رفتن به مطلب

معرفی فرایند جدید تولید کامپوزیتهای کربنی رنگی


ارسال های توصیه شده

1840.jpg

بسپار به نقل از خبرنامه انجمن کامپوزیت می نویسد، شرکت پرودرایو (Prodrive) اخیراً اقدام به توسعه قطعات کربنی کامپوزیتهای پیشرفته در طیف وسیعی از رنگها نموده که این قابلیت را دارد که در بالاترین سطح کیفیت استانداردهای مورد نیاز صنایع برای محصولات لوکس تولید و مورد استفاده قرار گیرد.

 

این فرایند جدید نتیجه شش ماه برنامه توسعه ای است که بر روی کیفیت و دوام قطعات تمرکز نموده است. در این رابطه مدیر بخش کامپوزیت شرکت پرودرایو آقای یان هندسکامب (Ian Handscombe) میگوید:

 

ما هم اکنون در حال اعتبار بخشیدن فنون خود بوسیله نمونه های جذاب و مجلل (زرق و برق دار)، ایجاد سایه های عمیق هستیم که این نکته قابل توجه است که این فرایند جدید گامی فراتر از یک تولید معمولی دارد. ارائه چیزی بسیار ویژه ای و منحصر به فرد برای گزینه های خودرو و همینطور محصولات لوکس دیگر.

 

فرآیند تولید اختصاصی، ترکیبی از نوآوری های فنی با سطح بسیار بالایی از مهارت های صنایع دستی است که نتیجتاً سبب تولید قطعاتی مقاوم در برابر خراش، پایدار در برابر اشعه ماوراء بنفش و بسیار سازگار در بخشهای رنگ و پایانی تولید است. انتظار می رود استفاده از این فرایند جدید ابتدا توسط تولید کنندگان خودرو در اروپا و سپس در بخشهای دریایی و هوایی مورد استقبال قرار گیرد.

 

پرودرایو یکی از بزرگترین و موفق ترین شرکتهای فعال دنیا در زمینه تولید موتورهای ورزشی و همینطور تجارت فن آوری ها در دنیا است که هم اکنون با 500 نفر پرسنل در کشور انگلستان مشغول فعالیت میباشد.

 

منبع: Composites Today

 

ترجمه و تالیف: آقای م. مهدوی کیا - انجمن کامپوزیت ایران

منبع: مجله بسپار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...