رفتن به مطلب

آرماتور بندی راه پله ها و سقف ها و بتن ریزی راه پله


ارسال های توصیه شده

آرماتوربندی سقف هادر آرماتور بندي سقف هاي پروژه هزاره سوم نيز شاهد مواردي هستيم که به تدريج و با پيشرفت علوم فني و مهندسي روز کامل و کامل تر گرديد. همچنين در بحث اجرا و بمنظور تامين مقدمات ادامه مراحل اجرا ، در اين بخش نيز همانند بقيه بخشها هماهنگي هاي لازم بصورت تمام وقت با مشاوران پروژه و بقيه قسمتهاي اجرايي صورت مي گرفت.

نمايي از شکل آرماتوربندي يکي از سقفهاي بلوک A –ضلع شمالي : آرماتور بندي تکميل شده، برشگيرها در محل نصب گرديده و جوشکاري آنها تکميل شده است ، لقمه هاي بتني در محلهاي پيش بيني شده قرار گرفته است، بازشوهاي موجود در سطح سقف با توجه به نقشه هاي ارائه شده اجرا گرديده و مسير بتن ريزي مشخص شده و با توجه به آن لوله کشي پمپ بتن صورت گرفته است. در شکل يکي از کارگران مشغول کنترل دقيق فواصل بين آرماتورها است.

 

a.jpg

 

چگونگي قطع و خم آرماتور در محل برخورد با ستونهاي فلزي.

 

a-%281%29.jpg

محل داکتهاي تاسيساتي که مي بايست بتن ريزي نشود و تقويت محل قطع بتن در دو جبهه بصورت افقي و مايل.

 

a-%283%29%281%29.jpg

 

قالب بندی و آرماتوربندی راه پله ها

قالب بندی در راه پله به دو صورت قالب بندی کف پله وقالب بندی پیشانی پله صورت می گیرد.

برای قالب بندی کف پله ابتدا چهرتراش هارا را به صورت اصلی و فرعی در فواصل بین تیر های راه پله قرار داده سپس تخته سه لایی ها را در ابعاد مختلف بریده و بر روی چهارتراشها و تیرهای پله مستقر می کنند و در انتها برای جلوگیری از چسبیدن بتن به قالبها، سطح قالب هارا آغشته به گازوئیل می کنند

بعد از قالب بندی کف پله ها آرماتور های کف پله را با آرماتور های به قطر 10 میلیمتر اجرا می کنند.سپس با مشخص کردن خط پله توسط نقشه بردار آرماتور های دست انداز پله اجرا می شود در انتها هم تخته سه لاهی آغشته به گازوئیل به صورت عمودی در جلوی پله به عنوان قالب پیشانی پله قرار می گیرد.

 

1.jpg

 

قالب بندی کف پله ها

 

2.jpg

 

3.jpg

 

عملیات آرماتوربندی پله

 

4.jpg

 

 

بعد از فالب بندی و آرماتوربندی عملیات بتن روی پله انجام می شود. بتن پله به ضخامت 10 سانتی متر در تمام سطح پله اجرا می شودw02.gif.

 

6.jpg

 

 

7.jpg

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...