رفتن به مطلب

سیستم مدیریت کشش پورشه ptm


ارسال های توصیه شده

سیستم مدیریت کشش پورشه (Porsche Traction management) یا به اختصار PTM یک آپشن استاندارد در مدل های پانامرا، کاین و 911 توربو است، در حقیقت کار PTM درگیر کردن تمامی 4 چرخ با یک نقشه پیچیده الکترونیکی همچنین با کنترل کلاچ چند صفحه ای و با کمک سیستم ترمز اتوماتیک دیفرانسیل (ABD) و سیستم جلوگیری از سر خوردن (ASR) است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

porsche panamera turbo s

 

بدین صورت که کلاچ چند صفحه ای نیروی گیرباکس را به صورت همیشگی بین اکسل های جلو و عقب توزیع می کند. این عمل با کمک یک سیستم مونیتورینگ پیوسته در هر لحظه موقعیت رانندگی را به نمایش می کشد به طوری که سیستم الکترونیکی پورشه واکنش ها را در هر لحظه و در هر موقعیت به طور جداگانه در جهت های طولی و عرضی و همچنین میزان چسبندگی چرخ ها به جاده را تحلیل می کند.

 

در این بین اگر هشدار یا تهدیدی در چرخ های عقب (مثلا چرخش به دور خود) دریافت شود یک نسبت بزرگ از نیرو به چرخ های جلو وارد می شود، این عمل به کمک سیستم مدیریت کلاچ چند صفحه ای انجام می پذیرد به طوری که در هنگام دور زدن این سیستم به طور جداگانه نیرویی را به چرخ های جلو وارد میکند که مانع سر خوردن ماشین و در نهایت پایداری کامل در دور زدن ها می شود.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

Porsche Traction Management PTM

 

در این راه PTM با کمک PSM (توضیح در نوشته های بعدی) باعث بهبود کارایی ترمزها و توزیع نیروی دقیق و همچنین رانندگی بهتر در شرایطی که امکان سر خوردن ماشین وجود دارد، می شود.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...