رفتن به مطلب

طریقه ولتاژگیری در تعمیر بردهای موبایل


ارسال های توصیه شده

طریقه ولتاژگیری در تعمیر بردهای موبایل

 

 

مسله ای رو که می خوام توضیح بدم شاید خیلی پیش پا افتاده باشه ولی من دیدم که اکثر تعمیر کاران این تست ولتاژ رو نمی تونن انجام بدن لذا مطالبی در این ضمینه رو ذکر می کنم:

 

 

برای تعمیرات سخت افزاری و قبل از تعویض قطعاتی مثل آی سی های رگولاتور و آی سی های لایت و حتی آی سی های شارژ و تغذیه نیاز هست که ولتاژ گیری انجام شود .

 

برای اینکار به یک آوومتر ( a.v.o ) یا همون دستگاه اندازه گیری آمپر ( جریان ) ولت ( ولتاژ ) و اهم ( مقاومت ) نیاز هست که روی کمیت ولت قرار داده

 

و در صورتی که ولتاژهای زیر 2 ولت رو اندازه گیری می کنیم روی رنج 2 و بالاتر از این مقدار روی 20 قرار می دهیم ( برای اوتورنج ها هم که نیاز به انتخاب رنج نخواهیم داشت ).

 

سیم مشکی ولتمتر رو به منفی ( پایه کانکتور منفی باطری - اکثر شیلدهای فلزی و شاسی گوشی که معمولا در نوکیا برنگ طلائی میباشد و در سرتاسر برد مشهو د

 

است که مس آبکاری شده تشکیل شده ) وصل می کنیم و برای راحتی کار و تسلط کامل میتوان این پروب ولتمتر رو با گیره سوسماری به منفی متصل کرد.

 

سیم قرمز ولتمتر رو به نقطه مورد نظر که مطمئنن خروجی یک آی سی خواهد بود وصل می کنیم و عدد دیده شده بر روی ولتمتر مقدار ولتاژ این نقطه رو نشان خواهد داد .

 

بعلت اینکه دسترسی به خود پایه آی سی های bga امکان پذیر نیست این خروجی حتما به قطعاتی مثل خازن یا مقاومت یا سلف متصل می باشد و ولتاژ گیری باید از سر این قطعات انجام گیرد.

 

نکته بعدی اینکه خروجی بعضی از آی سی ها مثل رگولاتور بلوتوث و .. همیشه دارای ولتاژ نمی باشد و در صورت فعال شدن فقط می توان این ولتاژ رو اندازه گیری نمود.

 

 

منبع: asan-gsm.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...