رفتن به مطلب

سينما به سبک استبداد


ارسال های توصیه شده

اين پروژه معماري کوچک بحث بر انگيز در دانشکده بارتلت معماري و توسط استاد کالين فورنيه در دفتر طراحي معماري نئون طراحي شده است . شايد اين ايده نامتعارف سينما کمي غير عادي به نظر برسيد ولي کالين فورنيه دراين باره مي گويد:

 

استبداد حکوت هاي قبلي کشور پرتغال همواره سعي داشته است ديد مردم را با دست هاي بسته تغيير بدهد و اين حرکت در معماري مي توانيد تصوير مانند آنچه که ما طراحي نموده ايم داشته باشد .

با اين حال استفاده از چوب پنبه و فضاي تاريک مي تواند فضاي آرامي را براي مشاهده چند دقيقه اي يک فيلم کوتاه را در حالت ايستاده براي تماشاچي ايجاد کند بدون آنکه مزاحمتي براي رهگزران ايجاد کند.مصادف بودن اين پروژه با تعيين پرتغال به عنوان پايتخت فرهنگي 2012 اروپا جنجال آفرين بود، چرا که اکثر منتقدين اين طرح را همان استبداد نظام سياسي Estado نووو در 1950 مي دانند و آن را نقد سياسي راديکال از جامعه مي پندارند و هدف آن هجو و بيهوده مي باشد .البته دکتر کالين فورنيه در اين باره مي گويد : اين طرح از کتاب CineClube Guimares (CCG) الهام گرفته شده است و صاحب اين کتاب توانست رژيم استبدادي پرتغالي Estado نووا، به رهبري آنتونيو د اليويرا سالازار را در سال 1933 به پايان برساند .

لینک به دیدگاه
  • 10 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...