رفتن به مطلب

ماست پروبیوتیک


Mahdi Eng

ارسال های توصیه شده

در حال حاضر فرآورده های پروبیوتیکی مختلفی در جهان تولید و عرضه می شوند که ماست یکی از محصولاتی است که به عنوان یک فرآورده پروبیوتیک بالقوه توجه زیادی به خود جلب کرده است . ماست پروبیوتیک علاوه بر تامین باکتری های زنده ، مواد مغذی با ارزشی هم چون کلسیم و پپتیدهای بیولوژیک در اختیار بدن قرار می دهند .بر این اساس بازار ماست های پروبیوتیکی در سراسر جهان رشد زیادی را نشان می دهد ، به طوری که بخش قابل ملاحظه ای از ماست های عرضه شده حاوی باکتری های پروبیوتیک است . ماست های پروبیوتیک مانند دیگر محصولات پروبیوتیک، دارای میکروارگانیسم های پروبیوتیک هستند اما ماست های ساده این باکتری ها را ندارند و در نتیجه نمی توانند خواص بسیار مفید انواع ماست های پروبیوتیک را هم داشته باشند...

 

 

91-9739.jpg

 

 

کلمه پروبیوتیک از کلمه یونانی به معنی "برای زندگی" گرفته شده است . پروبیوتیک معمولا" یک یا مخلوطی از چندمیکروارگانیسم هستندکه چنان چه توسط انسان یا حیوان مصرف شوند ، می توانند با بهبود خصوصیات میکروفلور گوارشی میزبان اثرات سودمند بسیار زیادی را اعمال نمایند.پروبیوتیک ها به تحریک رشد باکتریهای مفید روده و یا به کاهش بیماریزایی میکروب های مضر کمک می کنند و مکانیسم عمل آن ها متکی به جایگزینی و زنده ماندن آن ها در دستگاه گوارش است .روده انسان حاوی تقریبا" 100 تریلیون باکتری زنده است که همگی آن ها با هم فلور میکروبی روده را به وجود می آورند ، این باکتری ها شامل انواع مفید ، مضر و خنثی هستند ، البته در افراد سالم باکتری های مفید غالب هستند .

IMG11254341.jpg

 

 

مصرف این نوع ماست بر سیستم ایمنی بدن تاثیر شگرفی گذاشته و مقاومت بدن را در مقابل عفونت ،سرطان و حساسیت افزایش میدهد. ماست پروبیوتیک میتواند عوارض سوء هضم لاکتوز (قند شیر) راکه یکی از مهم ترین عوامل محدود کننده مصرف شیراست ،کاهش دهد .میزان آنزیم تجزیه کننده لاکتوز شیر در روده برخی افراد ناکافی است و این موضوع سبب میشود دراین افراد پس از مصرف شیر ،نفخ ،گرفتگی عضلات شکم و اسهال بوجود آید که باکتری های موجود در ماست پروبیوتیک می توانند با تجزیه لاکتوز از طریق تولید آنزیم تجزیه کننده آن لاکتاز از بروز این عوارض جلوگیری کنند. طبق آخرین یافته های دانشمندان ثابت شده که مصرف روزانه و دائمی ماست پروبیوتیک اثر قابل توجه و شگرفی در افزایش طول عمر انسان دارد. یکی از علل پیری زود رس تولید مواد سمی و مضر توسط باکتریهای دستگاه گوارش می باشد که با عبور از روده و ورود به جریان خون اثرات نا مطلوبی بر بدن انسان وارد می سازند. ماست پروبیوتیک بخاطر داشتن اثر ضد عفونی کنندگی ،این باکتریهای مضر را از بین برده و علاوه بر آن سبب کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی ،درمان انواع بیماریها از جمله چربی خون بالا و سندرم روده شده،و به فعالیت طبیعی دستگاه گوارش کمک شایانی می نماید.

 

 

 

خلاصه اثرات سودمند پروبیوتیک ها بر سلامتی

 

 

1. تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن

 

2. ساخت برخی ویتامین ها (KوB) و اسید های آمینه

 

3. کاهش کلسترول خون

 

4. بهبود عملکرد دستگاه گوارشی

 

5. جلوگیری و کاهش عفونت های روده ای

 

6. کاهش شیوع و تداوم اسهال

 

7 . اثر مثبت به میکرو فلور روده و مجاری ادراری.

 

8 . بهبود هضم لاکتوز در روده

 

 

 

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...