رفتن به مطلب

vوایتی امیدبخش از برق‌رسانی به روستاهایی که اهالی‏اش 56 سال برق ندیده‏بودند


ارسال های توصیه شده

استفاده از انرژی‌هاي نو از جمله انرژي خورشیدی برای برق‌رسانی به مناطق صعب‌العبور از جمله اقدامات قابل تقدير در ‌سال‌هاي اخير است كه باعث شده است روستاهاي دورافتاده و كم‌جمعيتي كه سال‌ها از نعمت برق محروم بودند و امكان اتصال آن‌ها به شبكه برق سراسري وجود نداشت هم از اين امكان برخوردار شوند. به گزارش رجانیوز، در همين‌زمينه رسانه‌ي ملي شب گذشته در گزارشي به برق‌رساني به روستاي گوره‌ايِ ريگان كه در 65 کیلومتری از مرکز شهرستان قرار دارد پرداخت، كه ساكنان آن اخيرا بوسيله‌ي انرژي خورشيدي صاحب برق شده‌اند. محمدصادق دادالله‌پور، معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان در اين‌باره گفته است: طی بررسی‌ها و مطالعات طرح برق‌رسانی به روستاهای کوهستانی ریگان این طرح طی کارشناسی چند ساله توسط کارشناسان برق اجرای آن آغاز شد و اکنون یکی از روستاها از نعمت برق بهره‌مند شد.

 

وی افزوده است: با توجه به وسعت و صعب العبور بودن برخی از مناطق روستایی شهرستان ریگان و عدم برق‌رسانی به این روستاها با توجه به مذاکرات صورت‌گرفته با شرکت برق منطقه‌ای استان این طرح در روستای گوره‌ای ریگان اجرا گردید. این طرح با اعتبار یک میلیارد و نهصد میلیون ریال در 15 واحد مسکونی این روستا اجرا گردید.

 

دادالله‌پور افزود: این سیستم فتو ولتاییک یا پنل خورشیدی نور خورشید را جذب و با ذخیره ان برق این روستا را تامین می‌کند. برای هر خانوار این روستا یک پنل خورشیدی نصب گردیده است.

 

 

 

4

 

نصب پنل خورشيدي از آن اقدامات قابل تحسيني‌ست كه در سال‌هاي اخير در استان‌هاي بسياري از جمله استان كردستان، كهگيلويه و بويراحمد، سيستان و بلوچستان و .... اجرا گرديده است و روستايياني را كه سال‌ها حتي با مشكل رفت و امد به علت نبود برق مواجه بودند را از اين نعمت برخوردار كرده است.

 

بر همين اساس طبق آماري كه وزارت نيرو در سال 90 منتشر كرد هيچ روستاي بالاي 20 خانوار در كشور وجود ندارد كه صاحب برق نشده باشد.

 

 

 

96604.jpg

 

96605.jpg

96607.jpg

 

جريان برق‌رساني به روستاهاي صعب‌العبور و ديگر اقدامات از اين جنس از يك طرف نشانگر تاثير پيشرفت‌هاي علمي بر زندگي عادي مردم است، و از سوي ديگر نشان‌دهنده‌ي نهضتي كه در سال‌هاي گذشته براي بهره‌مندسازي عموم مردم سراسر كشور از امكانات اساسي زندگي در كشور شكل گرفت. جرياني كه طبعا همچنان بايد ادامه يابد تا حتي ساكنين دورافتاده‌ترين مناطق كشور نيز از امكانات اصلي زندگي برخوردار باشند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...