رفتن به مطلب

کلاغ رباتیک 9.7 گرمی رادار گریز برای ماموریت‌های شناسایی


ارسال های توصیه شده

یک پرنده رباتیک که توسط محققان دانشگاه مریلند در تعامل با ارتش امریکا ساخته شده می‌تواند به یکی از عوامل جنگی بلامنازع آینده تبدیل شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به ادعای سازندگان، مانورهای «کلاغ رباتیک» به قدری واقعی هستند که سایر پرندگان تصور می‌کنند یکی از آن‌هاست.

به گفته آن‌ها، قابلیت این فن‌آوری برای پنهان شدن در منظره ساده و وزن سبک آن برای عملیات نظامی ارزشمند است. وزن این ربات تنها 9.7 گرم بوده و طول بال آن 34.3 سانتیمتر است.

در طول آزمایش این ربات پرندگانی مانند کلاغ، پرنده دریایی و پرندگان نغمه‌خوان تلاش می‌کردند تا در نزدیکی آن به شکل یک گروه پرواز کنند اما پرندگان شکارچی مانند شاهین و باز رویکرد تهاجمی‌تری داشتند.

این ربات از فیبر کربن، پلاستیک مقاوم در برابر حرارت، فویل مایلار و فوم ساخته شده است. این کلاغ رباتیک از قابلیت بر هم زدن کامل بالهایش به یکدیگر برخوردار بوده که به آن اجازه اجرای مانورهای آکروباتیک را می‌دهد.

استفاده از دو محرک برای بالها نیازمند یک باتری بزرگتر و ریز کنترلر آن‌بًرد است که در ابتدا پرواز را برای این ربات بسیار سنگین کرده بود.

مهندسان برای کاهش وزن به فرآیندهای ساخت پیشرفته مانند چاپ سه بعدی و برش لیزری روی آوردند.

وزن این سیستم اکنون تنها 9.7 گرم است که می‌تواند محموله های تا شش گرم را حمل کند.

این سیستم بسیار کم صداتر از بالگرد یا ملخ بوده و می‌تواند بدون نمایش حضورش تا حد زیادی به دشمن نزدیک شود.

عملیات آکروباتی کلاغ رباتیک می‌تواند در آینده برای ماموریت‌های شناسایی و نظارت رادارگریز به یک جزء حیاتی تبدیل شود.

پتانسیل‌های این ربات مورد توجه ارتش آمریکا قرار گرفته که از پروژه‌های سیستم‌های هوایی مقیاس کوچک بدون سرنشین برای به پرواز درآوردن خودکار کلاغ رباتیک حمایت می‌کند.

این ربات در حال حاضر به دلیل محموله بسیار محدود آن قادر به پرواز با حسگرها نیست اما انتظار می‌رود که پژوهش‌های پیشرفته بتواند درک آنها را از چگونگی کاربرد آن توسط یک سرباز ارتقا بخشد.

محققان مریلند همچنین در حال کار بر روی بال‌های سلول خورشیدی هستند تا این ربات بتواند پیش از آغاز ماموریت، فرود آمده و شارژ شود.

پیش از این محققان یک پرنده بالدار را در سال 2007 نمایش داده بودند که از یک موتور برای بر هم زدن بالهایش با حرکات ساده استفاده می‌کرد.

تا سال 2010 یک طراحی جدیدتر از چهار نمونه قبلی ساخته شد. آخرین پرنده در این مجموعه می‌تواند یک دوربین کوچک فیلمبرداری را حمل کرده، از روی یک ربات زمینی برخیزد و در بادهای با سرعت 16 کیلومتر در ساعت پرواز کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...