رفتن به مطلب

کسب عنوان نایب‌قهرمانی دانشگاه امیرکبیر در مسابقات جهانی ماهواره


ارسال های توصیه شده

تیم دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر مقام دوم مسابقات جهانی ریز ماهواره آمریکا (cansat2013) را از بین 25 تیم شرکت‌کننده کسب کرد.

 

دکتر حیدر علی طالبی، سرپرست تیم دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که مسابقات جهانی ریزماهواره آمریکا (cansat2013) از 17 تا 19 خردادماه در ایالت تگزاس آمریکا برگزار شد، افزود: در این دوره از مسابقات، تیم‌های شرکت‌کننده در 4 مرحله داوری می‌شوند که در مرحله نخست، تیم‌های شرکت‌کننده باید مستندات طراحی اولیه و دقیق ماهواره خود را به داوران مسابقه ارسال کنند؛ در این مرحله 40 تیم مستندات خود را به این مسابقه ارسال کردند.

وی اضافه کرد: بعد از انجام مراحل داوری، 25 تیم برای مرحله نهایی مسابقه انتخاب شدند که این تیم‌ها از 9 کشور آمریکا، کانادا، انگلیس، امارات، ترکیه، هند، کلمبیا، گواتمالا و ایران بودند.

طالبی خاطرنشان کرد: این تیم‌ها ماهواره‌های ساخته شده خود را توسط راکت به ارتفاع 700 متری از سطح زمین پرتاب کردند و بعد از بازگشت ماهواره‌ها، تیم‌ها گزارشی از عملیات اجرایی را برای داوران مسابقه ارائه کردند که در نهایت سه تیم برگزیده شد.

سرپرست تیم دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: به ترتیب تیم کشورهای آمریکا، ایران و کانادا مقام‌های اول تا سوم و دو تیم از کشور هند مقام‌های چهارم و پنجم این دوره از مسابقات را کسب کردند.

تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مسابقات متشکل از وحید محرابی، عرفان شیخی و سید مهدی مهیمنیان پور به سرپرستی دکتر طالبی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق بوده است.

مسابقات جهانی ریز ماهواره آمریکا (cansat2013) به همت انجمن هوا فضای کشور آمریکا و با همکاری سازمان ناسا برگزار شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...