رفتن به مطلب

نوکیا لومیا 1020


Ali.Fatemi4

ارسال های توصیه شده

فارنت: پس از شایعات و درز مشخصات بسیار بالاخره نوکیا دیشب در مراسمی لومیا ۱۰۲۰ را با ویندوزفون ۸ با آپدیت Amber و دوربین خارق‌العاده ۴۱ مگاپیکسلی معرفی کرد تا به رقابت با پرچم‌داران رقبا بپردازد.

حتماً کمرافون ۸۰۸ پیورویو را به خاطر دارید که عنوان بهترین دوربین را هنوز هم با خود به همراه دارد اما به علت سیستم عامل قدیمی سیمبین نتوانست محبوبیت زیادی در میان کاربران کسب کند. حالا نوکیا فناوری PureView و سنسور ۴۱ مگاپیکسلی زایس را به سری لومیا آورده تا با سیستم عامل جدید ویندوزفون ۸ نهایت تلاش خود را برای جذب کاربران انجام داده باشد.

 

 

بگذارید از جذاب‌ترین قسمت ماجرا یعنی دوربین شروع کنیم. سنسور ۴۱ مگاپیکسلی موجود در لومیا ۱۰۲۰ دقیقاً همان سنسور ۸۰۸ سابق نیست. این سنسور BSI یا Backside Illuminated که نسبت به ۸۰۸ برای عکس‌برداری در تاریکی کمی بهینه شده در عوض با اندازه ۱/۱٫۵” کمی کوچکتر از سنسور ۱/۱٫ ۲” در ۸۰۸ است. این بار به جای ۵ لایه از لنز ۶ لایه استفاده شده که از OIS یا Optical Image Stabilization نیز بهره‌مند است. فناوری OIS که پیش از این در لومیا ۹۲۰ و اچ‌تی‌سی وان نیز دیده بودیم برخلاف نوع دیجیتال با حرکت نسبی لنز می‌تواند بسیار در گرفتن لرزش دست مؤثر باشد و خصوصاً در نور کم از تار شدن تصاویر جلوگیری کند. اما این‌ها پایان ماجرا نیست؛ نوکیا علاوه بر قرار دادن یک فلش LED برای فیلم‌برداری از یک فلش زنون قدرتمند برای عکس‌برداری استفاده کرده که می‌تواند بسیار مفید باشد. دوربین جلوی Lumia 1020 هم ۱٫۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

 

 

برخلاف ۸۰۸ این بار در لومیا ۱۰۲۰ اپلیکیشن دوربین به لطف پردازنده قوی‌تر با هر بار فشردن دکمه شاتر دو عکس یکی ۴۰ و دیگری ۵ مگاپیکسلی را با سرعت بالاتری ثبت می‌کند. عکس ۵ مگاپیکسلی در واقع با استفاده از فناوری Super Sampling نوکیا و ترکیب ۷ پیکسل به یک پیکسل کیفیتی فوق‌العاده را به همراه خواهد داشت و عکس ۴۰ مگاپیکسلی هم می‌تواند برای مصارفی مانند چاپ یا زوم مناسب باشد.

 

Lumia-1020-Pro-Camera.jpg

ز آنجایی که اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض ویندوزفون برای چنین سنسوری کم‌لطفی به حساب می‌آید نوکیا اپلیکیشن‌های لنز Pro Camera و Smart Camera را برای کاربران حرفه‌ای‌تر محیا کرده که با آن می‌توانید در حالت Full Manual جزئی‌ترین تنظیمات دوربین را نیز به سلیقه خود انتخاب کنید. به فیلم‌برداری که می‌رسیم نوکیا لومیا ۱۰۲۰ می‌تواند مانند بسیاری گوشی‌های دیگر با وضوح ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه شروع به فیلم‌برداری می‌کند اما به لطف سنسور قوی قادر خواهید بود در حالت ۱۰۸۰p تا ۴ برابر و در حالت ۷۲۰p تا ۶ برابر بدون افت محسوس کیفیت روی سوژه‌ها زوم کنید، کاری که در گوشی‌های دیگر توصیه نمی‌شود. با استفاده از میکروفون‌های استریو در دو طرف نوکیا قول داده کیفیت ضبط صدا نیز حیرت‌انگیز باشد.

از نظر پردازنده با همان پردازنده دوهسته‌ای Snapdragon S4 با سرعت ۱٫۵ گیگاهرتز، هسته‌های پردازشی Krait و پردازنده گرافیکی Adreno 225 به کار رفته در لومیا ۹۲۰ مواجهیم اما ظرفیت رم دستگاه به دو گیگابایت افزایش یافته و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی در اختیار دارید. نوکیا مانند همیشه با همکاری مایکروسافت سعی کرده نبود شیار کارت حافظه را با ۷ گیگابایت فضای رایگان SkyDrive پر کند.

 

Lumia1020.jpg

 

صفحه‌نمایش لومیا ۱۰۲۰ یک مدل ۴٫۵ اینچی با وضوح ۱۲۸۰ در ۷۶۸ پیکسل است که شاید در برابر رقبای فول اچ‌دی کمی قدیمی به نظر برسد اما سیستم‌عامل مایکروسافت وضوح بالاتری را فعلاً پشتیبانی نمی‌کند. پنل به کار رفته Clear Black AMOLED است که با کنتراست عالی بهترین گزینه برای محیط ویندوزفون به حساب می‌آید. نوکیا همچنین از فناوری PureMotion برای تصاویر واضح‌تر هنگام اسکرول صفحه و لمس فوق‌حساس برای استفاده با دستکش بهره برده است. همچنین روکش Gorilla Glass 3 بر روی صفحه ضمن ایجاد یک انحنای لذت‌بخش در کناره‌ها می‌تواند دربرابر ضربات و خش بسیار مقاوم باشد.

 

Lumia-1020-wp8.jpg

 

با توجه به سنسور بزرگ دوربین شاید تصور کنید لومیا ۱۰۲۰ باید مانند ۸۰۸ PureView قطر بسیار زیادی داشته باشد و نسبت به لومیا ۹۲۰ سنگین‌تر باشد اما خوشبختانه نوکیا موفق شده لومیای جدید را با قطر ۱۰٫۴ میلی‌متری و وزن ۱۵۸ گرمی تولید کند که از لومیا ۹۲۰ نیز بسیار سبک‌تر است. از دیگر مشخصات پرچم‌دار جدید فنلاندی می‌توان به بلوتوث ۳٫۰، باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپری، صدای دالبی دیجیتال و نویزگیر در مکالمات اشاره کرد.

 

Lumia-1020-grip.jpg

 

در کنار گوشی یک وسیله جانبی به نام grip نیز با قیمت ۷۹ دلار به فروش می‌رسد که با قرار دادن گوشی در آن تقریباً یک دوربین دیجیتال در اختیار دارید که به راحتی می‌توانید با آن به عکسبرداری و فیلمبردای بپردازید. این وسیله علاوه بر آسان کردن عکسبرداری دارای یک باتری داخلی ۱۰۲۰ میلی‌آمپری بوده و به سه پایه نیز متصل خواهد شد.

لومیا ۱۰۲۰ قرار است در سه رنگ مشکی، سفید و زرد و با قیمت قراردادی ۳۰۰ دلاری دو هفته دیگر در فروشگاه‌ها حاضر شود.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

رسما یه دوربین ه تا موبایل

حتی دوربین های آماتور کمی هم 41مگا پیکسل قدرت دارند!

 

گفته میشه قیمتش بیشتر از 2میلیون و 500 به بازار ایران میاد

لینک به دیدگاه

همینطور که رسمن یک دوربین هست, ولی با این حال, ارزش نداره همچین پولی, به همچین موبایلی داد

پیش خودشون چی فکر کردن؟ مگاپیکسل رو ببرن بالا, و سایر خدمات؟

 

یه دوربین عالی آدم میتونه با این قیمت بخره, کنارش نوکیا 1100 هم داشته باشه از این بهتره

 

قیمتش فکر کنم 300 دلار بود

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...