رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام دوستای گلم.چون خیلی ازم سوال شده بود در مورد این آزمون این تاپیک رو زدم.

توی این تاپیکی که براتون گذاشتم آزمون نظام رو براتون معرفی میکنم که از چند تا سایت معتبر و اطلاعاتی که خودم دارم جمع آوری کردم .امیدوارم مفید باشه براتون.

البته سعی میکنم اخبار جدیدِ نظام و آزمونش رو براتون همین جا بذارم(همیشه)

 

  • :icon_gol:

لینک به دیدگاه

آزمون نظام مهندسی سالی دو بار در شهریور و اسفند هر سال برگزار می شود . این آزمون در 7 رشته اصلی مرتبط با ساختمان و شهرسازی برگزار می شود . رشته های تاسیسات برقی ساختمان ، تاسیسات مکانیکی ساختمان ، عمران ، معماری ، ترافیک ، شهرسازی و نقشه برداری رشه ای اصلی این آزمون هستند .

کلیه کارشناسانی که دارای مدرک مهندسی در هر یک از رشته های فوق هستند با گذشت سه سال از زمان فارغ التحصیلی مجاز به شرکت در این آزمونها هستند . برای اینکه مطمئن شوید مدرک شما با رشته های فوق مرتبط است می توانید به واحد عضویت سازمان نظام مهندسی استان خود مراجعه نمایید . تمامی استانهای کشور دارای سازمان نظام مهندسی هستند . .پس از آنکه مطمئن شدید رشته شما مورد قبول است و سه سال هم از زمان فارغ التحصیلی تان گذشته باید عضو سازمان شده و خود را برای آزمون دوره بعدی آماده کنید .

Engineering-Jobs.jpg

قبولی در این آزمون مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت با قبولی در این آزمون شما می توانید پروانه اشتغال بکار در حرفه مهندسان کسب نمایید و بواسطه آن به عنوان کارشناس سازمان نظام مهندسی در امور نظارت ساختمانها و یا طراحی و نظارت ساختمانهای استان خود فعالیت کنید . چنانچه اشتغال فعلی تان طوری است که اصلا و ابدا فرصت کار در زمینه جدید را ندارید می توانید به شرکت های حقوقی . معتبر سهمیه تان را اجاره دهید .و مبلغ خوبی را در ازای اجاره سالانه پروانه خود کسب نمایید . البته اگر بتوانید خودتان با پروانه تان کار کنید که خیلی بهتر است . بسیاری از دوستان و همکاران با ما تماس می گیرند و اظهار می دارند که مثلا 10 سال یا 15 سال از زمان فارغ التحصیلی شان گذشته ولی از وجود چنین سازمانی بی خبر بوده اند .

Maintenance%202.jpg

این دوستان اغلب در رشته های برق و مکانیک در کارخانه ها و یا مکانهای صنعتی مشغول بکار هستند و حتی فرصت فکر کردن به کار جدید را هم نداشته اند و اکنون متوجه شده اند که از مزایا و قابلیت های مدرک مهندس شان استفاده نکرده اند . در صورتی که اگر کسی 10 سال پیش مدرک گرفته و به موقع در آزمون شرکت کرده بود اکنون حداقل کارشناس پایه دو بود و ارزش پروانه اش دو چندان شده بود .

بهر حال این توصیه قدیمی هاست که ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است ! بنابراین توصیه ما به همه دوستان این است که با توجه به اجباری شدن رعایت مقررات ملی ساختمان هر چه زودتر به کسب پروانه اشتغال بکار مهندسی فکر کنند و خود را برای دوره بعدی آماده کنند .

لینک به دیدگاه

یه سوالایی همیشه توی ذهنمون هست در مورد نظام که اصلا چی هست چی باید بخونیم منابعش چیه...

الان براتون میذارم این سوالارو با جوابش که نفر اول آزمون نظام جوابشونو داده:a030:

=======================

سووالات متداول

 

سازمان نظام مهندسی را معرفی کنید ؟

 

سازمان نظام مهندسی یک سازمان غیرانتفاعی است که برکیفیت ساخت و ساز هر استان نظارت میکند تا براسا س مقررات ملی ساختمان طراحی و اجرا شود .

یعنی اگه کسی بخواد ساختمانی رو بسازه باید کلیه مراحل طراحی و اجرای ساختمان با تائید کارشناس نظام مهندسی انجام شود . کارشناسان رشته های عمران در دو گرایش محاسبه و نظارت و نیز معماری در دو گرایش طراحی و نظارت و همچنین رشته ای نقشه برداری ، شهرسازی ، ترافیک ، تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی بازوهای اجرایی و سرمایه های انسانی این سازمان هستند .

این افراد با برگزاری آزمون از بین کارشناسان رشته های مورد نیاز انتخاب میشوند وپس از دریافت پروانه اشتغال بکار می توانند با این سازمان همکاری نمایند .

اولین مرحله برای شرکت در آزمون نظام مهندسی و دریافت پروانه چیست ؟

 

اول باید به سازمان نظام مهندسی استان خود مراجعه کنید وعضو سازمان نظام مهندسی شوید .

برای عضویت باید یه سری مدارک را به سازمان ارائه نمایید . پس از بررسی در واحد عضویت سازمان نظام مهندسی استان مشخص می شود که آیا شما می توانید به عضویت سازمان درآیید یا نه ؟ برخی از مدارک عبارتند از :

1) مدرک تحصیلی همراه با یک کپی برابر اصل ( کاردانی – کارشناسی – کارشناسی ارشد – دکترا )

2) مدرکی برای احراز محل سکونت مثل سند منزل یا اجاره نامه همراه با کپی

3) کلیه مدارک شخصی شامل شناسنامه و کارت ملی و پایان خدمت همراه با کپی و یک قطعه عکس زمینه سفید .

4) بعد از عضویت و حصول اطمینان ازاحراز شرایط شرکت دردوره آتی آزمون نظام مهندسی باید برای آزمون آماده شوید .

اولین مرحله برای شرکت در آزمون چیست ؟

 

برای شرکت در آزمون شما باید در موعد مقرر به سایت سازمان مقررات ملی ساختمان مراجعه و ثبت نام کنید . در زمانی که اعلام میشود به سایت مراجعه و تائیدیه ثبت نام خودرا از سازمان نظام مهندسی استان خود دریافت کنید .

در زمان مقرر پرینت کارت ورود بجلسه را بگیرید و روز آزمون سر جلسه حاضر شده و آزمون دهید .

منابع آزمون چیست ؟

 

منابع آزمون هر رشته عبارتست از تعدادی مبحث از مباحث 20 گانه سازمان مقررات ملی ساختمان و همچنین منابعی خارج از مباحث 20 گانه شامل راهنمای برخی مباحث ، کتابهای دانشگاهی ، مجلات معابر داخلی و خارجی و استانداردهای مربوط به آن رشته .

در قسمت کتابخانه این سایت نسخه دیجیتالی برخی از این منابع موجود است .

آیا فقط با قبولی در این سازمان می توانیم پروانه اشتغال بگیریم ؟

 

خیر ولی می توان گفت قبولی در آزمون یکی از مهمترین مراحل کار است .

سوالاتش تستیه و یا تشریحی ؟

 

بجز بخش طراحی رشته معماری بقیه آزمونها تستی چهار جوابی است .

آزمون جزوه باز برگزار می شود ، یعنی هر کتابی را هم می توانیم با خود سر جلسه ببریم ؟

 

شما باید منابع آزمون رو هم با خودتون ببرین و هرکتابی که دوست دارین ولی یه کامیون کتاب نبرین! بجاش قبلا به اندازه کافی مطالعه کرده باشید تا سر جلسه وقت شما تلف نشده و وقت کم نیارید !

 

اینطوری باشه خب همه قبولن که ؟

 

انشاءالله که همه قبول می شوند ولی نتیجه آزمونهای سالهای قبل چیز دیگه ای رو نشون میده ! .البته این آزمون مثل کنکور نیست که ظرفیت محدود داشته باشه !

شرط قبولی در آزمون چیست ؟

 

شما باید به تعداد 60 سووال پاسخ بدهید . هر کس که حداقل به 50 درصد سوولات درست جواب بده قبوله . یعنی حداقل 30 تا سووال رو باید درست جواب بدین .

تست هاش نمره منفی هم داره ؟

 

بله . برای جلوگیری از پاسخهای شانسی و تصادفی هر پاسخ اشتباه یک سوم نمره منفی داره .

آزمون رو چه سازمانی برگزار می کند ؟

 

سازمان سنجش آموزش کشور

آیا میشه از روی نفر بغلی نگاه کرد! ؟

 

خیر چون اولا سوالات در چهار گروه تهیه میشود و ترتیب پاسخهای شما با نفر سمت راست سمت چپ نفر جلو و نفر عقبی فرق میکنه . بنابراین فقط به داشته های خودتون اعتماد کنید . قبلا بطور کامل مطالعه کرده باشید و تمام منابع رو باخودتون ببرید . چون نمی توانید از نفر بغلی کتاب یا جزوه هم قرض بگیرید .

آیا میشود از ماشین حساب و یا موبایل استفاده کرد ؟

 

استفاده از ماشین حساب آزاد است ولی موبایل و لپ تاپ خیر !

اگه خدای ناکرده قبول نشدیم چی میشه ؟

 

نگران نباشید این آزمون سالی دو بار در شهریور و اسفند هر سال برگزار میشه و برای آزمون بعدی تجربه تون میره بالا و قبول می شوید !

ما که فرصت شغل دوم نداریم ؟

 

قرار نیست که حتما خودتون مستقیماً فعالیت کنید .کسانی که فرصت کار با پروانه کارشان را ندارند معمولا برای مدت یکسال آن را به شرکت های حقوقی اجاره می دهند تا شرایط برای فعالیت خودشان فراهم گردد .

آیا اجاره دادن پروانه قانونی است ؟

 

بله . ولی اگرخودتان بتوانید با پروانه تان کار کنید خیلی بهتر است .

من به کار ساختمان علاقه ای ندارم ؟

 

اشکالی ندارد ، این یک امتیازی است که رشته تحصیلی شما برایتان ایجاد کرده . می توانید ازتمام ظرفیت های رشته تان استفاده نکنید . کسی شما را مجبور نمی کند .

چه کسانی می توانند در این آزمون شرکت کنند ؟

 

کلیه کارشناسان عضو سازمان در رشته های هفتگانه که حداقل سه سال از فارغ التحصیلی آنها گذشته باشد . کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا یک سال .

من کارشناسی ناپیوسته دارم آیا مدرک کاردانی من هم محاسبه میشه ؟

 

کسانی که مدرک کارشناسی ناپیوسته دارند چنانچه مدرک کاردانی آنها مرتبط با مهندسی همان رشته باشد هر 5 سال سابقه کار با مدرک کاردانی معادل یک سال کارشناسی محاسبه می شود . حداکثر تا 10 سال سابقه کاردانی معادل دو سال سابقه کارشناسی در نظر گرفته خواهد شد . این موضوع را از واحد عضویت سازمان استان خود سوال کنید و مطمئن شوید مدرک کاردانی شما با کارشناسی مرتبط هست یا خیر ؟ .

مزایای قبولی در این آزمون چیست ؟

 

مهمترین مزیتش این است که شما عضو دارای پروانه اشتغال بکار سازمان نظام مهندسی کشور میشوید ، دارای مهر نظام مهندسی شده و تجربه جدیدی را می آموزید ، با افراد جدیدی آشنا می شوید و وارد فاز نوینی از زندگی کاری خود می شوید که البته برایتان درآمد زاست و سازمان نظام مهندسی در قبال خدماتی که به جامعه ارائه می کنید از شما حمایت می کند . سازمان هر استان دارای امکانات رفاهی ، خدماتی ، علمی ، بازدیدها و دوره های آموزشی است که با مراجعه به سایت نظام مهندسی استان خودتان می توانید از آن آگاهی یابید .

حالا اگر سرمایه گذاری کردیم و قبول نشدیم چی ؟؟

 

شما لازم نیست هزینه زیادی کنید . فقط هزینه عضویت در سازمان نظام مهندسی است ( حدود صد هزار تومان ) .

بعد کتابها رو می خرید وشروع به مطالعه می کنید.

اگه دوست داشتید می توانید از امکانات موجود در جامعه برای کسب آمادگی بیشتر و بالا بردن شانس قبولی خودتون بهره ببرید مثل :

شرکت تعاونی کارکنان سازمان سنجش یک دوره آزمون آزمابشی حدود دوهفته قبل از آزمون اصلی برگزار می کند .

 

( دوره قبلی شهریه اش 30 هزار تومان برای یك آزمون بود )

سایت آزمونلاین : که آزمونهای آمادگی و آزمایشی نظام مهندسی رو بصورت اینترنتی برگزار می کنه و در کنارش راهنمایی و مشاوره هم میده و علاوه بر آن امکانات کتابخانه دیجیتال هم داره که فایل مباحث بیست و یک گانه و تعدادی منابع کمیاب رو جمع آوری کرده و در اختیارتون قرار میده .

( حق عضویت سایت برای برای تمام امکانات فوق فعلا رایگان است . )

اگه میخواهید بیشتر سرمایه گذاری کنید می توانید در کلاسهای حضوری آمادگی آزمون نظام مهندسی که توسط موسسات آزاد برگزار میشه شرکت کنید . هزینه یک دوره عادی از 650 هزار تومان شروع میشه به بالا . البته سال گذشته 400 هزار تومان بود .

در آخر

 

حالا با تمام تلاشهایی که می کنید دو حالت پیش خواهد آمد :

1) اگر قبول شدید که می توانید با پروانه اشتغال خودتون ولرد صنعت ساختمان شوید ، کار کنید به جامعه خدمات دهید و درآمد کسب کنید و یا اینکه حداقل آن را برای یکسال اجاره بدهید . اجاره این پروانه اشتغال( بسته به رشته و استان محل زندگی شما) برای یکسال از حدود 2 میلیون تومان کمتر نخواهد بود .

2) اگر قبول نشدید خب اشکالی نداره چیز زیادی از دست نداده اید . اطلاعات خودتون رو اضافه کردین و می توانید ششماه بعد باز هم شرکت کنید و با تجربه ای که امسال بدست آوردید دوره بعدی راحت تر قبول شوید .

در هر صورت به لحاظ مالی هم می توان گفت یک سرمایه گذاری کوچک است با بیش از صد درصد سود .

لینک به دیدگاه

سانی که قصد آزمون نظام مهندسی دارند مهندسانی هستند که حداقل سه سال از فارغ التحصیلی شان گذشته بنابراین از مطالعه کردن هدفمند برای امتحان یک مقدار فاصله گرفته اند . شروع مطالعه برای این افراد در روزهای اول کمی سخت است .پیشنهاد ما برای این دوستان این است :

اول کتاب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را بردارید و بطور روزنامه وار مطالعه کنید .

این کتاب علاوه براینکه یکی از منابع آزمون نظارت نظام مهندسی است و هر سال چند سووال از آن طرح می شود شما را با سازمان نظام مهندسی و قوانین و مقررات آن آشنا می کند و پاسخ خیلی از سووالاتی که در مورد نظام مهندسی در ذهن دارید در کتاب می یابید وبا افزایش آگاهی علاقه تان به هدفی که انتخاب کرده اید بیشتر می شود .

online-examination.jpg

بعد از این کتاب می توانید هر مبحث دیگری را شروع کنید . پیشنهاد ما مباحثی است که بیشتر به آن علاقه دارید . از همان مبحث مورد علاقه شروع کنید تا سرعت مطالعه تان بیشتر و بیشتر شود .

در مطالعه منابع آزمون نظام مهندسی نباید هیچکدام از منابع را از قلم بیاندازید و هیچ مبحثی را دست کم نگیرید .زیرا تعدادی از سووالات مانند قانون نظام مهندسی و مبحث دوم و مبحث بیست و یکم مباحثی هستند که براحتی با دو بار خواندن و لیبل گذاری کتاب براحتی می توانید به تمام سووالات آن پاسخ دهید چون عینا از کتاب طرح می شوند .در مورد دروس تخصصی هم همینطور است قسمت اعظم سوالات عینا از کتب مقررات ملی ساختمان ( کتب سبز رنگ ) و منابعی است که معرفی شده اند و تعدادی از سووالات هم از منابع خارج کتاب مانند نشریه ها، کتب و مجلات معتبر داخلی و خارجی است .فراموش نکنید این آزمون بصورت جزه باز برگزار میشود .

بهتر است یک بار برای همیشه روی این آزمون سرمایه گذاری کنید . ممکن است شما هر سال مثلا با 50 درصد آمادگی و این تصور اشتباه که امتحانش جزوه بازاست ، برای خود دلیل قانع کننده ای بیاورید که خیلی خودتان را به زحمت نیاندازید. این بزرگترین اشتباه کسانی است که تابحال چند بار شرکت کرده اند و هنوز نتیجه نگرفته اند .

اگر هر دوره بخواهید شرکت کنید و هر دوره هم به امید سوالات سهل و آسان و بغل دستی و شانس و بخت باشید مطمئن باشید تا چند سال این روند ادامه پیدا می کند و شما هر سال میلیونها تومان ضرر می کنید . بله میلیونها تومان ضرر فقط ضرر مالی این نوع تفکر است .

پس چکار باید کرد و چگونه باید جلو رفت تا موفق شد؟

اولا باید هدفمند باشید . هدف شما باید قبولی در آزمون نظام مهندسی همین دوره باشد و به این هدف خود ایمان داشته باشید .

بعد از آن باید مشورت کنید . با کسانی که در دوره های قبل قبول شدند ، با کارشناسان نظام مهندسی یا مشاوران مورد وثوق خودتان . امروزه با گسترش فضای اینترنت و وجود دهها وبسایت تخصصی و حرفه ای وشبکه های اجتماعی ، جمع آوری اطلاعات و تحقبق در این مورد کار سختی نیست لیکن باید دقت کنید منبع شما موثق باشد .

لازم بذکر است که متاسفانه در هیچ یک از وبسایت های سازمان نظام مهندسی استانها در سراسر کشور و حتی وبسایت رسمی دفتر امور مقررات ملی ساختمان که متولی این امر در کشور است محلی برای سوال و جواب کارشناسان متقلضی ورود به حرفه سازمان نظام مهندسی وجود ندارد .

 

اکنون می توانید مطالعه کنید . با برنامه ریزی دقیق و بدون جا انداختن هیچ کدام از مباحث و منابع . یک تست می تواند سرنوشت ساز باشد . بنابراین از تمام منابع استفاده نمایید .همه آنها را تهیه کنید ، مطالعه کنید و لیبل گذاری کنید .

 

از کلاسهای آمادگی استفاده کنید . در این کلاسها معمولا علاوه بر حل سوالات سالهای قبل تجربیاتی هم رد و بدل می شود که هیچ جای دیگری چنین اطلاعاتی را نمی توانید بدست آورید . چنانچه دسترسی به کلاسها ندارید می توانید از جزوات و فیلم ها و منابع دوره های غیر حضوری استفاده کنید .

نگران هزینه این دوره ها نباشید . چون عملا یک سرمایه گذاری پر سود انجام می دهید نه هزینه !

 

سرمایه گذاریی که حداقل در یکسال آینده 5 برابر آن را باز خواهد گرداند . یعنی سود حداقل 500 درصد . بنظر می رسد این سرمایه گذاری اگر هم ریسک داشته باشد باز هم به ریسکش می ارزد . میگویید نه ! با یک اقتصاددان مشورت کنید .علاوه بر اینکه یک دوره هم جلو می افتید . زمان را خواهید خرید و در ارتقاء پایه شما هم موثر خواهد بود .

نقطه شروع آمادگی نظام مهندسی هم اکنون مقابل شماست . این وبسایت نردبانی است که خیلی از داوطلبان نظام مهندسی برای گذشتن از آزمون از آن استفاده کرده و به سلامت این آزمون را پشت سر گذاشته اند .

برای شرکت در آزمون نظام مهندسی شرط اول آن است که عضو سازمان نظام مهندسی استان محل زندگی خود شوید ، رشته کارشناسی شما جزو رشته های مجاز به شرکت در این آزمون باشد ، حداقل سه سال از زمان فراغت از تحصیل شما گذشته باشد .

 

منبع:azmoonline.com

لینک به دیدگاه

[h=4]منابع آزمون تاسیسات برقی ساختمان

[/h] قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان مصوب 74 و آئين‌نامه اجرائي آن -ويرايش 1390

• مبحث دوم ( نظامات اداري )-ويرايش 1384

• مبحث سوم ( حفاظت ساختمانها در مقابل حريق )-ويرايش 1380

• مبحث دوازدهم ( ايمني و حفاظت كار در حين اجرا )-ويرايش 1385

• مبحث سيزدهم (طرح و اجراي تاسيسات برقي ساختمانها )-ويرايش 1382

• راهنماي مبحث سيزدهم (طرح و اجراي تاسيسات برقي ساختمانها )-ويرايش 1382

• مبحث پانزدهم (آسانسورها و پله‌هاي برقي )-ويرايش 1387

• مبحث نوزدهم (صرفه‌جوئي در مصرف انرژي )-ويرايش 1389

• مبحث بیست و یکم (پدافند غیرعامل) (1391)

• * طرح و اجراي تأسيسات برقي * براي موارد ذكر شده منبع خاصي معرفي نمي‌گردد.

• تذكر1: منظور از مباحث، مباحث مقررات ملي ساختمان مي‌باشد.

• تذكر2: در صورت تناقض بين مباحث مقررات ملي ساختمان و ساير مدارك فني، مباحث مقررات ملي ساختمان ملاك عمل خواهد بود.

• تذكر3: آخرين نسخه معتبر مدارك و منابع فني اعلام شده ملاك عمل خواهد بود.

لینک به دیدگاه

«اطلاعيه مهم در خصوص آخرين ويرايش مبحث 12مقررات ملّي ساختمان»

به اطلاع مي‌رساند كه ويرايش چهارم مبحث 12 مقررات ملّي ساختمان با عنوان « ايمني و حفاظت كار در حين اجرا» چاپ و منتشر گرديده و جهت بهره‌برداري مهندسان و كاردان‌هاي فني ساختمان و معماران تجربي در دسترس همگان قرار گرفته است و در آزمون‌هاي آتي مقررات ملّي ساختمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ضمناً از ابتداي مرداد ماه سالجاري اجرا و رعايت آن در كليه ساخت و سازها الزامي است.

 

 

 

«اطلاعيه مهم در خصوص آخرين ويرايش مبحث 7 مقررات ملّي ساختمان»

به اطلاع مي‌رساند كه ويرايش سوم مبحث 7 مقررات ملّي ساختمان، با عنوان «پي و پي سازي»، چاپ و منتشر گرديده و جهت بهره‌برداري مهندسان و كاردان‌هاي فني ساختمان و معماران تجربي در دسترس همگان قرار گرفته است و در آزمون‌هاي آتي مقررات ملّي ساختمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ضمناً از تاريخ انتشار، اجرا و رعايت آن در كليه ساخت و سازها الزامي است.

 

 

« اطلاعيه مهم در خصوص راهنماي مبحث 21 مقررات ملّي ساختمان

به اطلاع مي‌رساند، راهنماي مبحث 21 مقررات ملّي ساختمان با عنوان « پدافند غيرعامل» چاپ و منتشر گرديده و جهت بهره‌برداري مهندسان و كاردان‌هاي فني ساختمان و معماران تجربي در دسترس همگان قرار گرفته و در آزمون‌هاي آتي مقررات ملّي ساختمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

منبع:azmoonline.com

لینک به دیدگاه

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع:power2.ir

 

این سوالات رو حتما دانلود و مرور کنید چون به نظرم خیلی میتونه مفید باشه..:icon_gol:

لینک به دیدگاه

دانلود کتابهای نظام مهندسی برق / نشريه 110 دو جلدي / 16 دوره آزمون نظام مهندسي برق را همگی در آرشیو خود داشته باشید..

 

پسورد فایل: relay.blogfa.com

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
منابع آزمون تاسیسات برقی ساختمان

 

قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان مصوب 74 و آئين‌نامه اجرائي آن -ويرايش 1390

• مبحث دوم ( نظامات اداري )-ويرايش 1384

• مبحث سوم ( حفاظت ساختمانها در مقابل حريق )-ويرايش 1380

• مبحث دوازدهم ( ايمني و حفاظت كار در حين اجرا )-ويرايش 1385

• مبحث سيزدهم (طرح و اجراي تاسيسات برقي ساختمانها )-ويرايش 1382

• راهنماي مبحث سيزدهم (طرح و اجراي تاسيسات برقي ساختمانها )-ويرايش 1382

• مبحث پانزدهم (آسانسورها و پله‌هاي برقي )-ويرايش 1387

• مبحث نوزدهم (صرفه‌جوئي در مصرف انرژي )-ويرايش 1389

• مبحث بیست و یکم (پدافند غیرعامل) (1391)

• * طرح و اجراي تأسيسات برقي * براي موارد ذكر شده منبع خاصي معرفي نمي‌گردد.

• تذكر1: منظور از مباحث، مباحث مقررات ملي ساختمان مي‌باشد.

• تذكر2: در صورت تناقض بين مباحث مقررات ملي ساختمان و ساير مدارك فني، مباحث مقررات ملي ساختمان ملاك عمل خواهد بود.

• تذكر3: آخرين نسخه معتبر مدارك و منابع فني اعلام شده ملاك عمل خواهد بود.

• مبحث سوم ( حفاظت ساختمانها در مقابل حریق ) - ویرایش 1392

• مبحث دوازدهم ( ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا ) - ویرایش 1392

لینک به دیدگاه

قابل توجه داوطلبان آزمونهاي حرفه‌اي مهندسان، كاردانهاي فني ساختمان و تعيين صلاحيت حرفه‌اي معماران تجربي 92 مي‌رساند:

 

 

همانگونه كه مطلعند براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده مقرر بود آزمونهاي ورود به حرفه (مقررات ملّي ساختمان) در شهريورماه

 

سالجاري برگزار گردد، ليكن با توجه به درخواست گسترده مديران استانها و مهندسان عزيز مبني بر گرمي هوا، تعطيلات تابستاني،

 

نزديكي فصل شروع مدارس و دانشگاهها و عدم استقبال از برگزاري آزمونها در شهريورماه، لذا ضمن عرض پوزش از تاخير بوجود آمده

 

بدينوسيله به آگاهي متقاضيان شركت در آزمونهاي ورود به حرفه مهندسان، كاردانهاي فني ساختمان و معماران تجربي در سال جاري

 

مي‌رساند، با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در اين خصوص، زمان برگزاري آزمونهاي مذكور در اواسط آذرماه سالجاري خواهد بود.

 

"دفتر مقررات ملّی ساختمان"

===============================

 

اینجوری شده دیگه:banel_smiley_4:

 

باز خبری شد در جریانتون میذارم:a030:

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
قابل توجه داوطلبان آزمونهاي حرفه‌اي مهندسان، كاردانهاي فني ساختمان و تعيين صلاحيت حرفه‌اي معماران تجربي 92 مي‌رساند:

 

 

همانگونه كه مطلعند براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده مقرر بود آزمونهاي ورود به حرفه (مقررات ملّي ساختمان) در شهريورماه

 

سالجاري برگزار گردد، ليكن با توجه به درخواست گسترده مديران استانها و مهندسان عزيز مبني بر گرمي هوا، تعطيلات تابستاني،

 

نزديكي فصل شروع مدارس و دانشگاهها و عدم استقبال از برگزاري آزمونها در شهريورماه، لذا ضمن عرض پوزش از تاخير بوجود آمده

 

بدينوسيله به آگاهي متقاضيان شركت در آزمونهاي ورود به حرفه مهندسان، كاردانهاي فني ساختمان و معماران تجربي در سال جاري

 

مي‌رساند، با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در اين خصوص، زمان برگزاري آزمونهاي مذكور در اواسط آذرماه سالجاري خواهد بود.

 

"دفتر مقررات ملّی ساختمان"

===============================

 

اینجوری شده دیگه:banel_smiley_4:

 

باز خبری شد در جریانتون میذارم:a030:

 

سلام ببخشید من امسال برای آزمون سه سالم پر نمیشه و 3 ماه کم دارم که تو آزمون آذر شرکت کنم از طرفیم شنیدم که آزمون اسفند 92 برگزار نمیشه آیا این درسته ؟ و آزمون بعدی کی میشه ؟:4564:

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...
  • 2 هفته بعد...
سلام، با تشکر از زحماتتون میخواستم بدون آزمون مهندسی حرفه ای با آزمون نظام مهندسی یکیه یا فرق دارن؟ ممنون از راهنماییتون

 

 

درود بر شما...

والا من خودم نشنیدم تاحالا ازمون مهندسی حرفه ای:a030:

اما سعی میکنم تفاوتشو براتون پیدا کنم:icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...

با عرض سلام و خسته نباشید

من مهندسی تکنولوژی برق گرایش قدرت دانشگاه ازاد گرفتم(البته ناپیوسته)

اصلا چرا نمیگن مهندسی برق میگن مهندسی تکنولوژی برق؟؟؟

آیا میشه با این مهندسی تکنولوژی برق تو ازمون نظام مهندسی شرکت کرد؟؟

نظارت و طراحی و اجرا چه تفاوتی باهم دارند ؟؟؟ واسه هر کدومشون جدا باید امتحان داد؟؟؟ کدومش بهتر هست؟؟؟

یه خورده هم از امتحان بگید که سخته یا اسونه؟؟ من 11/94 سه سال از مدرکم میگذره, میخواستم منو راهنمایی کنید که بار اول تو امتحان قبول بشم. تا حالا امتحان ندادم هیچ اطلاعی از امتحان ندارم

ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...
با عرض سلام و خسته نباشید

من مهندسی تکنولوژی برق گرایش قدرت دانشگاه ازاد گرفتم(البته ناپیوسته)

اصلا چرا نمیگن مهندسی برق میگن مهندسی تکنولوژی برق؟؟؟

آیا میشه با این مهندسی تکنولوژی برق تو ازمون نظام مهندسی شرکت کرد؟؟

نظارت و طراحی و اجرا چه تفاوتی باهم دارند ؟؟؟ واسه هر کدومشون جدا باید امتحان داد؟؟؟ کدومش بهتر هست؟؟؟

یه خورده هم از امتحان بگید که سخته یا اسونه؟؟ من 11/94 سه سال از مدرکم میگذره, میخواستم منو راهنمایی کنید که بار اول تو امتحان قبول بشم. تا حالا امتحان ندادم هیچ اطلاعی از امتحان ندارم

ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

 

 

سلام

 

تا اونجا هم که اطلاع دارم این اسم مهم نیست شما میتونید توی ازمون نظام شرکت کنید

 

چند سالی میشه که برای رشته برق همه آزمون ها یکی شده و فقط باید یک امتحان بدین

 

منم بار اول توی امتحان قبول شدم امتحان واقعا ساده س

 

شما کافیه از 100 درصد نمره 50 درصد بیارید تا قبول بشید

 

تمرکزتون رو بذارید روی سوال هایی که حتما بلدین

 

برای امتحان حدودا تمام تعریفی ها دقیقا از مباحث منابعی که معرفی میکنن میاد. برای مسایل هم میتونید از کتابهای نمونه سوال های سال های قبلی استفاده کنید

 

من این کارو کردم و نتیجه گرفتم:w16:

 

موفق باشید:a030:

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...
  • 3 هفته بعد...

من توی سایتهای رسمی نظام مهندسی گشتم ولی در مورد اینکه آزمون بعدی چه تاریخیه و مهلت ثبت نامش چیزی پیدا نکردم. دوستان اطلاع دقیقی دارن؟ ظاهرا برنامه برگزاری آزمونها یکم دچار تغییر شده برای همین میخوام بدونم تاریخ حدودی آزمون بعدی اصلا مشخصه یا نه؟

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...
من توی سایتهای رسمی نظام مهندسی گشتم ولی در مورد اینکه آزمون بعدی چه تاریخیه و مهلت ثبت نامش چیزی پیدا نکردم. دوستان اطلاع دقیقی دارن؟ ظاهرا برنامه برگزاری آزمونها یکم دچار تغییر شده برای همین میخوام بدونم تاریخ حدودی آزمون بعدی اصلا مشخصه یا نه؟

 

سلام

آزمونها فکر کنم دوبار در ساله معمولا آبان و اردیبهشته

برای آبان از شهریور تا اوایل مهر ثبت نام شروع میشه و تو سایت اصلی نظام مهندسی میزنه

به سایت سر بزنید:icon_gol:

www.inbr.ir

لینک به دیدگاه

دوستان من شنیدم واسه مدرک کارشناسی دیگه لازم نیست سه سال از مدرک بگذره واسه آزمون و میشه آزمون رو داد.

فقط حق امضا نمیدن!!:ws52:

 

صحت داره؟ حق امضا نداشته باشی به چه دردی میخوره؟؟!!:ws38:

لینک به دیدگاه
دوستان من شنیدم واسه مدرک کارشناسی دیگه لازم نیست سه سال از مدرک بگذره واسه آزمون و میشه آزمون رو داد.

فقط حق امضا نمیدن!!:ws52:

 

صحت داره؟ حق امضا نداشته باشی به چه دردی میخوره؟؟!!:ws38:

فکر نکنم اینجور باشه . به فرض هم اگه اجازه ازمون بدن و حق امضا نداشته باشید به درد نمیخوره چون وقتی نتونید استفاده ای ازش ببرید پرداخت هزینه سالانه بابت حق عضویت فایده ای نداره.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...