رفتن به مطلب

نرم افزار دیزاین بیلدر Design builder


ارسال های توصیه شده

نرم‌افزار DesignBuilder برای مدل‌سازی ساختمان از جنبه‌های مختلف مثل فیزیک ساختمان (مصالح ساختمانی)، معماری ساختمان، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، سیستم روشنایی و غیره کاربرد داشته و قابلیت مدل‌سازی همه جنبه‌های ساختمان را دارد. بجز مدل‌سازی بار گرمایشی و سرمایشی ساختمان، مصارف مختلف انرژی ساختمان از قبیل مصرف انرژی گرمایشی، سرمایشی، روشنایی، لوازم خانگی، آب گرم مصرفی و غیره را بصورت دینامیک مدل‌سازی می‌نماید. این نرم‌افزار همچنین قابلیت محاسبه میزان روشنایی روز و حتی مدل‌سازیCFD را دارد. نرم افزار مدلسازی دیزاین بیلدر با استفاده از فایل اقلیمی شهرهای مختلف ایران، محاسبات دریافت و اتلاف و مصرف انرژی را دقیقا بر اساس شرایط اقلیمی محل قرارگیری ساختمان انجام می‌دهد.

 

نقش موثر این نرم افزار زمانی روشن تر می‌گردد که در طی مراحل طراحی و مدلسازی ساختمان، با اعمال تغییرات کوچک و بزرگ در طراحی، تاثیرات این تغییرات در میزان مصرف و یا صرفه جویی انرژی ساختمان و یا هریک از فضاها مشخص می‌شود. موتور مدل‌سازی این نرم افزار، EnergyPlus است که توسط دپارتمان انرژی آمریکا ساخته شده و از دقیق ترین نرم افزارهای موجود می‌باشد. نرم افزار دیزاین بیلدر نه تنها از دقت زیادی در محاسبات برخوردار است، بلکه در مقایسه با دیگر نرم افزارهای مدل‌سازی موجود از قابلیت‌های زیادی برخوردار است. جدول زیر قابلیت‌های مدل‌سازی چند نرم افزار را با یکدیگر مقایسه می‌نماید و نشان می‌دهد که نرم افزار دیزاین بیلدر، نسبت به بسیاری دیگر از نرم افزارها از قابلیت‌های مدل‌سازی بسیار بیشتری برخوردار است.

 

 

 

پیش نیازها برای یادگیری DesignBuilder

 

دانستن اطلاعات پایه در مورد ساختمان و عوامل اقلیمی و نحوه تاثیرگذاری آنها بر روی ساختمان برای یاد گرفتن این نرم افزار کافی است. برای ساخت مدل در نرم افزار دیزاین بیلدر می‌توان نقشه‌ها را از برنامه‌های متنوعی چون اتوکد و یا رویت به این برنامه وارد کرد و پس از انجام تنظیمات مناطق، مصالح و کاربری، علاوه بر خروجی‌هایی که به صورت آماری و نموداری از مصرف انرژی ساختمان دریافت کرد، حجم سه بعدی ساختمان را به صورت فایل‌های متنوع از برنامه استخراج کرد.

 

لینک به دیدگاه

جدیدترین ورژن نرم افزار design builder که 30 روزه فعال می باشد و بسیار قدرتمند در زمینه ی طراحی و شبیه سازی کلیه ی جزئیات در تحلیل انرژی ساختمان به کار می رود و خود شبیه سازی سازه را با اجرای نرم افزار energy plusانجام می دهد.:a030:فقط در هنگام نصب حتمن باید به اینترنت متصل باشید......

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

لینک به دیدگاه

ممنون.

تفاوتش با رویت در اینه که رویت شاخه هاش رو جدا کرده و در قالب نرم افزارهای متفاوت ارائه کرده مثل revit architectural یا revit structure.......اما design builder هرچند ناقص تر ولی اکثریت امکانات رو با هم داره.

بسته به اینکه کاربر چه امکاناتی بخواد میتونه نرم افزار مناسب تر رو انتخاب کنه.

:icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

این نرم افزار کاملا" محاسباتی و قابل مقایسه با رویت نیست و برای محاسبه بار گرمایی و حرارتی و تابشی خورشید و همچنین انالیز سایه سایبان و پنجرها بسیار کاربردیه این نسخه دیگه تولید نمیشه چون لیسانس اون توسط شرکت اتو دسک خریداری وو توسعه یافته و بسیار قدرتمند در انالیز شده design builder بعضی از سالها یه نسخه ناقص رو با اجازه شرکت اتودسک به بازار ارائه میکنه تقریبا " اگه بتونین با هاش کارکنن نرم افزار کریر توانایی رقابت با این نرم افزار رو اصلا" نداره . هلپ اون بسختی گیر میاید و و تقریبا" tutorial از این نرم افزار تو وبها نیست . انالیز دود و اتش رو براحتی انجام میده و در یکی از ماژولهای اون ساختمان را بصورت CFD انالیز میکنه . این نرم افزار شناخته شده نیست . اخرین ورژن اون AUTODESK ECOTECT 2012 است و امسال باید صبر کنیم بیبینم ورژن 2014 اون به بازار میاید . مشکل اصلی اون پرینت گرفتن از نتایج و کانتور های اونه در کل نرم افزار بسیار جالب و جذابیه و و توانایی محاسبه باد در شهر ها با ساختمان رو داره و اگه معماران اشنا به محاسبات باشن برای این قشر بسیار کاربردی میباشد نرم افزار فلوئنت توانایی تمامی این انالیز هارو داره با قابلیت بالاتر

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

سلام

آقا این ecotect و designbuilder فک کنم خیلی با هم فرق داشته باشن ها! مطمینید که نسخه جدیداینه؟

مثلا فک نکنم اکوتکت تحلیل cfd داشته باشه.

لینک به دیدگاه

چند مقاله مفید با نرم افزار انرژی پلاس که در دوره کارشناسی و بصورت گروهی برای اولین کار کردیم.این شبیه سازی ها را می توان برای اعتبار سنجی کار خودتون با دیزاین بیلدر انجام بدین.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 10 ماه بعد...

سلام.

من هرکاری می کنم نرم افزار designbuilderنصب نمی شودبه اینترنت هم متصل بودم امکان داره به خاطر ویندوز8باشه؟

لطفادرصورت امکان یه نفرسوال من رو پاسخ بدهد با تشکر:ws38::ws38:

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...
سلام.

من هرکاری می کنم نرم افزار designbuilderنصب نمی شودبه اینترنت هم متصل بودم امکان داره به خاطر ویندوز8باشه؟

لطفادرصورت امکان یه نفرسوال من رو پاسخ بدهد با تشکر:ws38::ws38:

روی ویندوز 8 نصب نمیشه

لینک به دیدگاه
  • 11 ماه بعد...
  • 2 هفته بعد...

نسخه ی کرک شده ی نرم افزار رو میتونین از اینجا دانلود کنین:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

گذرواژه فایل(ها): Password:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

راهنمای نصب نرم افزار در فایل متنی همراه نرم افزار موجود است.قبل از هر بار اجرای نرم افزار باید License Server یعنی فایل rlm_AMPED.exe را اجرا کنید.نسخه ۴٫۵٫۰٫۱۴۸ در ۱۴ خرداد ۹۶ در ویندوز ۱۰ ویرایش ۶۴ بیتی تست شده است.

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...
سلام.

مهندس لینک دانلود این فایل مشکلی نداره؟!

من نمیتونم دانلود کنم. میگه فایل موجود نیست!!!!:ws38::5c6ipag2mnshmsf5ju3

 

سلام. از پست شماره 13 می تونید دانلودش کنید :a030:

 

https://www.noandishaan.com/forums/post1625478.html#post1625478

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...