رفتن به مطلب

10 شهر بریتانیای کبیر و مناطق گردشگری آنها


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

168951_479.jpg

 

1. لندن

مکان هاي زيادي در لندن براي ديدن و کارهاي زيادي براي انجام دادن هست. مکان هاي تاريخي همچون برج لندن و کاخ باکينگهام از جمله مشهورترين جاذبه هاي گردشگري لندن هستند که سالانه گردشگران بيشماري را به سمت خود جذب مي کنند. جاذبه هاي اين شهر تنوع بسياري دارد و همه نوع سليقه اي را پوشش مي دهد. دوستدارن هنر مي توانند از گالري ملي و گالري تايت مدرن ديدن کنند. اگر تاريخچه نظامي برايتان جالب است بايد به اتاق جنگ برويد. در آخر، اگر شنيده ايد که غذاهاي لندن بي مزه و وارفته هستند باور نکنيد. رستوران هاي اين شهر واقعا خوب هستند.

 

 

168952_519.jpg

 

2. ادينبرو

ادينبرو، دومين شهر بزرگ و پايتخت اسکاتلند است. مناظر و چشم انداز تپه هاي اين شهر بسيار زيبا هستند و بايد گفت ادينبرو پيشينه تاريخي غني نيز دارد و آثار آن تا به امروز باقي مانده و به آثار باستاني و مناطق گردشگري تبديل شده اند. از جمله بايد به قلعه مشهور ادينبرو، کليساي جامع گيلس،موزه اسکاتلند و ... اشاره کرد. اگر در طول جشن سال نوي اسکاتلند که نمايشگر سنت ها و غذاهاي محلي نيز هست به ادينبرو سفر کنيد مي توانيد همراه با 80 هزار جمعيت اين شهر در خيابان ها شادماني کنيد. در ضمن، حتما کيک ميوه اي محلي ادينبرو را نيز يکبار امتحان کنيد.

 

 

 

168953_950.jpg

 

3. ليورپول

 

همه آينده و طالع ليورپول به کشتي و آب و دريا وابسته است. اين شهر بندري در شمال غربي انگستان قرار دارد. واردات و صادرات محصولاتي همچون شکر، ادويه و تنباکو در اين شهر رونق بسياري دارد. ليورپول بيشتر براي فوتبال و گروه موسيقي بيتل ها شهرت دارد و در سال 2008 ميلادي، به عنوان پايتخت فرهنگي اروپا برگزيده شد. از جمله جاذبه هاي آن بايد به کليساي جامع سنت نيکلاس، موزه داک، کليساي گوستاو آدولف و گالري هنري واکر اشاره کرد.

 

 

 

168954_238.jpg

4. تورکي

نسيم ملايم اقيانوس، سواحل شني، و درختان نخل توربِي در شهر کوچک انگستان، يعني تورکي احساس شهرهاي مديترانه اي را به انسان منتقل مي کند. اين شهر فقط يک شهر ساحلي نيست و غارهاي وابسته به ماقبل تاريخ نيز دارد. آگاتا کريستي بيشتر عمر خود را در اين شهر سپري کرده است. در حال حاضر، تورکي خانه اصلي بسياري از شرکت هاي فيلم سازي است. با داشتن تاريخ ادبي غني، تورکي يکي از بهترين مکان ها براي نوشتن و تکميل رمان يا نمايشنامه است.

 

 

 

168955_936.jpg

5. گلاسگو

گلاسگو، بزرگ ترين شهر اسکاتلند و سومين شهر پرجمعيت بريتانياي کبير است. اين شهر مملو از ساختمان هاي قرن 19 و مهد موسيقي و تئاتر است. سيستم حمل و نقل اتوبوس ها و مترو در اين شهر باعث شده اند تا گشت و گذار براي گردشگران بسيار آسان باشد. موزه هنري Kelvingrove، گورستان وابسته به سلطنت ويکتوريا و غذاهاي خوشمزه گلاسگو همچون پيتزاهاي سرخ شده در روغن از ديدني هاي آن هستند.

 

 

 

168956_705.jpg

6. بلفاست

بلفاست، پايتخت ايرلند شمالي است و حدود 300 هزار نفر جمعيت دارد. اين شهر شهرت جهاني دارد و بهترين منطقه براي سفرهاي کوتاه آخر هفته به شمار مي رود. بلفاست مملو از انرژي هاي مثبت و مثبت گرايي است. خطوط اتوبوس واحد، تاکسي، قايق و پياده روهاي زياد گشت و گذار را در اين شهر بسيار آسان و لذت بخش کرده اند. در سفر به بلفاست حتما از موزه مردم يا ولستر يا کليساي جامع بلفاست ديدن کنيد. بعلاوه، رستوران ها، کلوب، تئاتر و گالري هاي مشهور و باکيفيتي در اين شهر وجود دارند که بايد به آنها سر بزنيد.

 

 

 

168957_315.jpg

7. منچستر

منچستر بيشتر براي تيم فوتبال و موسيقي شهرت جهاني دارد و دوستداران هنر و فوتبال از گردش در آن لذت خواهند برد. منچستر را «پايتخت شمال» نيز مي دانند و از نظر صنعتي، يکي از قطب هاي ريسندگي اروپا به شمار مي رود. خطوط مترو و اتوبوس زيادي در سطح شهر وجود دارند. از جمله جاذبه هاي آن بايد به مجموعه هنري لوري، کاخ افلک، تالار بريج‌واتر، کتابخانه جان رايلندز، تئاتر سلطنتي شهر، کليساي منچستر و مزه منچستر اشاره کرد.

 

 

 

168958_234.jpg

8. بلک‌پول

بلک‌پول سالانه ميليون ها گردشگر را از سراسر اروپا و جهان به سمت خود جذب مي کند. اين شهر را مي توان يکي از بهترين استراحتگاه ها و تفرج‌گاه ها دانست. اين شهر مملو از تفريح‌گاه هاي خانوادگي، مکان هاي هيجان انگيز، آثار باستاني، مکان هاي سرگرمي، باغ هاي زيباي گل و گياه و سواحل استثنايي است. بلک‌پول همه چيز در خود دارد. باغ وحش، پارک آبي ، سواحل وبرج بلک‌پول از جمله ديدني هاي آن هستند. استنلي پارک و مزرعه پني از ديگر جاذبه هاي بلک‌پول هستند.

 

 

 

168959_459.jpg

9. بيرمنگام

قلب جغرافيايي انگلستان در قرن ششم ميلادي به عنوان يک دهکده آنگلوساکسوني زندگي خود را آغاز کرد. امروزه، گالري ها و موزه هاي بسيار ارزشمند، تئاترهاي مبتکرانه و مراکز خريد عالي از جمله جاذبه هاي بيرمنگام هستند. مثلث بالتي، غذاهاي پاکستاني، کافه ها و مرکز زندگي دريايي ملي اين شهر نيز از ديگر جاذبه هاي گردشگري به شمار مي روند.

 

 

 

168960_814.jpg

10. لاندودنو

با اتوبوس برقي يا پياده به اورمه کبير - کوهپايه اي در بلندي هاي شمال لاندودنو برويد و چشم انداز و مناظر زيباي سواحل ويلز را از آنجا تماشا کنيد. البته اين بالا که مي رويد حتما با خود کت يا کاپشن ببريد چون خيلي سرد است. در اين شهر مي توانيد به معدن بزرگ مس هم سري بزنيد و ببينيد حدود 3 هزار سال پيش چگونه مس استخراج شده است.

 

*بريتانيا يا پادشاهي انگستان شامل ممالک متحده انگليس، اسکاتلند و ايرلند شمالي است.

 

منبع: برترینها

لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...