رفتن به مطلب

مکانهای دیدنی استان گیلان


ارسال های توصیه شده

اول قلعه رودخان:

 

قلعه رودخانقلعه رودخان بزرگترین دژ دفاعی ایران در شمال کشورتهران - خبرگزاری ایسکانیوز: قلعه رودخان قلعه‌ای که شاید بزرگ‌ترین دژ دفاعی ایران در شمال کشور باشد.به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، قلعه رودخان که به «سکسار» و «قلعه حسامی» نیز شهرت دارد، با وسعتی بیش از 5/2هکتار و بارویی به طول یک‌هزار و 550متر، دارای 42برج و دیده‌بانی است. در این دیوار‌های قطور، منافذ و ترکش‌هایی برای ریختن مواد مذاب و تیراندازی نیز تعبیه شده است.

در گذشته، چشمه آبی در داخل قلعه جاری بوده که وقت محاصره، از آب آن استفاده می‌شده است. این چشمه پس از زلزله سال‌1369گیلان خشک شد. قلعه رودخان در فاصله 20کیلومتری جنوب غربی فومن و در ارتفاع بین 655 تا 715متری از سطح دریا، در بلندترین نقطه کوه قرار دارد.

برای رسیدن به قلعه، باید از شهر فومن، روستاهای گشت، کردمحله، گشت رودخان، سیاه‌کش، سیدآباد و قلعه‌رودخان عبور کرد و بعد، از روستای حیدرآلات تا قلعه که حدود 5کیلومتر است را با پای پیاده طی کرد.

این قلعه‌ مهم تاریخی،‌ مدت‌ها تخت‌گاه و مرکز فرمانروایی گیلان بوده است.

گفته می‌شود این بنا متعلق به دوره ساسانی است که طی حوادث و رویدادها، تخریب و در زمان حکومت سلجوقیان تجدید بنا شده. این قلعه از پایگاه‌‌های مبارزاتی اسماعیلیان بوده که تا دوره زندیه نیز مورد استفاده حکام و فرمانروایان محلی قرار می‌گرفته و به نظر می‌رسد پس از آن، دیگر مورد استفاده قرار نگرفته و متروک مانده است. اما از زمان دقیق احداث این قلعه، در تاریخ نشانی یافت نمی‌شود. با توجه به اینکه شهر فومن مدتی طولانی مرکز حکومت گیلان (پس از خاندان اسحاق‌وند) بوده، اهمیت قلعه بیش از پیش قابل توجه است.

در اسناد تاریخی پیش از قرن دهم هجری، نام و نشانی از قلعه دیده نمی‌شود اما برای نخستین‌بار، الکساندر شودزکو - محقق لهستانی‌الاصل - که در سال1830میلادی هنگام تحقیق در گیلان متوجه این قلعه شد، در یادداشت‌هایش موقعیت این بنا را ثبت کرده است.

وی درباره قلعه رودخان می‌نویسد: «دژی است بر بالای کوهی در قسمت علیای رودخانه‌ای به همین نام. بام آن سنگی است و طرفین ورودی دارای دو برج دفاعی مستحکم هستند و روی کتیبه سردر ورودی آن حک شده که این قلعه برای نخستین‌بار، در سال‌های 918 تا 921هـ.ق برای سلطان ‌حسام‌‌الدین ‌بن ‌امیره ‌دباج ‌بن ‌امیر ‌علاءالدین ‌اسحقی تجدیدبنا شد. در سمت راست قلعه، رودخانه‌‏ای به همین نام قرار دارد که از ارتفاعات سرچشمه گرفته و آب آن از جنوب به شمال، در جریان است». کتیبه مذکور هم‌اکنون در موزه گنجینه رشت نگهداری می‌شود.

قلعه رودخان از دو بخش تشکیل شده است:

1 - ارگ یا شاه‌قلعه که محل زندگی پادشاه و حرمسرای او را در خود جای می‌داده است.

2 - قورخانه یا محل فعالیت‌های نظامی‌و زندگی سربازان.

در قسمت شرقی قلعه رودخان، بناهایی مخروبه وجود دارد. در قسمت شمال و جنوب، دیوارهای محصورکننده قلعه و برج‌های نگهبانی در فواصل مختلف به چشم می‌خورد. اتاق‌های هشت‌ضلعی که از آجر ساخته شده نیز هنوز بر فراز برج‌ها دیده می‌شود.

مساحت بخش شرقی، کمتر از بخش غربی است. بخش شرقی شامل 12ورودی، زندان، درِ اضطراری، حمام، آبریزگاه و همچنین چند واحد مسکونی می‌شود. بخش غربی نیز 12ورودی، چشمه، حوض، آب‌انبار، سردخانه، حمام، آبریزگاه، شاه‌نشین و چند واحد مسکونی را شامل می‌شود که به وسیله برج و بارو محصور شده است. 29305-101755.JPG

لینک به دیدگاه

موقعيت جغرافيائي

تالاب انزلي، در ساحل جنوب غربي درياي خزر، در غبر دلتاي سفيد رود و در جنوب بندرانزلي، در استان گيلان واقع شده و از قسمت غرب كپورچال و آبكنار، از جنوب به صومعه سرا و بخشهاي رشت محدود شده و در مختصات جغرافيائي 37 درجه و 28 دقيقه عرض شمالي و 49 درجه و 25 دقيقه طول شرقي قرار گرفته است. محدودة آب آن شامل چهار بخش يا حوضچه آبي به شرح زير است: تالاب ماهروزه كه سابقاً به نام خليج كپورچال ناميده ميشد در بخش غربي؛ تالاب سياه كشيم در جنوب غربي، تالاب شيجان در بخش شرقي و بخش مركزي. اين چهار بخش از نظر خصوصيات فيزيكوشيميائي، مرفولوژيك، فيتواكولوژي و جغرافيائي داراي تفاوتهاي چشمگير بوده و سيستمهاي متفاوتي را ارائه مينمايند.

محدودة آب تالاب انزلي را ميتوان در مساحتي بالغ بر 100 كيلومتر مربع تصور نمود و اختلاف نظر در ميزان وسعت آن به اين دليل است كه از آخرين محاسبات تعيين حريم آن سالهاي درازي ميگذرد و از حدود سي?سال قبل كه اين پهنه آبي و رسوبهاي آن را 400 كيلومتر مربع اعلام نموده?اند هنوز اقدام مهمياز طرف سازمانهاي مسئول براي تعيين مساحت دقيق آن به عمل نيامده و نوسانهاي آب درياي خزر نيز در برهم زدن كليه برآوردها مؤثر بوده است. اما محدوده آبريز آن داراي وسعتي معدل 3740 كيلومتر مربع ميباشد كه در حدود 2000 كيلومتر مربع آن دشت و بقيه زمينهاي كوهستاني و كوهپايه است كه از سمت شمال به درياي خزر، از جنوب و غرب به انتهاي شيب سلسله جبال البرز و كوههاي تالش و از جانب شرق به دلتاي رودخانه سفيد رود محدد ميگردد. آبهاي وارده به تالاب از طريق رودها، نهرها و زهكشهاي زراعي واقع در حوزه هاي آبريز كاسه اي شكل صورت ميگيرد. عمده رودهاي منتهي به آن از كوههاي تالش سرچشمه گرفته و در مسير پرشيب خود به دشت ميرسند. ديگر جريانهاي ورودي، مربوط به آبهاي اضافي و برگشتي مزارع تحت آبياري ميباشند كه بيشتر در شرق تالاب واقع شده اند.

از رودها و زهكشهاي طبيعي منتهي به تالاب، از غرب به شرق ميتوان كچلك، سياويزان، شيله سر، بهمبر، بيجار خاله، مرغك، خالكائي، اسفند (سيارودخان)، كلسر، چمثقال (ماسوله رودخان)، نرگستان (روكو)، كانال مادر (سيابي)، گاز رودبار (لاكسار)، سياه درويشان، هندخاله، گازگيشه، باغبان خاله، پيربازار و خمام رود را نام برد. رودهاي منطقه فومنات كه تأمين كننده بخش مهمي از آبهاي تالاب هستند پس از عبور از دره هاي تنگ و باريك و سنگي به مناطق دشتي رسيده در اراضي پست حاشيه تالاب به يكديگر متصل ميشوند و به صورت مجاري آبي وارد تالاب ميگردند. در سفرنامه ها و مدارك تاريخي از رودهاي متعدد ديگري نيز نام برده شده كه اكنون بسياري از آنها از جريان افتاده و از بين رفته اند.

كليه آبهاي ورودي به تالاب توسط 5 روگا (مجراي آبي يا معبر) و از طريق كانال غازيان به دريا تخليه ميشوند. تفاوت اين روگاها با رودها و ديگر مجاري در تغييرات شديد آبدهي آنهاست و به ترتيب از غرب به شرق عبارتند از: تازه بكنده (شنبه بازار يا پاشاروگا)، نهنگ روگا، راسته خاله، پيربازار روگا و سوسرروگا. سه روگاي اخير در نزديكي زير پل غازيان به يكديگر متصل ميگردند و سپس با الحاق به نهنگ روگا و در محوطه بندرگاه به شنبه بازار روگا و عبور از كانال كشتيراني و گلوگاه دو موج شكن (تنها راه ارتباطي تالاب با دريا) وارد درياي خزر ميشوند. هرچند كه هر سال 4/2 ميليارد متر مكعب آب وارد اين پهنه آبدار ميگردد اما به دلايلي كه اشاره خواهد شد، عمق تالاب در فصل بهار به بيش از 5/2-5/1 متر و آنهم در قسمت غربي كه داراي حوضه آبي وسيع تري است نميرسد. بخش شرقي تالاب داراي حداقل عمق ميباشد. در بررسي مراحل تكوين و شكل گيري تالاب به نظرات و فرضيات مختلف و متعددي برخورد مينمائيم كه عمده ترين دليل پيدايش آن را با كاهش سطح آب درياي خزر در قرن سيزدهم ميلادي همزمان با شكل گيري شبه جزيره انزلي مرتبط دانسته اند. به تعبيري ديگر، تالاب انزلي گودرفتگي حاصله از تكتونيك ميباشد كه با پسروي آب درياي خزر تا حدودي از دريا جدا افتاد و با تيغه ماسه اي كه از حركات دريا و امواج آن ايجاد شده تشكيل گرديده است.

لینک به دیدگاه

ماسوله در ۵۵ کیلومتری رشت در استان گیلان قرار دارد. این شهر در ناحیه‌ای کوهستانی و جنگلی در دامنه‌ای صخره‌ای با وسعت ۱۶ هکتار و ارتفاع ۱۰۵۰ متر از سطح دریای آزاد ساخته شده‌است. ماسوله در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن قرار دارد و از غرب به خلخال، از شمال به ماسال و از جنوب به طارم محدود است.

این شهر طی شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این شهرک هم اکنون رویارو با مسائلی مانند ریزش سنگ، سیل، رانش زمین، زمین‌لرزه، تصرف به منظور توسعه عمرانی و انسانی و تخریب و ... می‌باشد.

زبان مردم ماسوله تالشی است.

ماسوله دارای محله‌های ریحانه بر، خانه بر، مسجدبر، کشه سر و اسد محله است.

قلل مهم ماسوله عبارت‌اند از: شاه‌معلم (شامولوم)، آسمانکوه، لاسه سر، تروشوم و کله قندی. که قله شاه معلم با ارتفاع ۳۰۵۰ متر بلندترین نقطه استان گیلان می‌باشد

 

 

11sfrc1.jpg

 

masoole.jpg

 

 

هر چقدر سعی کردم عکس کوه شو پیدا نکردم کنارش یه کوه که میری بالا جنگله و خیلی زیباست :w16::w16::w16:

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...
* v e n o o s * مهمان

آبشار لونک :

در جاده سیاهکل (گیلان )به طرف دیلمان آبشار بسیارزیبایی به نام آبشارلونک واقع شده است این آبشار طبیعی و دارای طبیعت بکر و دیدنی است . در فصل بهارو پاییز آب فراوانی دارد و در تابستان کم آب می باشد این منطقه علاقه مندان خاص خود را دارد و زوجهای جوان در روز عروسی خود به کنار این آبشار آمده و عکسهای به یاد ماندنی می گیرند. از دیگر مناطق دیدنی در این منطقه می توان به جنگلهای طبیعی حاشیه مسیر سیاهكل به دیلمان ، رودخانه بسیار زیبا با آب بسیار خنك در تابستان كه فاصله دسترسی آن از سطح مسیر به علت قرار گرفتن در دره گاهی به بالای 100 متر می رسد.و منطقه سرسبز دیلمان اشاره نمود.

 

 

40794865.jpg

37575828.jpg

50171103.jpg

37614987.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

شهرستان ماسال

 

شهرستان ماسال از شهرستان‌های استان گیلان در شمال ایران است.

مناطق دیدنی ماسال

بام سبز ماسال، کمربندی، شالماء، هتل و مهمان‌سرای رامینه، ربار، هتل و مهمانسرای اولسبلنگاه

466000_nLfu6uSw.JPG

مناطق جنگلی ماسال

موسله خونی، مورکوم، سلینگه وا، تلارگاه، خردول، خندیله پشته، لیه و سوته، خرزنه پشت، بیگارول، اسپیلی دشت، سواءچاله، برنی بلنگاه، مورجونه، هزار بلنگاه، خون، نسرون، آوری، تلکاپشت، گواله پشت، برزخونی، ووزدولهوبار.

 

نقاط زیارتی ماسال

بقعه شالماء، درخانه، گیل سرا، میر محله، ماسال وردم، قلعه کول، سنگ بستو.

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

 

آویشوی؛ غار 75میلیون ساله در شهرستان ماسال

 

غار آویشوی، در دسته غارهای آهکی قرار می گیرد که از نظر زمین شناختی جزو اشکال کار دستی در سنگ های کربناته دسته بندی می شود. خوردگی دیواره های این غار حاصل جریان آب روی سنگ هاست که از قرن ها قبل شکل گرفته و در بعضی از قسمت ها، ستونهای آهکی شگفت انگیزی را به وجود آورده است که ممکن است نمونه های آن را در هیچ غار دیگری نبینید.

 

 

20101023142451968_avishoy-2606-mm1.jpg

غار آویشو در مجاورت سنگ هایی قرار دارد که روی آنها آثار دگرگونی کمپلکس شاندرمن که بقایای دگرگون شده از پوسته اقیانوسی پالئوتتیس است، دیده می شود و این چیزی است که جاذبه های این غار را در مقایسه با غارهای دیگر، منحصر به فرد می کند. در این غار 7 آبشار و چند صد قندیل وجود دارد که تماشای آنها می تواند بهترین تجربه غار نوردی شما را رقم بزند.

20101023142451859_352043_orig.jpg

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در شهرستان ماسال بیشتر از 17 غار بزرگ و کوچک وجود دارد اما غار آویشوی با دهانه ای به ابعاد 19 متر ارتفاع و 14 متر عرض و طول بیش از 2 هزار متر لقب طولانی ترین غار استان گیلان را یدک می کشد.

این غار در ارتفاع یک 1300 متری از سطح دریا قرار دارد که پژوهش‌های زمین شناسی قدمت آن را به حدود 75 میلیون سال قبل نسبت می دهد.

20101023142451546_352039_orig.jpg

[h=2]مسیر دسترسی[/h]برای دیدن غار آویشوی باید راهی شهرستان ماسال در 50 کیلومتری شمال غرب رشت یا به عبارتی در 20 کیلومتری غرب فومن و صومعه سرا شوید و در 40 کیلومتری جنوب غربی شهر شاندرمن، سراغ منطقه آویشوی را بگیرید.

20101023142451718_352041_orig.jpg

[h=2]گشت و گذار در ماسال[/h]ماسال درگذشته بخشی از شهرستان تالش بوده است که در سال 1376به شهرستان ماسال تبدیل شد. این شهرستان دو بخش مرکزی و شاندرمن را دارد که هر دو آنها بهشتی دست نخورده در طبیعت به شمار می آیند.

20101023142451453_20070826151037p.jpg

اگر گذارتان به ماسال افتاد، می توانید علاوه بر دیدن غار آویشوی، سری هم به منطقه جنگلی طاسکوه و آری دول ، منطقه باستانی اسبه ریسه با غارها و صخره های بلند، گردشگاه جنگلی ریزه مندان، ییلاق شالماء، چسلی، بیلگاه دون، اسپی دشت، دشت النزه و ویرگاه، خندیله پشت، مارجونه، رشته پشت و شنه راه، واشیار، اولسه بلنگاه، صی فی، نم نمه پشت، خشکه دریا، تلارگاه ملومه بند، غارآویشو، مناطق باستانی درخانه، گیله سرا، وردم، منطقه یادمانی مشهد میرزا (حل شهادت میرزا کوچک خان جنگلی) و... بزنید و جاذبه های تاریخی و طبیعی این منطقه را از نزدیک ببینید. اگرچه که احتمالا فرصت دیدن این جاذبه ها را در یک سفر کوتاه نخواهید داشت اما نزدیکی این اماکن به همدیگر، این شانس را به شما می دهد که در مدتی کوتاه، از بیشترین شگفتی ها بهره ببرید

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

آبشار "ویسادار"

visadar.jpg

آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است.

به گزارش خبرنگار مهر در رضوانشهر، این آبشار به معنی "سایه درخت بید" است که در 16 کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر واقع شده و همچون نگینی در دل جنگلهای زیبایی این منطقه می درخشد.

 

 

ابهت این پدیده طبیعی برای هر بیننده جالب و جذاب است به ویژه وقتی از پایین به این آبشارنگریسته می شود با ابهت و زیبایی صد برابر آبشار ویسادار مواجه می شوی، صدای ریزش آب از ارتفاع حدود 20 متری و نیم دایره ای که آب در دل سنگ و صخره برای رسیدن به دریا ایجاد می کند، دیدنی است.

صدای پرندگان و شرشر آب و نور خورشید که از لابه لای شاخ و برگ درختان به زمین می تابد منظره ای فوق العاده به وجود آورده که کم نظیر است.

 

 

جاده روستایی مسیر آبشار ویسادار

3.jpg

 

fcaab708-26d4-4e13-8fc4-3b56bd331589.jpg

 

جنگل های مه گرفته رضوانشهر:barzkoh2.JPG

 

 

 

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

تالاب انزلي

از جمله زيباترين مناظر آبي گيلان سبز گيلان تالاب انزلي است. اين تالاب محل تخم ريزي آبزيان و پناهگاه و مأمن پرندگان بومي ومهاجر است. در داخل تالاب ، جزاير زيبايي وجود دارد و دو شهر زيباي انزلي وآب کنار در ساحل آن قرار دارند

.

 

anzali33.jpg

mordabe2.jpg

 

 

www.safarpedia.ir-76300anzali01.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

موزه میراث روستایی گیلان؛ نمایشگاهی چشم‌نواز از آداب و سنن رنگارنگ

موزه میراث روستایی استان گیلان نخستین اکوموزه‌ای است که برای معرفی تاریخچه و نوع فرهنگ و زندگی مردم در فضایی باز در پارک جنگلی سراوان ایجاد شده است.

 

موزه میراث روستایی گیلان در منطقه سراوان رشت واقع گردیده و اولین اکو موزه ای است که در رابطه با معرفی تاریخچه و نوع فرهنگ و زندگی مردم در فضای باز ایجاد شده است . در این موزه معیشت ، کار ، مسکن ، صنایع دستی و انواع فضاهایی که در یک حوزه خانوادگی وجود دارد بازسازی و به نمایش در آمده است. در طراحی سایت محل های جداگانه برای نمایش ها و بازی های سنتی ، پرورش گیاهان دارویی و درختان بومی، بازار روز، کارگاه صنایع دستی، مزارع برنج و باغات چای، معماری روستایی ملل، پارک بازی کودکان، چایخانه ها و رستوران های سنتی، اردوگاه تفریحی و پژوهشکده معماری و مردم شناسی در نظر گرفته شده است.

379205_orig.jpg

 

13914_132.jpg

 

 

 

T30394768-1278145.jpg

 

91.jpg

لینک به دیدگاه

ایول مرسی

ایشالا واسه تابستون بعد امتحانا برنامه ریختیم بیایم شمال ، از اینور ایران میایم اونور :D

تاحالا نیومدم ولی خیلی دلم میخواد بیام ، مرسی بابت تاپیک :a030:

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

لاهیجان

 

لاهیجان دارای چشم اندازها ، مناظر دیدنی و تفریحی بسیاری می باشد که از آن جمله می توان به جاذبه هایی همچون استخر ، شیطان کوه ، بام سبز ، آبشار ، باغ ملی ، تالاب بین المللی امیر کلایه و ... اشاره کرد . همچنین تله کابین لاهیجان به طول یک هزار و 550 متر رخداد بزرگی است که بر جاذبه های تفریحی عروس شهرهای گیلان اضافه نموده و با جذب گردشگران داخلی و خارجی لاهیجان را بعنوان یکی از شهرهای زیبا در تمام دنیا مطرح نموده است .

شیطان کوه

این کوه سر سبز که در امتداد سلسله جبال البرز واقع شده و با ارتفاعی نزدیک به 60 متر از درختان و شمشادهای کوتاه و سبز پوشیده شده و در ناحیه شرقی شهر لاهیجان قرار دارد . این کوه بعلت واقع شدن در داخل مجموعه شهری باعث به وجود آمدن چشم اندازهای زیبایی شده و گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کند .

آبشار شیطان کوه

این آبشار زیبا که از بدنه شیطان کوه به پای کوه سرازیر می شود به وسیله پمپاژ آب از استخر تغذیه شده و حوضچه هایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است .در کنار این آبشار یک راه پلکانی تا قله کوه وجود دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن بیش از 750 پله که از کنار آبشار و پای کوه آغاز شده و از داخل درختان سر سبز می گذرد به قله کوه و بام سبز می رسند.

 

 

image45.jpg

استخر لاهیجان

در پای شیطان کوه استخری بزرگ به وسعت 17 هکتار قرار دارد که گفته می شود به دستور شاه عباس احداث شده است .استخر دارای جزیره ای زیبا می باشد که توسط یک پل به حاشیه جنوبی آن متصل شده است طول حاشیه این استخر نزدیک به دو کیلومتر بوده که در کنار بلواری زیبا قرار دارد که دور تا دور استخر را احاطه کرده و از مراکز دیدنی و تفریحی مهم لاهیجان می باشد .

1270357598.jpg

بام سبز

در سالهای اخیر با طراحی شهرداری لاهیجان ، فضایی در بالای شیطان کوه ایجاد شده که بعلت مشرف بودن به شهر به نام بام سبز شناخته می شود . این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی از ورودی کوه و میان درختان به آبشار شیطان کوه متصل می شود.مجموعه بام سبز به علت جذابیت و منتهی شدن به مجموعه ارتفاعات مشرف به شهر و باغات چای، تعداد زیادی از دوستداران طبیعت را به خود جذب کرده است.تماشای روزها و شب های لاهیجان ازفراز بام سبز، از دیگر جاذبه های این مجموعه تفریحی می باشد.

تله کابین

تله کابین لاهیجان از دیگر جاذبه های تفریحی می باشد که با کوشش شورای اسلامی شهر و شهرداری توسط شرکت خصوصی احرار ، در سال 1384 احداث شده است.طول این تله کابین یک هزار و 550 متر می باشد که از بام سبز به قله تاج خروس کشیده شده و در هر ساعت یک هزار نفر را جا به جا می نماید.این تله کابین دارای دو ایستگاه و پنج دکل بوده و 350 متر در مرتفع ترین نقطه از سطح دریا ارتفاع دارد.احداث پارک مجهز به رستوران، کافی شاپ و انواع غرفه های آلاچیق و ایجاد فضای مناسب برای گردشگران از دیگر برنامه هایی است که برای احداث در ایستگاههای تله کابین در نظر گرفته شده است.

 

3109.jpg

 

پارک بعثت (باغ ملی)

این بوستان با وسعتی بیش از یکهزار و200 متر مربع در مرکز شهر لاهیجان قرار دارد.

پارک جنگلی میر صفا

این پارک جنگلی طبیعی در خیابان شقایق (منتهی به دانشگاه آزاد اسلامی) قرار دارد و دارای تعدادی آلاچیق بوده که مورد توجه گردشگران می باشد.

 

 

لینک به دیدگاه

سلام ممنون از دوستان من فقط ماسوله را میدونستم ولی بقیه شون را نمیدونستم ماسوله خیلی قشنگه کلا شمال به خاطر سبک خاص ساخت و سازش هم خیلی قشنگه پشت بام خانه پایین حیاط خانه بالایی میشه خیلی باحاله که البته به خاطر حاصلخیزی خاک آنجا و استفاده بهینه این سبک استفاده میشه مرسی از دوستان من از دیدنی های گیلان اطلاع زیادی ندارم چون اهل اصفهانم ولی از دیدنی های اصفهان اطلاع دارم راستی سوغات گیلان چیه؟خوردنی چی داره؟البته غیر از کلوچه چون لاهیجان خیلی معروفم منم 2سال پیش آمدم لاهیجان و کلوچه خریدیم

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان
سلام ممنون از دوستان من فقط ماسوله را میدونستم ولی بقیه شون را نمیدونستم ماسوله خیلی قشنگه کلا شمال به خاطر سبک خاص ساخت و سازش هم خیلی قشنگه پشت بام خانه پایین حیاط خانه بالایی میشه خیلی باحاله که البته به خاطر حاصلخیزی خاک آنجا و استفاده بهینه این سبک استفاده میشه مرسی از دوستان من از دیدنی های گیلان اطلاع زیادی ندارم چون اهل اصفهانم ولی از دیدنی های اصفهان اطلاع دارم راستی سوغات گیلان چیه؟خوردنی چی داره؟البته غیر از کلوچه چون لاهیجان خیلی معروفم منم 2سال پیش آمدم لاهیجان و کلوچه خریدیم

سلاااااام؛:dancegirl2:

سوغات گیلان صنایع دستی (حصیر بافی و ...)

 

خوردنی : برنج آستانه ؛زیتون رودبار ؛ کلوچه لاهیجان ؛ چای لاهیجان و کلوچه فومن .... :w16:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...