رفتن به مطلب

ورود 3 طرح جدید حوزه نانو به صنعت برق کشور


ارسال های توصیه شده

ترکیبات نانو توسط شرکت های داخلی تولید شده و مواد اولیه نیز در داخل کشور یافت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از خبرگزاری موج، مهدی جزینی کارشناس ارشد مدیریت راهبردی شبکه برق تهران گفت: شرکت برق منطقه ای در تولید 3 طرح جدید در حوزه نانو فعالیت داشته است.

وی در مورد این طرح ها اظهارداشت: در طرح اول وارد بحث سلول های خورشیدی شده و با استفاده از ترکیبات نانو، راندمان سلول های خورشیدی که به صورت حرارتی کار می کنند را 60 درصد افزایش داده ایم.

جزینی افزود: با توجه به اینکه سلول های خورشیدی موجود در بازار میزان جذب انرژی خورشیدی کمی دارند ما توانسته ایم با استفاده از ترکیبات نانو و نانو سیال ها، این جذب را تا 60 درصد افزایش داده و البته در حال حاضر هزینه استفاده از این سلول ها بسیار بالاست.

وی در مورد طرح دومی که شرکت برق منطقه ای در بروز آن دخالت داشته است گفت: ما توانستیم لامپی القائی را با ترکیبات نانو تهیه کنیم که با استفاده از ترکیبات نانو و گازهای نجیب، بدون مصرف یک کیلو وات انرژی، در نزدیکی محدوده های خطوط فشار قوی می توانیم راندمان را تا 50 درصد افزایش داده و نور بیشتری دریافت کنیم.

کارشناس ارشد مدیریت راهبردی شبکه برق تهران در ادامه بهینه سازی دستگاه های تزریق پلاستیک و روغن داغ با استفاده از ترکیبات نانو را سومین طرح شرکت برق منطقه ای تهران معرفی کرد و افزود: در این دستگاه برای ذوب مواد از المنت های حرارتی الکتریکی استفاده می شود و در طرح ما،مصرف انرژی از تک سوز برقی به گازسوز تبدیل شده و با استفاده از یک مخزن روغنی که با ترکیبات نانو پوشش داده شده است، کیفیت و استاندارد محصول را به میزان قابل توجهی افزایش داده ایم.

وی افزود: در دستگاه جدید میزان مصرف گاز و برق بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

جزینی در مورد مواد اولیه استفاده شده در 3 طرح فوق گفت: خوشبختانه در سال های گذشته همه ترکیبات نانو توسط شرکت های داخلی تولید شده و مواد اولیه نیز در داخل کشور یافت می شود.

 

45917_orig.jpg&mode=large

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...