رفتن به مطلب

آیاناپا را بیشتر بشناسیم


@M!N

ارسال های توصیه شده

apayana.jpg

 

درباره آیاناپا

 

************************************************** **************************

شهرک توریستی آیاناپا در منتی‌الیه شرق لارناکا و با فاصله 40 دقیقه از لارناکا می‌باشد که از مناطق دیدنی قبرس است. آمار سالیانه، آیاناپا را دومین مقصد محبوب جوانان دنیا نشان می‌دهد. این شهرک در دهه 1980 ساخته شده است. دریای فیروزه ای بی‌نظیر و تمیز، سواحل فراموش نشدنی با شن‌های نرم و طلایی، هتل‌های زیبا و طلوع و غروب افسونگر آن به یاد ماندنی است.

 

 

 

 

 

 

منبع تاپیک: chehoteli.com

لینک به دیدگاه

جاذبه هاي توريستي آیاناپا

 

************************************************** **************************

 

از مكانهاي ديدني آياناپا ميتوان صومعه كه در دوران ونتینس ها ساخته شده را نام برد و کلیسای آن كه در زیر زمین قرار دارد. در مدخل ورودی این کلیسا یک درخت 600 ساله به چشم می خورد.

فانوس دريايي نيز يكي از جاذبه هاي توريستي اين شهر است.

پارك آبي آفروديت و كارتينگ كنار آن نيز جايي است كه بيشتر گردشگران به آنها مي روند و همچنين سواحل نيسي بيچ كه شما در آن مي توانييد از آبهاي آبي و ساحل ماسه اي آن لذت ببريد و ورزشهاي آبي نظير اسکی روی آب ، چتر متصل به قايق ، قایقرانی ، غواصی ، جت اسكي و بانجي جامپينگ انجام دهيد.

 

 

 

مراکز خرید آیاناپا

 

************************************************** **************************

 

با توجه به نزديكي اين شهر به شهر لارناكا اكثر توريستها خريدهاي خود را از شهر لارناكا انجام مي دهند اما با اين وجود اكثر فروشكاه ها در آیاناپا در خیابان اصلي شهر واقع شده اند. اين فروشگاه هاي متنوع اقلام مختلف از لباس و كيف و كفش، صنايع دستي و سوغاتي و لوازم سوفالي را در خود جاي داده اند.

اين فروشگاهها از اواسط مرداد تا اواسط شهريور از تخفيف هاي 50 الي 80 درصدي برخوردار هستند.

 

 

 

 

حمل و نقل عمومی آیاناپا

 

************************************************** **************************

 

نزديكترين فرودگاه به اين شهر فرودگاه بين المللي لارناکا است كه در فاصله 5 کیلومتری جنوب شهر لارناكا واقع شده است.

سرويس عمومی شامل اتوبوس تاکسی و تاکسي های عمومی امکان تردد شما را به تمام شهرها فراهم می کند . ارزانترین سرویس عمومی اتوبوس است كه در خطوطي منظم و با شماره هاي خاص بين شهرها حركت مي كنند. بعد از آن تاکسی های عمومی است که شما را ازدرب منزل به محل مورد نظر می رسانند ولی صرفا براي شما و در ساعت مورد نظر شما نمی آیند .این سرویس های عمومی ساعات تردد خاصی دارند از اتوبوس گرانتر و از تاکسی ارزانتر هستند.

وسيله ديگر تاکسی های اختصاصي هستند که شما را ازدرب هتل يا محل اقامت به محل مورد نظر می رسانند و از اتوبوس ها و تاکسی هاي عمومي گرانتر مي باشند.

 

 

تاريخچه آیاناپا

 

************************************************** **************************

 

نام ديگر آياناپا ،آيانيا مي باشد كه به زبان يوناني آيا به معني مقدس است ودلالت دارد به صومعه اي كه در اين شهر بوده است و نيا به معني دره پوشیده شده از درخت مي باشد.

روايت است كه يك شكارچي به دنبال شكار خود غاري را كشف ميكند و وقتي وارد اين غار مي شود متوجه مي شود كه در اين مكان صومعه اي بوده به همين دليل واژه آيا به معني مقدس براي اين شهر در نظر گرفته مي شود.

در 8 كيلومتري شرق آياناپا شهري بنام پروتاراس بوده كه محيطي مشابه آياناپا وساحلي بسيار زيبا با رستوران ها و كافه هاي متعدد است كه بيشتر بوميان آن منطقه به آنجا مي روند.

 

 

اقتصاد آیاناپا

************************************************** **************************

 

آیاناپا تا چندی پیش با ماهیگیری ، صنایع كشاورزي و دامپروري مشهور بود اما امروزه بصورت یک شهرك و مرکز توریستی بزرگی در آمده است.

اهالي اين شهر از انواع و اقسام شگردها براي کسب درآمد بهره مي‌برند. اجاره دادن سايبان و تخت در حاشيه ساحل و همينطور اجاره دادن اتومبيل، موتورسيکلت، موتورسيکلت چهارچرخ، دوچرخه وانواع و اقسام ورزشهاي آبي، رستورانها ، دكه هاي كوچك فروش خوراكيها در مكانهاي پر تردد از جمله اين شگردهاست.

با توجه به موقعيت آیاناپا بسياري از شركتها سعي در راه اندازي طرح هايي براي جذب سرمايه هاي خارجي دارند. اين طرح ها بيشتر در زمينه صنعت ساخت و ساز بويژه در بخش مسكن است.

 

ساختار آیاناپا

 

************************************************** **************************[TABLE=class: cms_table, width: 100%]

[TR]

[TD]آیاناپا یا منطقه شن های طلایی بهشت توریست ها نام گرفته است .سواحل زیبا ، آب های کریستالي و شفاف و همچنین رستوران ها و کافه های آن همگی محیطی بسیار جذاب را برای توریست ها مهیا نموده است.در فصل گردشگري تقریبا اکثر جوانان را جذب خود می کند و در سواحل و خیابان های آن افراد مسن کمتر دیده می شوند. سواحل زیباي آن مخصوصا نیسي بیچ و رستورانهايي كه در مرکز شهر و اطراف خانقاه قرار دارد برای نسل جوان بسیار جذاب است. توريست ها می توانند صبحانه ، نهار یا شام خود را در یکی از هزاران رستورانی که در سراسر خیابان اصلی این شهروجود دارد میل نمایند.از بندر این شهر در تابستان می توانید برای تورهای روزانه یا بین شهری تا لارناکا یا لیماسول استفاده کنید.همچنین ساحل شن های طلایی محل بسیار ايده آلي برای علاقه مندان به غروب خورشید است .[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...