلت قصد ارسال پیامک را داشته باشید این کار بسیار لذت بخش است، زیرا کلیدها بزرگ هستند و سرعت تایپ و درصد اشتباه شما پایین خواهد آمد.

%2816%29.jpg

%2840%29.jpg

مرورگر در این گوشی همان مرورگر مخصوص اندروید است، کارآیی این مرورگر خوب است و در استفاده از آن به مشکلی برنخواهید خورد.

%2817%29.jpg

%2846%29.jpg

پخش کننده موزیک بسیار طراحی ساده‌ای دارد و اسم آلبوم، عکس کاور آلبوم و زمان پخش موسیقی نمایش داده می‌شوند، کیفیت صدای هدفون در هنگام پخش موسیقی نیز قابل قبول است و نیاز شما به یک پخش کننده موزیک جداگانه برطرف خواهد کرد.

%2819%29.jpg

%2842%29.jpg

نرم افزار مفیدی که در اینجا وجود دارد NoteBook است که از آن می‌توانید برای یادداشت برداری استفاده کنید، این نرم افزار امکانات جالبی دارد، به طور مثال هم توسط کشیدن انگشت و هم با تایپ کردن می‌توانید نوت برداری کنید، اگر از صفحه کلید برای نوشتن استفاده نکنید گوشی نوشته‌هایی که بر روی صفحه خواهید نوشت به نوشتار تایپ تبدیل خواهد کرد، تنها مشکل در اینجا است که اگر از صفحه کلید برای نوشتن استفاده نکنید و تنها بخواهید با کشیدن انگشت یک کلمه را بنویسید از فارسشی به خوبی پشتیبانی نخواهد کرد و همان طور که در شکل می‌بینید کلمات فارسی را از چپ به راست نشان خواهد داد. اما چنانچه با صفحه کلید تایپ را انجام دهید این مشکل بوجود نخواهد آمد.

%2820%29.jpg

%2821%29.jpg

پخش کننده ویدئویی در این گوشی همان پخش کننده اصلی اندروید است اما اگر می‌خواهید فیلم‌های با کیفیت FullHD را بر روی این گوشی و یا تبلت آن ببینید باید از برنامه‌های جانبی استفاده کنید که ما استفاده از برنامه MX Player را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به جز ضعف پخش کننده ویدئویی، کیفیت فیلم در حال پخش فوق‌العاده است و به خوبی می‌توانید فیلم‌های فول اچ دی را بر روی حافظه داخلی گوشی بریزید و بر روی صفحه نمایش بزرگ تبلت مشاهده کنید.

%2841%29.jpg

%2825%29.jpg

%2826%29.jpg

قسمت آلبوم تصاویر و آلبوم ویدئویی این گوشی حالت انیمیشنی خاصی ندارد و بسیار ساده و کاربر پسند طراحی شده است.

%2827%29.jpg

%2828%29.jpg

%2835%29.jpg

%2836%29.jpg

قسمت محدوده اخطارها یا همان ناتیفیکیشن بار بسیار کارآمد است، تقریبا به تمام تنظیمات مورد نیاز گوشی از این قسمت دسترسی دارید، از تنظیمات جالبی که در اینجا به چشم می‌خورد، گزینه Smart Saving است که به طور خودکار تنظیماتی را در گوشی ایجاد می‌کند که به افزایش عمر باتری کمک خواهد کرد. مورد دیگر که بسیار برای کاربران غیر انگلیسی زبان کاربرد دارد Instant Dictionary است که اگر این گزینه را فعال کنید یک کلید بر روی صفحه نمایش در کناره صفحه نمایش ظاهر خواهد شد که با کیلی بر روی آن می‌توانید قسمتی از متن انگلیسی در هر جایی از گوشی که باشد را انتخاب کنید و گوشی آن متن را برای شما ترجمه خواهد کرد.

%2833%29.jpg

%2847%29.jpg

لینک به دیدگاه

دوربین

گوشی به یک دوربین 13 مگاپیکسلی مجهز است که این دوربین عکس‌هایی با کیفیت 4128 x 3096 را می‌تواند تهیه کند، این دوربین توانایی ضبط تصاویر ویدئویی با کیفیت 1080p@30fps را دارد. دوربین دوم این گوشی که برای مکالمه تصویری استفاده می‌شود کیفیت 1.2 مگاپیکسل را دارد که این دوربین نیز توانایی ضبط تصاویر با کیفیت 720p را دارد.

ما از کیفیت دوربین این گوشی بسیار رضایت داشتیم و عکس‌هایی که با آن گرفتیم کیفیت بسیار خوبی داشتند که نمونه‌ای از آن‌ها را در زیر می‌توانید ببینید، در اینجا فقط باید یک نکته را ذکر کنیم که زمانی که قصد عکاسی با دوربین خود گوشی را دارید بیشترین کیفیتی که دوربین برای شما فراهم می‌کند 13 مگاپیکسل است، اما زمانی که گوشی را در جای خود بر روی بخش تبلت قرار می‌دهید بیشترین کیفیتی که دوربین به شما اجازه عکاسی خواهد داد فقط 5 مگاپیکسل است.

%2838%29.jpg

%2830%29.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

پردازنده و باتری

گوشی به یک پردازنده 4 هسته‌ای کوآلکام با سرعت 1.5 گیاهرتز مجهز است و به این علت که قسمت تبلت تنها در صورتی روشن خواهد شد که گوشی در پشت آن قرار گرفته باشد بنابراین این پردازنده تنها پردازنده موجود در این گجت است، در کنار این پردازنده یک رم 2 گیگابایتی قرار گرفته است که به سریع‌تر اجرا شدن فرامینی بسیار کمک خواهد کرد. ما برای تست این پردازنده و رم گوشی بازی با کیفیت Need For Speed MOST WANTED را بر روی آن نصب کردیم و مقداری از گوشی برای انجام این بازی کار کشیدیم، در ابتدا بازی به خوبی اجرا شد و هیچ گونه کندی و یا گیری در بازی مشاهده نشد اما با گذشت زمان مشاهده کردیم که در بعضی مواقع برای مدت زمان 3 تا 4 ثانیه یک حالت کندی در بازی مشاهده می‌شود و بعد از 3 یا 4 ثانیه این حالت از بین می‌رود. این موضوع برای ما زیاد اهمیت نداشت زیرا به جز این مورد دستگاه به خوبی از پس بازی برآمد و بازی با آن بسیار لذت داشت به خصوص در زمانی که از صفحه نمایش بزرگ تبلت این گوشی برای بازی استفاده کردیم.

%2844%29.jpg

%2845%29.jpg

%2823%29.jpg

%2824%29.jpg

در گوشی یک باتری 2140 میلی آمپری تعبیه شده است که توانایی 16 ساعت مکالمه را دارد اما یک نکته مهم در اینجا این است که در این دستگاه اصلا نیازی نیست تا نگران تمام شدن باتری باشید، زیرا علاوه بر باتری که در گوشی دستگاه وجود دارد در تبلت نیز یک باریک‌تری شبیه شده است که باعث می‌شود در اصل شما یک دستگاه با دو باتری داشته باشید و بنابراین زمانی که به طور مثال باتری گوشی شما در حال اتمام است از باتری تبلت برای شارژ باتری گوشی استفاده کنید. در اینجا ایسوس این امکان را به شما داده که به انتخاب خود از باتری‌های هر کدام از دستگاه‌ها استفاده کنید به همین خاطر تنظیماتی در این قسمت قرار دارند که این تنظیمات تنها زمانی که گوشی در پشت تبلت قرار گفته باشد و از طریق صفحه نمایش تبلت قابل دسترسی است، در اینجا سه حالت وجود دارد: حالت هوشمند، حالت Phone preferred و حالت Power pack.

%2813%29.jpg

%2814%29.jpg

مورد آخر که ذکر آن را خالی از لطف ندیدیم کیف موجود در بسته بندی دستگاه است، این کیف کارآیی خوبی دارد و علاوه بر محافظت از دستگاه شما این امکان را به شما می‌دهد که از آن به عنوان یک استاد استفاده کنید و کار کردن را دستگاه را راحت‌تر می‌کند، در اینجا دو حالت وجود که حالت اول کمی دستگاه را بالاتر از حالت افقی قرار خواهد داد و برای تایپ کردن مناسب است، حالت دوم کمی دستگاه را بالاتر قرار می‌دهد که برای دیدن فیلم مناسب است فقط دقت کنید زمانی که دستگاه را در حالت دوم قرار می‌دهید احتمال افتادن دستگاه بسیار محتمل است.

%2848%29.jpg

%2849%29.jpg

%2850%29.jpg

%2851%29.jpg

در قسمت بنچ مارک همانطور که مشاهده می‌کنید این گوشی توانسته با فاصله کمی در رتبه دوم بعد از گلکسی اس 4 بایستد.

Screenshot_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B3-%DB%B0%DB%B3-%DB%B1%DB%B6-%DB%B1%DB%B5-%DB%B5%DB%B6-%DB%B1%DB%B7.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...