رفتن به مطلب

چطور از گاز گرفتن همستر جلوگیری کنیم


Iman-Emperatour

ارسال های توصیه شده

1.از گاز گرفتن همسترتان با شستن مداوم دستانتانن جلوگیری کنید. همسترها اغلب بینایی ضعیفی دارند ، و اگر شما بلافاصله بعد از غذا دادن به همستر بلندش کنید ممکن است او انگشت شما را با یک لقمه ی چرب و نرم اشتباه بگیرد.

 

2.در صورتیکه همسترتان خوابیده است از جابه جایی و بلند کردنش پرهیز کنید . این رو به خاطر داشته باشید که همستر ها حیوانات شبکاری هستند و اگر شما در طول روز یعنی زمانی که آنها تلاش میکنند تا بخوایند مزاحمشان شوید به طور غریزی شما را گاز خواهند گرفت. بهتر است ابتدا کمی غذا در قفسشان قرار دهید تا ببینید توجهش را جلب میکند یا خیر . بعد به نرمی شروع به نوازش پشتش کنید قل ازینکه او را برداشته و از قفسش خارج کنید .

 

3. وقتی همستری را حمل میکنید که معمولا گازتان میگیرد بهتر است از یک جفت دستکش ضخیم استفاده کنید. به او اجازه بدهید که بارها بی نتیجه گاز بگیرد .در اینصورت شروع به آرام شدن میکند و عادت میکند که وقتی بلندش میکنید گاز نگیرد.

 

4. حتی اگر همسترتان شما را گاز میگیرد به ناز و نوازش کردن پشتش ادامه دهید . بعضی از همستر ها کمی بیشتر از بقیه عصبی هستند و وقتی شما در برابر یک گاز آنها بردباری نشان میدهید باعث محکم شدن رابطه ی خود و حیوان خانگیتان میشوید.

 

 

5. قبل از بلند کردن همسترتان اسمش را صدا کنید. این یکی از راههای متوقف کردن رفتار گاز گرفتن در همسترهاست. همسترها میتوانند آموزش ببینند که به اسمشان واکنش نشان دهند و اگر شما قبل از بلند کردن حیوان خانگی تان اسمش را صدا کنید ، او از داخل شدن دست شما به قفسش غافل گیر یا آزرده نمیشود.

 

6. همیشه همسترتان را با ملایمت در دست بگیرید. همستر امکان دارد گاز بگیرد چون احساس میکند که در خطر است. مخصوصا اگر فشارش دهید یا به سرعت بلندش کنید. همستر ها عادت دارند بیشتر نزدیک زمین باشند و امکان دارد حرکت هشداردهنده ای انجام دهند اگر وقتی توی دست یا روی شانه تان هستند مرتبا راه بروید.

 

 

نکات و هشدارها :

هیچگاه همستر خود را با گوشت تغذیه نکنید. همسترها به طور طبیعی گوشت خوار هستند و اگر شما آنها را با رژیم یکنواختی از حشرات یا کرمها تغذیه کنید تشویقشان میکنید تا انگشتتان را گاز بگیرند . با موافقت دمپزشکتان بهتر است برای همسترتان رژیمی از دانه های خوراکی در نظر بگیرید .

 

ترجمه و تنظیم:Iman-Emperatour

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...