رفتن به مطلب

نانوفن‌آوری كمك شاياني به ساخت كاتاليست در صنعت پتروشيمي مي‌كند


azarafrooz

ارسال های توصیه شده

مسئولين كشوري مصرانه به دنبال ساخت كاتاليست در داخل كشور هستند و نانوفن‌آوري مي‌تواند كمك شاياني به ساخت كاتاليست‌ها در صنعت پتروشيمي بكند.

به گزارش خبرنگار «فن‌آوري» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمد سليماني- عضو هيات علمي پژوهشگاه صنعت نفت- با بيان اينكه مساله مهم در كاتاليست‌ها سطح فعال آنهاست افزود: در نانو ذره‌ها استفاده از سطح خيلي بيشتر از كاتاليست‌هاي معمولي است و از لحاظ اقتصادي و كاربردي استفاده از نانوكاتاليست‌ها در صنعت پتروشيمي تاثير فراواني خواهد داشت.

وي خاطرنشان كرد: گام‌هاي اوليه براي انجام اين كار در كشور انجام شده و با كارهاي آزمايشي صورت گرفته نتايج مطلوبي حاصل شده است به عنوان مثال در توليد gtl از كاتاليست‌هاي نانوذره استفاده شده كه تست‌هاي اوليه خود را با موفقيت پشت سر گذاشته است.

عضو هيات علمي پژوهشكده شيمي و پتروشيمي پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اينكه بخش مركز تحقيقات كاتاليست در پژوهشگاه صنعت نفت به طور جدي در اين زمينه فعاليت مي‌كند اظهار داشت: اين پژوهشگاه به طور جدي در حال تحقيق براي ساخت كاتاليست در كشور است ولي اين كاتاليست‌ها هنوز به توليد انبوه نرسيده‌اند كه در آينده‌اي نه چندان دور اين امر انجام شود.

وي تصريح كرد: نانوفن‌آوري به عنوان يك علم جديد 12 سال است كه در حال كاربردي شدن است و در كشور ما هم چند سالي است كه جايگاه خود را پيدا كرده و مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي نيز به آن توجه خاصي داشته‌اند به عنوان مثال در پژوهشگاه صنعت نفت چهار سال است كه شوراي نانوفن‌آوري تشكيل شده كه در حال بررسي مسايل مربوط به نانو است و محققان پژوهشگاه تاكنون حدود 10 نوع نانوذره فلزي را توليد كرده‌اند كه تست‌هاي انجام شده حاكي از كيفيت مناسب آنها بوده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...