رفتن به مطلب

ناو هواپیما بر پرنس استوریاس


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

نیروی دریایی اسپانیا برای جایگزین کردن این ناو هواپیما بر با ناو قدیمی Dedalo که در سطح ناو هواپیما بر سبک نیروی دریایی امریکا کابوت قرار داشت , در 29 ژوئن سال 1977 قرار دادی مبنی بر ساخت ناو جدید با نیرو محرکه ای که توسط توربین های گازی تامین میشد امضا کرد که قرار شد این ناو در سال 1986 تحویل نیروی دریایی اسپانیا شود .

 

طراحی کشتی جدید اسپانیا توسط دو شرکت گیبس و کاکس انجام شد که بر اساس طرحی از ناو های کلاس Enal نیروی دریایی امریکا بود و وظیفه کنترل دریایی را بر عهده داشت .

 

در اصل نام این ناو Almirante Carrero Blanco بود اما بعدا به دلایلی قبل از به اب انداختن به Principe de Asturias تغییر نام داد .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

این ناو از بسیاری جهات مشابه سه ناو هواپیما بر سبک کلاس شکست ناپذیر بریتانیا بود .

 

ساخت پرنس استوریاس در 8 اکتبر 1979 در شرکت بازان شروع شد و 22 ماه مه 1982 به اب انداخته شد و 30 مه 1988 کار ساخت به اتمام رسید .

 

بین دوره زمانی به اب انداختن تا پایان کار ساخت , تغییراتی در قسمت های مختلف از جمله سیستم کنترل و فرماندهی , FLAG BRIDGE (پل پرچم ) به منظور تسهیل استفاده از کشتی در نقش فرماندهی انجام شد .

 

این ناو دارای یک عرشه پروازی به طول 175.3 متر و عرض 29 متر می باشد .

 

برای بلند شدن هواپیما از روی عرشه رمپ اسکی پرش با زاویه 12 درجه در نظر گرفته شده است .برای انتقال هواپیما و تجهیزات دیگر این ناو از دو اسانسور بهره میبرد .یکی برای انتقال تجهیزات از پاشنه ناو یا همان پایین ترین نقطه و دیگری برای انتقال هواپیما (چه بال ثابت – چه بال متغییر ) از اشیانه بر روی عرشه که دارای مساحت 300 متر مربع است .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در این ناو به دستور ارتش اسپانیا از هواپیمای عمود پرواز و چند منظوره EAV-8B (VA.2) Harrier II استفاده میشود .

 

لازم به ذکر است که رادارهای این هواپیما ها در سال 1996 به نوعی رادار جدید مجهز شدند و هلی کوپتر های SH-60B Seahawk ASW برای این ناو در نظر گرفته شد .

 

ظرفیت استاندارد حمل هواپیما در این ناو 24 فروند است که در زمان بحران با کمک پارکینگ عرشه پرواز تا 37 فروند قابل افزایش است .

 

ظرفیت استاندارد ناو به طور معمول 6 تا 12 فروند AV-8Bs و2 تا 4 فروند SH-60Bs و 2تا4 فروند AB 212 ASW و 6 تا 10 فروند SH-3H می باشد .

 

فرمان تمام دیجیتال Tritan , سیستم کنترل انتقال داده ها ی لینک 11 و 14 ,سیستم نمایش پذیرش پایانه های تاکتیکی نیروی دریایی و نیز مجموعه استاندارد از رادار نظارت هوایی و سطح و رادار های کنترل اسلحه و اقدامات متقابل الکترونیکی از جمله تجهیزات این ناو است .

 

ای ناو دارای دو LCVPs و دو جفت تثبیت کننده برای ثبات در دریا ها می باشد . یکی دیگر از ناو ها که شبیه ناو پرنس استوریاس می باشد ناو Naruebet Chakri است که برای نیروی دریایی سلطنتی تایلند ساخته شده است و در سال 1997 راه اندازی شده است.

 

 

مشخصات :

 

سال ورود به خدمت : 1988

 

خدمه ناو :555 نفر

 

طول ناو :195.9 متر

 

طول باند پرواز :175.3 متر

 

عرض باند پرواز :29 متر

 

وزن ناو در فول لود :16 700 تن

 

سرعت:26 نات

 

توربین گاز:2 x 46 000 hp

 

 

مترجم : F 14 AA

 

منبع :http://WWW.MILITARY - TODAY.COM

میلیتاری

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...