رفتن به مطلب

عجیب ترین مکانها برای ساخت خانه


ارسال های توصیه شده

از ساخت خانه بر روی سکوی نفت تا شهرکی از زباله همه از عجیب ترین نمونه های خانه سازی در دنیا هستند که هنوز انسان ها در آن زندگی می کنند.

 

داشتن خانه ای خوب و مطمئن آرزوی هر خانواده ای بوده است. عده ای برای آنکه به این آرزو جامه عمل بپوشانند از ایده های جالب استفاده می کنند. این افراد با استفاده از مواد اولیه در مکان های عجیب شروع به خانه سازی می کنند.

 

سکوی موشک

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

انگلستان در دوره جنگ جهانی دوم سکوهای مختلفی را در دریای شمال ساخت تا بر روی آن ها توپ های را برای مقابله با حمله های احتمالی آلمان ها تصب کند. بسیاری از این سکوها از نابد شدند و یکی از آن ها که سالم مانده بود تا سال 1967 خالی ماند تا اینکه فردی به نام "پدی روی" وارد انجا شد. او خانه اش را در این سکو برپاکرد همچنین این منطقه را به عنوان یک مرکز رادیویی دریایی استفاده می کرد. او پس از مدتی اعلام کرد حکومت مستقلی دارد و نام کشورش را "سیلند" نهاد او حتی برای کشورش پاسپورت، تیم ورزشی و ... ساخته است.

 

دیواره کوه

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

شاید پیدا کردن محلی برای آرامش در دنیا شلوغ امروزی کاری بسیار سخت باشد اما مطمئنا برای 1500 سال پیش این مورد خیلی هم سخت نبوده است اما چینی های باستان در شهر "ژوان کونگ سی" در دیواره کوه های سنگی معبد خود را ساخته اند. این معبد هیچ محافظی ندارد و تنها به دیواره کوه چسبیده است. یکی از عجیب ترین مکان هایی است که می توان یک خانه را بنا کرد. با امکانات آن زمان ساختن یک همچین مکانی یکی از نکاتی است که همچنان سر به مهر باقی مانده است.

 

بستر دریاچه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در سال 1521 که اسپانیایی ها برای اولین بار شهر مکزیکو سیتی را شروع به ساختن کردند برای انکه بتوانند شهر را گسترش دهند فکری بسیار عجیب کردند. این افراد دریاچه ای که در کنار شهر بود کاملا خشکاندند سپس شهر را به بستر دریاچه بردند که یکی از بدترین تصمیم های تاریخ اسپانیا و مکزیک به شمار می رود. این تصمیم باعث شد که خانه ها روی سطح ناپایدار دریاچه ساخته شود پس با یک لرزش کوچک مانند آنچه در سال 1985 رخ داد بسیاری از انسان ها جان خودشان را از دست بدهند و خانه های بسیار زیادی تخریب گردد.

 

سکوی نفت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در روسیه یکی از عجیب ترین شهرهای دنیا در سال های 1950 ساخته شد که این روزها نیز هنوز بخشی از آن کار می کند. این شهر روی چندین سکو نفتی که با پل های معلق بسیار خطرناک به هم متصل شده اند شهری را به وجود آورند که نامش " Neft Dashlari" است. این شهر تمامی امکانات رفاهی از سینما، مدرسه و ... را دار است. این روزها البته بسیاری از سکنه آن نقل مکان کرده اند اما برخی همچنان اصرار دارند در منطقه باقی بمانند تا چاه نفت به طور کامل خشک شود که به نظر می رسد این روند 30 سال دیگر به طول انجامد.

 

زباله

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در چین منطقه ای به نام شهرک زباله وجود دارد که به عنوان شلوغترین و البته عجیب ترین شهرک دنیا شناخته می شود. این شهرک برای اولین بار در سال های 1800 شروع به ساخته شدن کرد و مردم تنها با استفاده از زباله و وسایلی که پیدا می کردند شروع به خانه سازی نمودند. از آنجایی که هیچ معماری ناظر بر خانه سازی آن ها نبوده است تمام خانه ها با معماری صحب خانه ساخته شده است. در این مدت مجموعه 300 آپارتمان ساخته شده است که به صورت فشرده هزاران نفر را در خود جای داده اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...