رفتن به مطلب
Mohammad Aref

بکار گیری شاخص ریسک برای اولویت بندی معابر باهدف افزایش ایمنی عابران پیاده در معابر

پست های پیشنهاد شده

نویسندگان:

شهریار افندی زاده : دانشیار دانشکده عمران دانشگاه علم صنعت ایران

امید افصحی : کارشناس شرکت مطالعات جامع حمل و نقل تهران

 

چکیده:

مسائل و مشکلات ایمنی ترافیک اثرات منفی گسترده ای بر وضعیت اجتماعی، اقتصادی جامعه دارد و مانعی برای توسعه تلقی می شود. با توجه به اینکه سه عامل راه، وسیله نقلیه و انسان در وقوع تصادفات دخیل هستند، استراتژی ها، برنامه ها و روش های افزایش ایمنی بر روی این عوامل تمرکز دارند. بازرسی ایمنی به عنوان یک اقدام مهندسی کم هزینه و موثر در دهه اخیر مورد توجه و استفاده ادارات حمل و نقل کشورهای پیشرفته قرار گرفته است. بطور کلی بازرسی ایمنی بر تعیین نواقص مربوط به راه و شرایط ترافیکی تمرکز دارد. در این مقاله از روش بازرسی ایمنی و ارزیابی ریسک به منظور اولیت بندی پروژه های ایمن سازی برای بهبود ایمنی عابران پیاده (که بالاترین سطح تلفات در معابر شهری را دارند)، در شرایط کمبود آمار و اطلاعات و تصادف استفاده شده است. بدین منظور رابطه شاخص ریسک به نحو جدیدی ارائه شد. در ادامه یک مطالعه موردی در شهر تهران با استفاده از این روش انجام گرفت.

 

کلمات کلیدی:

شاخص ریسک ، بازرسی ایمنی ، معابر شهری

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از ۷۵ اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • جدید...