رفتن به مطلب

غشای خارجی در باکتری های گرم منفی چیست؟


ارسال های توصیه شده

غشاي خارجي ساختاري دو لايه و مجزا روي لبه بيروني لايه پپتيدوگليكان مي باشد. براي باكتري، غشاي خارجي اولين سد تراوايي است، اما به دليل محتواي پلي ساكاريدي آن توجهات خاصي را به خود جلب نموده است. اين غشا يك دو لايه ليپيدي است كه - ظاهراً مشابه با غشاي پلاسمايي - پروتئين ها در آن درج گرديده اند. سطح دروني غشاي خارجي از فسفو ليپيد هايي شبيه به فسفو ليپيد هاي غشاي پلاسمايي ساخته شده است. سطح بيروني غشاي خارجي ممكن است داراي چند فسفوليپيد باشد، اما اصولاً با نوع متفاوتي از ملكول آمفي پاتيك ايجاد مي گردد كه از ليپو پلي ساكاريد (lps) ساخته شده است. پروتئين هاي غشاي خارجي معمولاً در عرض غشا جابجا مي شوند و در يك مورد، غشاي خارجي را به لايه پپتيدوگليكان زيرين لنگر مي كند.

 

 

ملكول lps كه سطح بيروني غشاي خارجي را مي سازد از يك ناحيه آب گريز به نام ليپيد a تشكيل شده است كه به يك ناحيه پلي ساكاريدي خطي آب دوست مشتمل بر پلي ساكاريد مركزي و پلي ساكاريدي اختصاصي o متصل مي گردد.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...