رفتن به مطلب

بررسی اولیه ال جی جی 2 (lg g2)


Arpak

ارسال های توصیه شده

در دنیای امروزی که گوشی‌های قدرتمندی مانند گلکسی اس 4، اچ تی سی وان و اکسپریا زد قرار دارند ال جی برای اینکه بتواند سر پا مانده و خود را در این میدان رقابت حفظ کند به یک گوشی پر قدرت و خاص نیاز دارد. به نظر می‌آید که اکنون ال جی توانسته اینکار را انجام دهد و یک گوشی همه فن حریف را با نام جی 2 معرفی کند.

این گوشی هنوز ارائه نشده است به همین خاطر امروز یک بررسی اولیه از این گوشی را برای شما قرار می‌دهیم تا زمانی که گوشی به ایران و به دست ما برسد و آن را برای شما کامل و جامع بررسی کنیم.

1.jpg

این گوشی به جدیدترین پردازنده شرکت کوآلکام یعنی اسنپدراگون 800 مجهز است (درست همان پردازنده‌ای که در اکسپریا زد اولترا دیده‌ایم). سرعت این پردازنده 4 هسته‌ای در بیشترین حد خود 2.26 گیگاهرتز است و در کنار آن یک رم 2 گیگابایتی نیز قرار دارد. در درون این گوشی یک باتری 3000 میلی آمپری تعبیه شده است که ال جی وعده داده باتری این گوشی بتواند تا 1.2 روز را دوام بیاورد البته این دوام برای یک استفاده معمولی از گوشی است.

1.JPG

2.JPG

از دیگر مشخصات بارز این گوشی یک صفحه نمایش فول اچ دی و یک دوربین 13 مگاپیکسلی است. از نظر سیستم صدایی نیز تکنولوژی Hi-Fi در این گوشی قرار دارد. برای یک گوشی پرچمدار این گوشی اندازه بزرگی دارد، از نظر ضخامت اندازه آن درست مانند اچ تی سی وان است اما بر خلاف وان که جنس پشت بدنه آن از آلومینیوم است این گوشی از پلاستیک ساخته شده است.

3.jpg

اما مهمترین تفاوت این گوشی با گوشی‌هایی که تا کنون دیده‌ایم دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور گوشی است که هر دو به جای اینکه در کنار گوشی قرار داشته باشند به قسمت پشت گوشی منتقل شده‌اند و درست زیر دوربین قرار دارند. با اینکه این طراحی دکمه‌ها یک تعییر اساسی به حساب خواهد آمد اما باید صبر کنیم تا ببینیم که این تغییر به اندازه خلاقیتی که در خود داشته کارامد هم است یا خیر؟

4.jpg

کناره‌های صفحه نمایش با لبه‌های گوشی فاصله بسیار کمی دارند و تنها 2.65 میلیمتر فاصله در اینجا وجود دارد. این صفحه نمایش که بسیار به لبه‌های گوشی نزدیک است اندازه‌ای برابر 5.2 اینچ دارد و مانند بسیاری از گوشی‌های گران قیمت امروزی بازار کیفیت فول اچ دی دارد. خروجی هدفون مانند آیفون 5 به قسمت پایین گوشی منتقل شده است که ما تصور می کنیم این جایگاه برای قرار گیری خروجی هدفون زیاد مناسب نباشد (با توجه به تجربه‌ای که از آیفون 5 داریم). حافظه داخلی گوشی 32 گیگابایت است و متاسفانه پشتیبانی از کارت حافظه خارجی در اینجا وجود ندارد.

5.jpg

این کمبود پشتیبانی از کارت حافظه خارجی در قسمت دکمه‌های پایینی گوشی نیز دیده می‌شود زیرا در پایین گوشی خبری از دکمه‌های Home و منو نیست و به جای آن این دکمه‌ها مانند نکسوس 4 در خود صفحه نمایش دیده می‌شوند. مانند گوشی گلکسی اس 4 در این گوشی نیز یک کاور به نام اسمارت کاور وجود دارد که در رنگ‌های مختلف ارائه خواهد شد. با این کاور هوشمند شما می‌توانید بدون باز کردن درب گوشی به تعدادی از تنظیمات اساسی مانند کنترل موزیک، ساعت و عکس‌ها دسترسی داشته باشید.

6.JPG

LG_G2_QUICK_WINDOW-02%20-%20Copy.jpg

از نظر کیفیت صدایی این گوشی قرار است که یک گجت خاص باشد، در حقیقت اسپیکر این گوشی یک اسپیکر دو تایی است و ال جی قول داده که اگر از هدفون برای گوش کردن به صدا استفاده کنید گوشی قادر است که سطح صدایی Hi-Fi را برای شما به همراه داشته باشد. در حقیقت ال جی برای اینکه صدا را بهبود دهد قسمتی از اندروید 4.2 را دوباره نوشته است که اکنون می‌تواند صدای 24-bit در 192KHz را برای شما به همراه داشته باشد. در استفاده از گوشی شما به تفاوت‌های بیشتری پی خواهید برد. با دو بار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش این صفحه روشن خواهد شد و قفل گوشی باز خواهد شد و با دوبار ضربه زدن در قسمت ناتیفیکیشن بار یا هر قسمتی از صفحه نمایش که از آن استفاده نمی‌کنید صفحه دوباره قفل خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب استفاده از حالت مهمان در گوشی است که شما می‌توانید با قرار دادن گوشی در این حالت به راحتی آن را در اختیار کودک خود قرار دهید و یا با خیال راحت آن را به همکاران و دوستان خود نشان بدهید. در قسمت رابط کاربری ال جی تغییرات زیادی را به وجود نیاورده است و تقریبا از همان رابط کاربری قدیمی خود استفاده کرده است. استفاده از رابط کاربری این گوشی برای یک شخص حرفه‌ای کار آسانی است و بسیاری از نیازهای آن را به راحتی برطرف خواهد کرد اما اگر یک کاربر عادی که تنها می‌خواهد بهترین گوشی دنیا را داشته باشد از این رابط کاربری استفاده کند می تواند برایش کمی گیج گننده باشد و شاید چند ماهی طول بکشد تا به تمام زیر و بم آن آشنا شود. یک ویژگی جدید در این گوشی این است که با کشیدن صفحه به سمت چپ با 3 انگشت شما می‌توانید آن برنامه را در پس زمینه باز نگه دارید و اینکار را برای 3 برنامه می‌توانید انجام دهید و زمانی که به آن‌ها نیاز داشتید با کشیدن صفحه به سمت راست با 3 انگشت آن برنامه‌های باز را بر روی صفحه باز گردانید.

7.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...