رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

1861.jpg

مبتکران انگلیسی نوعی پوشش ضد آب و فوری برای سطوح پیاده رو و پارک ها ساخته ند که نور فرانبفش را طی روز جذب و در شب آزاد می کند.

 

این فناوری در یکی از پارکهای شهر کمبریج در حال آزمایش است و می تواند یک جایگزین کم هزینه برای روشنایی معمولی خیابانها باشد.

 

مدتی است که از فناوری های خورشیدی بر پشت بام ها استفاده می کنیم اما دیگر سطوحی که به اندازه کافی تحت تابش خورشید قرار می گیرند از جمله پیاده رو ها نیز برای قابلیت جذب انرژی را داشته و می توان از آنها نیز استفاده کرد.

 

شیوه ابتکاری محققان انگلیسی که "مسیر ستاره ای" نام دارد، برق تولید نمی کند اما جایگزین مناسبی را برای روشنایی خیابانها فراهم می آورد که هزینه های نصب و حفظ و نگهداری بسیار اندکی دارد چرا که فقط باید آن را بر روی سطوح کنونی اسپری کرد و سپس آن را با پوشش ضد آب پوشاند.

 

بر اساس اعلام شرکت سازنده این پوشش نور فرابنفش خورشید را طی روز جذب و ذخیره سازی می کند و ذرات آن قادرند نور طبیعی موجود را تنظیم کرده و با شدت مناسبی به درخشش وادارند.

 

این پوشش در حال حاضر در پارکی در مرکز کمبریج تحت آزمایش قرار دارد. در این پارک منطقه ای با وسعت 150 متر مربع به این پوشش تجهیز شده است. اسپری کردن این پوشش فقط 30 دقیقه طول می کشد و چهار ساعت زمان می برد تا این سطوح برای استفاده آماده شود.

 

نیل بلکمور مدیر فروش شرکت Pro-Teq می گوید این پوشش سطحی بر روی سطوح آسفالت یا بتنی بهترین عملکرد را دارد. وقتی این پوشش به آخر عمر مفید خود می رسد می توان دوباره آن را احیا کرد.

 

مسیر ستاره ای طوری طراحی شده است که مردم روی آن سر نمی خورند و مانع از زمین خوردن مردم در شب می شود. همچنین با این پوشش دیگر نیازی به ترسیم خطوط رنگی برای تقسیم مسیر نیست.

 

این پوشش همچنین غیر بازتابنده است و وب سایت این شرکت فهرستی از 11 رنگ مختلف را برای این پوشش عرضه کرده است.

 

این در حالی است که در ماه های زمستانی سال ممکن است مشکلاتی برای این پوشش پیش اید چرا که نور خورشید طی روز ،کمتر، و برف مانع از رسیدن نور خورشید به مسیر می شود.

منبع: مجله بسپار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...