رفتن به مطلب

عکاس‌باشی اپل: پیتر بلنگر


ارسال های توصیه شده

احتمالا تا به حال اسم «پیتر بلنگر» را هم نشنیده باشید، اما به احتمال فراوان اگر دنبال‌کننده خبرهای فناوری باشید، عکس‌های نمادین او را از محصولات اپل در وب‌سایت اپل یا در مجلاتی مثل مک‌ورلد دیده‌اید.

uyyn3pls99fxt5wgvy0.jpg

 

کارگاه عکاسی او در سانفرانسیسکو قرار دارد و او علاوه بر اپل، مشتریانی مثل نایک، پیکسار ، eBay و اسکویر هم دارد.

 

z8m3bfs8igps4pqix7k9.jpg

 

آیا تا به حال پیش آمده که مثل من خواسته باشید از گجت‌هایتان عکس بگیرید و بعد متوجه شده باشید بدون داشتن یک سری امکانات و دانش عکاسی از محصولات تجاری، چقدر کارهایتان نسبت به کارهای عکاسان حرفه‌ای حقیر و ابتدایی به نظر می‌رسند؟

 

 

خود من کنجکاو شده بودم که مراحل کار را ببینم و ببینم کارگاه یک عکاس حرفه‌ای چگونه جایی می‌تواند باشد تا اینکه امروز در سایت verge

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در مورد عکاس‌باشی خاصه اپل -پیتر بلنگر- پیدا کردم، verge مصاحبه جالبی به او کرده است، مصاحبه در زمانی با بلنگرانجام شده بود که بچه‌هایش را خوابانده بود و منتظر دانلود سریال Mad Men از آی‌تونز بود.

 

 

دوربین او یک Canon 5D Mark III است.

 

ch3hfcely7qqjjokana4.jpg

 

لینک به دیدگاه

اپل پیش از اینکه به او سفارش بدهد، نخست فهرستی از درخواست‌هایش را به همراه الگوها یا اسکچ‌های مورد نظر به او ارائه می‌دهد و سپس بلنبرگ دست به کار می‌شود و طی مراحلی مفصل کار را تحویل می‌دهد.

mzbhcmskjvapnzyfqflz.jpg

 

lcjexioc4d20hc6cu43.jpg

 

نوردهی در عکاسی از محصولات تجاری خیلی اهمیت دارد و عکاس باید بتواند متناب با جنس محصولات از تکنیک‌های نوردهی مناسب استفاده کند.

 

5qdi5zogbvde5yy7wwjf.jpg

 

5ai3qcfx9gqm1dffvttt.jpg

 

بلنگر دوست دارد که تا جایی که ممکن است، بعد از عکس، از ویرایش و اصلاحات کمتری استفاده کند، اما گریزی از این کار نیست، چرا که همیشه مواردی غیر قابل پیشبینی‌ای رخ می‌دهند که باید ویرایش شوند، مثلا روی سطح صاف یک گجت، بعد از بزرگنمایی ممکن است خراش‌هایی بسیار ریز دیده شود.یکی از علایق او عکاسی از بچه‌هایش است، در پایان هر سال او از کتابچه‌ای تشکیل شده از ۳۶۵ عکس برای آنها درست می‌کند و تا به حال ده کتاب به همین شیوه درست کرده است.در پایان توصیه می‌کنم به یک ویدئوی بسیار جالب را ببینید که نشان می‌دهد برای تهیه یک روجلد مجله مک‌ورلد از آی‌فون چه کارهای مفصلی باید انجام شود:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...