رفتن به مطلب

میخواستم بپرسم "پره-Impeller" در فن ها و پمپ های محوری چه جوری باعث جابجایی سیال میشه؟


ارسال های توصیه شده

با سلام:

میخواستم بپرسم "پره-Impeller" در فن ها و پمپ های محوری چه جوری باعث جابجایی سیال میشه؟ البته شاید سئوالم یه مقداری مبهم به نظر برسه منظورم اینه که مثلا" در یک پنکه انتقال انرژی مکانیکی از طریق پره پنکه به سیال چه جوری انجام میشه و باعث بوجود اومدن جریان سیال (باد زدن پنکه) میشه؟ (البته لطفا" بصورت کاملا" تخصصی بررسی و تحلیل کنید)

ممنونم

لینک به دیدگاه
با سلام:

میخواستم بپرسم "پره-Impeller" در فن ها و پمپ های محوری چه جوری باعث جابجایی سیال میشه؟ البته شاید سئوالم یه مقداری مبهم به نظر برسه منظورم اینه که مثلا" در یک پنکه انتقال انرژی مکانیکی از طریق پره پنکه به سیال چه جوری انجام میشه و باعث بوجود اومدن جریان سیال (باد زدن پنکه) میشه؟ (البته لطفا" بصورت کاملا" تخصصی بررسی و تحلیل کنید)

ممنونم

همانطور که میدونید پمپ های محوری برای انتقال حجم زیاد سیال و هد کم مورد استفاده قرار می گیره. به این پمپ ها پمپ جریان مستقیم هم گفته میشه دلیل این نامگذاری هم این هست که معمولا محورش بصورت مستقیم با الکتروموتور کوپل میشه و سرعت دورانش با سرعت الکتروموتور یکسان هست.

پمپ مثل قلب انسان هست که باعث گردش سیال میشه، در پمپ سرعت به فشار تبدیل میشه و این افزایش فشار باعث جابجایی سیال می شود.

لینک به دیدگاه
با سلام:

میخواستم بپرسم "پره-Impeller" در فن ها و پمپ های محوری چه جوری باعث جابجایی سیال میشه؟ البته شاید سئوالم یه مقداری مبهم به نظر برسه منظورم اینه که مثلا" در یک پنکه انتقال انرژی مکانیکی از طریق پره پنکه به سیال چه جوری انجام میشه و باعث بوجود اومدن جریان سیال (باد زدن پنکه) میشه؟ (البته لطفا" بصورت کاملا" تخصصی بررسی و تحلیل کنید)

ممنونم

بخاطر وجود زاویه و شکل های پره هاست که به سیال نیرو وارد می کنن و سیال و منتقل می کنن

مثلا در پنکه یا هر نوع فن به دلیل وجود زاویه در پره ها شاهد انتقال یافتن و حرکت سیال هستیم

اگر هم تحلیل بخواهید بکنید باید معادله انرژی،معادله پیوستگی و معادله مقدار حرکت رو حل کنیم.

اگر هم منبع نیاز دارید کتاب توربوماشین ها-احمد نوربخش- فصل 15 کامل توضیح و تحلیل کرده این مبحث رو

لینک به دیدگاه

به خاطر طراحی زاویه حمله در جلوی پره هاس

در واقع در طراحیشون از اصول ایرفویل های نامتقارن استفاده شده

وقتی با دور 30-40 هزار دور دوران میکنن به واسطه نوک پره ها که زاویه حمله مناسبی داره هوا رو میمکده

البته این مکیدن یک نیروی تراست هم به خود ایمپلر و شفت وارد میکنه که با بیرنگ تراست جلوی این فشار رو میگرن

با چرخشی که انجام میده و انحنایی که داره هوا رو به محل خروجیش انتقال میده - فراموش نشه که روی ایمپلر یک دیفیوزر هست که جلوی فرار هوارو میگیره و یک گپ کوچک بینشون هست

و احتمالا ندیده باشی که سوال برات ایجاد شده باشه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...