رفتن به مطلب

دعوت فستیوال ادبی برلین از یک نویسنده ایرانی


sam arch

ارسال های توصیه شده

39805_300x175.jpg

 

سیدعلی شجاعی، نویسنده کتاب «اگر آدم‌برفی‌ها آب نشوند» به عنوان تنها نویسنده ایرانی به همراه 146 نویسنده جهان در فستیوال ادبی برلین2013 حاضر خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی شجاعی، نویسنده کتاب «اگر آدم برفی ها آب نشوند» به عنوان تنها نویسنده ایرانی به جشنواره ادبی برلین 2013 دعوت شد.

 

در دعوتنامه ارسالی برای این نویسنده ضمن درخواست از وی برای حضور به‌ عنوان ميهمان در بخش ادبيات كودك و نوجوان سيزدهمين فستيوال ادبی برلين كه از 4 تا 14 سپتامبر (13 تا 23 شهريور) برگزار می‌شود، از امكان این جشنواره برای عرضه‌ آثار این نویسنده در این فستیوال و ایجاد فرصت ديدار حضور وی با مخاطبان این کتاب نیز خبر داده شده است.

 

فستيوال ادبی برلين، يکی از رويدادهای مهم بنياد هنر سياسی Peter Ulrich Weiss (پيتر ويس: نويسنده، نقاش، گرافيست و فيلمساز آوانگارد آلمانی) و فستيوال فيلم برلين است که تحت حمايت کميسيون يونسکو آلمان قرار دارد.

 

نويسندگان و تصويرگرانی كه به‌ اين فستيوال دعوت می‌شوند، به‌ وسيله‌ يك گروه از كارشناسان بين‌المللی ادبيات كودك و نوجوان انتخاب می‌شوند تا به‌ شركت‌كنندگان امكان برخورد زنده، محكم و منتقدانه با ادبيات روز جهان داده شود.

 

در برنامه‌های مختلف اين فستيوال، در بخش كتابخوانی از میان آثار منتشره از سيدعلی شجاعی، کتاب «اگر آدم برفی‌ها آب نشوند» با تصويرگری الهه طاهريان و کتاب «نيم من بوق» با تصويرگری عليرضا گلدوزيان و از بين داستان‌های كوتاه وی هم «مجموعه دوازده داستان» انتخاب شده‌ است.

 

اين فستيوال امسال ميزبان 164 نويسنده است که در 227 برنامه حضور خواهند يافت که از جمله آنها می‌توان به «روت کلوگر» از آمريکا، «تايه سلاسی» از آفريقا، «سوتلانا الکسي يويچ» نويسنده روسی و برنده امسال جايزه صلح کتابفروشی‌های آلمان، «جی.ام. کوتزی» نويسنده هلندی‌تبار اهل آفريقای جنوبی و برنده جايزه نوبل ادبيات سال 2003 ، «ليائو يی وو» نويسنده چينی تبار و «دانيل کلمان» نويسنده آلمانی اشاره کرد.

 

در بخش ديگر اين فستيوال با عنوان «اولين کتابخوانی» علاوه بر نويسندگان شناخته شده در آلمان، نويسندگانی حضور می‌يابند که آثارشان برای نخستين بار در آلمان معرفی می‌شود.

 

از نقاط عطف محتوايی سيزدهمين فستيوال بين‌المللی برلين نیز می‌توان به پرداختن به موضوع «سالخوردگی» در ادبيات اشاره کرد.

 

در بخش ديگر که موضوع آن روايتگری در فرم متفاوت هنری معاصر است به مساله تصويرگری در بازی‌های کامپيوتری و رمان‌های گرافيکی پرداخته می‌شود. به اين ترتيب برای نخستين بار در يک فستيوال ادبی بر بازی‌های کامپيوتری که اکنون ديگر به عنوان فرم هنری پذيرفته شده‌اند تمرکز می‌شود.

 

همچنين امسال برای سومين سال «روز رمان‌های گرافيکی» با حضور مشهورترين هنرمندان اروپايي آثار کميک برگزار می‌شود.

 

لازم به ذکر است که کتاب «اگر آدم برفي‌ها آب نشوند» اخيرا توسط يک ناشر معتبر سوييسی به زبان آلمانی ترجمه و از سوی آکادمی آلمان برنده جايزه Buch des Monats شد.

 

اين کتاب به زودی به زبان کر‌ه‌ای به همراه کتاب گويای آن منتشر خواهد شد. این کتاب از سوی آژانس ادبی کيا به ناشری سوئیسی برای انتشار معرفی شده بود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...