رفتن به مطلب

مونالیزا را با فناوری نانو ببینید


z.b

ارسال های توصیه شده

خلق کوچکترین نسخه از مشهورترین نقاشی جهان

 

محققان آمریکایی با استفاده از فناوری نانو مونالیزا را به عنوان مشهورترین نقاشی دنیا روی کوچکترین بوم دنیا که باریکتر از یک تار موی انسان است خلق کردند.

 

%D9%85%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%A7%20(1).jpg

مونالیزای 30 میکرونی تکنیکی را به نمایش گذاشته که می توان از آن برای ساخت نانویی دستگاه ها استفاده کرد

 

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان موسسه فناوری جورجیا گزارش دادند که آنها با استفاده از فناوری نانو تصویر مونالیزا را روی سطحی که تقریبا 30 میکرون، حدود یک سوم عرض تار موی انسان عرض داشت، نقاشی کردند. آنها یادآور شدند که این تکنیک به طور بالقوه برای دسترسی به ساخت نانویی دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. محققان این تصویر را با یک میکروسکوپ نیروی اتمی و فرآیندی که از آن نانولیتوگرافی ترمو شیمیایی (TCNL) یاد می شود تولید کرده اند. این فرآیند از گرما برای تولید مجموعه ای از واکنشهای شیمیایی پیکسل در پیکسل در مقیاس نانو استفاده می کند.

%D9%85%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%A7.jpg

محققان برای خلق این هنر نانویی از یک میکروسکوپ نیروی اتمی استفاده کردند که به یک پایه حرارتی مجهز شده بود. این اسکنر نقطه یابی دقیقی در سطح نانو انجام می دهد و پایه حرارتی نیز واکنشهای حرارتی شیمیایی موضعی را فراهم می کند

 

محققان با تغییر حرارت در هر نقطه تعداد ملکولهای جدیدی را که تولید کرده کنترل کردند. هرچقدر گرما بیشتر باشد، تراکم موضعی بیشتر می شود. گرمای بیشتر سایه های روشنتری از رنگ خاکستری ایجاد می کند که این شرایط در پیشانی مونالیزا و دستهایش مشاهده می شود، از سوی دیگر گرمای کمتر سایه های تیره تری در موها و لباسش ایجاد کرده است. هر پیکسل در تصویر مونالیزا با 125 نانومتر فاصله ایجاد شده است.

 

جنیفر کورتیس استاد فیزیک این موسسه فناوری گفت: ما فرآیند آن نانولیتوگرافی ترمو شیمیایی را طوری درنظر گرفتیم که می تواند سایر خواص شیمیایی و فیزیکی را چون رسانا بودن گرافن طرح یابی کند. این تکنیک می تواند برد وسیعی از تجارب و کاربردهایی را که پیشتر در حوزه های متنوع نانو الکترونیک، اپتوالکترونیک و مهندسی زیستی را که غیرقابل دسترس بودند فعال کند. جزئیات این پروژه در مجله " Langmuir " منتشر شده است. این نخستین باری نیست که از یک تصویر مشهور برای نشان دادن علم استفاده می کنند.

 

محققان ناسا اخیرا تصویر مونالیزا را با یک لیزر قوی در وقت مناسب روی ماه منعکس کردند. مونالیزا نام یکی از مشهور ترین تابلوهای نقاشی لئوناردو داوینچی هنرمند مشهور ایتالیایی است که با رنگ روغن بر روی صفحه چوب سپیدار نقاشی شده ‌است. این اثر استثنایی در طول تاریخ چندین بار ربوده شده، اما هم اکنون در تملک دولت فرانسه بوده و در موزه لوور در پاریس نگهداری می ‌شود. این تابلو به دلیل لبخند بسیار مرموز مونالیزا و همچنین سبک نوین نقاشی لئوناردو داوینچی در آن زمان، به شهرت جهانی رسید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...