رفتن به مطلب

جایگاه ممتاز ایران در دفاع از حقوق کودک


Gandom.E

ارسال های توصیه شده

پور محمدی مدعی شد

جایگاه ممتاز ایران در دفاع از حقوق کودک

سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲

وزیر دادگستری در خصوص لایحه ازدواج سرپرست با فرزند خوانده، گفت: متأسفانه رسانه‌های خارجی نکات مثبت این قانون را نادیده گرفته‌اند و تنها بر روی نقاط ضعف آن مانور می‌دهند.

به گزارش رساله حقوق به نقل از فارس، حجت‌الاسلام پورمحمدی در جلسه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، اظهار داشت: پس از پیوستن ایران به کنوانسیون حقوق کودک پیگیری‌های خوبی در این زمینه صورت گرفت و از دی ماه سال ۹۰ که مرجعیت ملی این کنوانسیون به وزارت دادگستری سپرده شد کار به شکلی منسجم و هماهنگ آغاز شد.

وی افزود: در دو سالی که آیین‌نامه حقوق کودک به تأسیس رسیده ما شاهد تلاش‌های قابل تقدیر همکاران بوده‌ایم و من باید در این عرصه از زحمات وزیر سابق دادگستری و همچنین دبیر این مجمع قدردانی کنم.

پورمحمدی تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از مشکلات ما به دلیل عدم همکاری و هماهنگی است و این در صورتی است که ما در کشور قوانین خوب و مجریان بسیار خوبی داریم.

رئیس مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ادامه تصریح کرد: وقتی هماهنگی و همکاری در کارها نباشد خروجی ضعیف می‌شود.

وی افزود: بسیاری از عدم همکاری‌ها باعث عدم بهره‌وری می‌شود و این موضوع چالشی جدی است که باید آن را مرتفع کنیم.

وزیر دادگستری تصریح کرد: وظیفه اصلی من دفاع از حقوق عامه مردم و به عبارتی حقوق شهروندی است اما اگر موضوعاتی مشابه حقوق کودک به وجود بیاید وظیفه خود می‌دانم و تلاش می‌کنم که آن را پیگیری کنم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های لازم در وزارت دادگستری گفت: ما از ظرفیت‌ها و ابزارهای خوبی برخوردار هستیم که می‌توان از آنها استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بحث حقوق کودک، گفت: ثبات اجتماعی ما مبتنی بر تقویت نهاد خانواده است و فرزند دوستی به عنوان امری مقدس در سال‌های اخیر مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته، بنابراین همه زمینه‌ها آماده است تا ما بهترین شرایط را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

پورمحمدی با اشاره به جایگاه ممتاز ایران در دفاع از حقوق کودک، گفت: متأسفانه ما آمار و گزارش کاملی از کودکان بی‌سرپرست نداریم و باید در این زمینه نیز گامهای مثبتی برداریم.

وزیر دادگستری در خصوص لایحه ازدواج سرپرست با فرزند خوانده، گفت: متأسفانه رسانه‌های خارجی نکات مثبت این قانون را نادیده گرفته‌اند و تنها بر روی نقاط ضعف آن مانور می‌دهند.

وی افزود: البته شیوه نگارش این قانون به نحوی بوده که حساسیت‌هایی را برای افکار عمومی ایجاد کرده به همین دلیل ما در این زمینه پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...