رفتن به مطلب

ابداع ربات نقاشی‌کننده با آبرنگ توسط نوجوان 12 ساله


ارسال های توصیه شده

یک نوجوان 12 ساله ابداع جدیدی ارایه داده که با استفاده از آن، کودکان خواهند توانست از ربات برای خلق اثر هنری‌ آبرنگ خود استفاده کنند.

این سیستم که WaterColorBot نام گرفته بر اساس گرافیک موجود، تصاویر رنگی را بر روی کاغذ نقاشی می‌کند یا از آنچه کاربران روی رایانه طراحی می‌کنند، تبعیت می‌کند.

 

سیلویا تاد، طرح اولیه این ابداع را قبل از کمک «آزمایشگاه‌های علمی اویل مد» (EMSL) که پیش‌تر تولیدکننده ماشین رنگ‌کننده تخم‌مرغ‌ها بود، ارائه داد.

 

EMSL این مدل را با کیتی سازگار کرد که با استفاده از پیچ‌گوشتی فیلیپس و یک جفت قیچی می‌توان آن را مونتاژ کرد.

 

بخش عمده این ابزار از تخته‌ چند لای حک‌شده ساخته شده و مانند دیگر ماشین‌های طراحی‌کننده موجود در بازار عمل می‌کند، به جز این که از یک ظرف آب برای تمزکردن قلم‌مو استفاده می‌کند.

 

یک جفت موتور متصل به کابل با جاگیری قلم‌مو را در طول محور X-Y سر و کار دارد، در حالی که یک نورد (carriage) با یک سروو بر حسب نیاز، بالا و پایین می‌رود.

 

همه چیز با یک کنترلر موتور EiBotBoard 2.0 USB کنترل می‌شود که به یک رایانه متصل می‌شود و از یک نرم‌افزار سفارشی تبعیت می‌کند.

 

طراحان انتظار دارند که این ابداع سال‌ها باقی بماند، اما به مرور قطعات جایگزین را معرفی خواهند کرد.

 

این ماشین برای نقاشی به هیچ ماده گران یا کمیابی نیاز ندارد و فقط نیازمند مجموعه‌ای از آبرنگ‌های استاندارد، یک قلم‌موی کوچک و یک برگ کاغذ است.

 

نورد مرکزی می‌تواند هر قلم‌موی با قطر بیش از 8.3 میلی‌متر را در خود جای دهد و ناحیه قابل‌چاپ برای یک برگ کاغذ آب‌ رنگ 22.9* 30.5 سانتی‌متری یا کوچک‌تر طراحی شده است.

 

با نرم‌افزار تعبیه‌شده، کاربران می‌توانند طراحی رنگی خود را بر روی رایانه انجام دهند یا یک گرافیک برداری موجود را آپلود کنند و به طور خودکار آن را نقاشی کنند.

 

این ربات به گونه‌ای طراحی شده که قلم‌مو را در آب فرو می‌برد، آن را در یک بخش آبرنگ برای اندودکردن آن با رنگ می‌چرخاند و آن را در ظرف آب جداگانه تمیز می‌کند. این سیستم حتی می‌تواند تعیین کند که آیا نیاز به بازپر کردن قلم‌مو با رنگ بیشتر است یا خیر.

 

همچنین یک مد وجود دارد که به افراد امکان طراحی بر روی رایانه و مجاب‌کردن ماشین به تبعیت در زمان واقعی را می‌دهد، اما کاربران باید بر روی ظرف آب به هنگام تغییردادن، کلیک کنند.

 

به این دلیل که فرایند نقاشی خودکار است، ربات می‌تواند به تنهایی نواحی بزرگی را پر کند یا همان طراحی را چندین بار و مانند یک چاپگر خانگی بازخلق کند.

 

مبتکر جوان این ماشین ابزارش را در چندین نمایشگاه به کودکان و همچنین رییس‌جمهور امریکا نشان داده اما هم‌اکنون در نظر دارد سیستم را در اختیار عموم قرار دهد.

 

هم سیلیویا و هم ESML امیدوارند ابداعشان به عنوان ابزاری تحصیلی برای علاقه‌مندکردن کودکان به هنر و رباتیک عمل کند.

 

آن‌ها همچنین در نظر دارند API ربات را منتشر کنند تا دیگر برنامه‌نویسان نرم‌افزار جدید را برای آن طراحی کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...