رفتن به مطلب

طرز تهیه آش انار


masi eng

ارسال های توصیه شده

طرز تهیه آش اناراین خوراک برای ناهار توصیه می شود

مواد لازم:

۱-برنج یک پیمانه (۲۰۰ گرم )

۲-سبزی آش (تره – جعفری – گشنیز – نعناع) یک کیلو

۳-لپه ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری (۴/۱ پیمانه)

۴-پیاز سرخ کرده ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری

۵-گوشت چرخ کرده نیم کیلو

۶-انار ۲ کیلو ( یا رب انار یک لیوان )

۷-گلپر یک تا دو قاشق سوپخوری

۸-روغن ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری

۹-نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه :

لپه و پیاز سرخ کرده و ۴ تا ۵ لیوان آب را در ظرفی می ریزیم روی آتش ملایم می گذاریم کمی نمک و فلفل می ریزیم تا لپه کمی بپزد بعد برنج را بدقت می شوئیم و داخل لپه میریزیم می گذاریم برنج کاملاً بپزد و گوشت چرخ کرده را با یکی دو عدد پیاز رنده شده و کمی نمک و فلفل مخلوط می کنیم ، ممکن است باین گوشت یک استکان برنج پخته شده اضافه کنیم و کوفته درست نمائیم ، بعد کوفته ها را داخل آش میریزیم ، سبزی را نیز تمیز می نمائیم و می شوئیم و خرد می کنیم به مایه آش اضافه می کنیم و می گذاریم آهسته بجوشد و آش جا بیافتد. باید برنج آش کاملاً بپزد و لعاب بیندازد .

آب انار را می گیریم و داخل آش می ریزیم و در آخر کار گلپر را به آش اضافه می کنیم و آش را در ظرف می ریزیم و کمی نعناع داغ روی آن می دهیم ( با ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری روغن و یک قاشق سوپخوری نعناع خشک نرم؛ نعناع داغ درست می کنیم)

لینک به دیدگاه

آش انار

با این میوه می‌توانید آشی گرم تهیه کنید به نام آش انار که یزدی‌ها آن را پخته و بیشتر از همه میل می‌کنند. طرز تهیه‌اش به این ترتیب است که برنج و لپه را به همراه سبزی آش (جعفری و گشنیز) و کمی سیر طبخ کرده و سپس نیم ساعت قبل از برداشتن آش از روی حرارت به آن آب انار یا رب انار می‌افزایند و به جای نعناع داغی که به سایر آش‌ها اضافه می‌شود، به آن کمی گلپر می‌زنند.

منبع آنتی‌اکسیدان

این میوه سرشار از ویتامین c (یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی) است و به این ترتیب، خوردن یک عدد از آن یا ۱۰۰ سی‌سی از آب انار تامین‌کننده ۱۶ درصد از نیاز روزانه به این ویتامین است. ضمنا منبعی از ویتامین b5 و پتاسیم است و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی آن هم از خانواده پلی فنول‌ها، دیگر مواد ارزشمند این میوه هستند. مزه گس انار نیز به دلیل تاننی است که در پوست‌اش دارد، درست مثل چای

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...