رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سنگ مصنوعی چیست؟

سنگ مصنوعی یا سمنت پلاست همان سنگ های صنعتی میباشد که با استفاده از قالب های فرم دار (هر شکل ممکن) و با استفاده از ملات مخصوصی که تشکیل شده از (سیمان-رزین-رنگ های طبیعی معدنی) برای نما و کف و پله ساختمان ها ساخته مشود.

 

که تکنولوژی نوینی در در صنعت ساختمان میباشد و از مزیت های سنگ مصنوعی نسبت به سنگ طبیعی به این موارد میتوان اشاره کرد:

 

 

  1. وزن سبک تر سنگ های مصنوعی
  2. قابلیت چسبندگی بیشتر به بدنه ساختمان
  3. امکان تولید نا محدود سنگ های مصنوعی سمنت پلاست
  4. استقامت دمایی بیشتر سنگ های مصنوعی

 


 

 

1.مواد مصرف شده در سنگهاي سمنت پلاست چیست؟

سنگدانه هاي طبيعي عمل آوري شده، نوع خاصي از سيمان، مواد شيميايي و پليمري و رنگدانه هاي معدني مواد تشكيل دهنده سمنت پلاست مي باشد.

2. رنگ هاي بكار رفته روي محصولات چه کیفیتی دارد؟

تمامي رنگ هاي بكار رفته منشا معدني و طبيعي دارند و بصورت كاملا عمقي مي باشد و در مغز محصولات وجود دارند اين رنگ ها كاملا مقاوم در برابر نور خورشيد و عوامل جوي مي باشند.

3. ایا میتوان روی سنگ های مصنوعی برشکاری و سوراخ کاری انجام داد؟

برش و سوراخ كاري همانند سنگ هاي طبيعي توسط صفحه گرانيت بر و مته الماس امكان پذير مي باشد و در مراحل انجام اين عمليات هيچ گونه پريدگي و لغزش وجود ندارد.

4. روش نصب سنگ های مصنوعی سمنت پلاست روی دیوار یا کف چگونه است؟

هيچ گونه شرايط و تخصص خاصي براي نصب اين سنگها وجود ندارد و كاملا شبيه به نصب سنگ طبيعي است و با روش هاي معمول شامل دوغاب ريزي و چسب كاشي انجام مي شود.

5. درمقایسه با سنگ های طبیعی قدرت چسبندگی سنگ های مصنوعی روی سطح عمودی چگونه است؟

بسياري از سنگ هاي طبيعي بعلت منشا آهگي قدرت چسبندگي بسيار پاييني دارند و اصطلاحا بدون اسكوپ قابل نصب نمي باشند و همچنين سراميكي ها نيز بخاطر منشا رس، قدرت چسبندگي ضعيفي دارند اما در مورد سنگهاي مصنوعی سمنت پلاست بخاطر وجود مواد معدني و طبيعي و سيمان قدرت چسبندگي به دوغاب سيمان و چسب فوق العاده بالا مي باشد.

6. کیفیت چسبندگی و استقامت سنگ های مصنوعی در شرایط جوی خیلی سرد چگونه است؟

يخبندان و ذوب يخ در مناطق سردسير عموما باعث ترك هاي موئينه و شكست و تخريب روي سنگهاي طبيعي مي شود؛ در نتيجه نصب سنگ طبيعي نما در مناطق سردسير عموما توصيه نمي شود اما در محصولات سمنت پلاست بعلت مقاومت دمايي بالا و تحمل يخبندان براحتي مي تواند در مناطق سردسير جايگزين سنگ هاي طبيعي شود.

7. لیز و لغزندگی یا استکاک مطلوب تردد سنگ فرش های سمنت پلاست در مقایسه با سرامیک چگونه است؟

سراميكها داري لعاب ضد آب مي باشد در نتيجه سطح بسيار لغزنده اي دارند و در مكان هاي مرطوب بايد كاملا با احتياط تردد شود در صورتي كه بعلت نفوذ آب 3% در سمنت پلاست، در شرايط مرطوب اصطکاک ايجاد مي شود و جلوي لغزنده بودن سطح محصول را مي گيرد.

8. آيا براي استفاده از سمنت پلاست در نماي بيرون ساختمان نياز به پوشش هاي رزين و لاك جهت غير قابل نفوذ كردن سنگ مي باشد؟

در استفاده از سنگهاي طبيعي تراورتن و آنتيك در نماهاي بيروني ساختمان جهت غير قابل نفوذ كردن رطوبت و عدم ايجاد تيرگي در سطح سنگ از پوشش هاي رزين و لاك بي رنگ استفاده مي شود اما در سمنت پلاست بعلت نفوذ بسيار پايينتر از سنگ هاي فوق، هيچ نيازي به اجراي پوشش و لاك نمي باشد.

9. وزن سنگ هاي سمنت پلاست نسبت به سنگهاي طبيعي چقدر است؟

وزن مخصوص سمنت پلاست 2200 كيلوگرم در هر مترمكعب و سنگ هاي طبيعي عمدتا 2700 كيلوگرم در هر مترمكعب مي باشد كه نشان دهنده سبك تر بودن در مقايسه با سنگهاي طبيعي مي باشد.

10. در چه بخشي از ساختمان نمي توان از سمنت پلاست استفاده نمود؟

در مناطقي با رطوبت دائمي همانند استخر و حمام استفاده از سنگ توصيه نمي شود در سنگهاي طبيعي تحت تاثير رطوبت دائمي مواد معدني بسطح كشيده مي شوند و اين پديده بصورت شوره زدگي روي سطح سنگ بروز مي كند كه اين مورد در سنگهاي سمنت پلاست نيز بشدت صادق مي باشد و معمولا در چنين مناطقي استفاده از سراميك ها بعلت لعاب ضد آب توصيه شده است.

11. بطور خلاصه سنگ های مصنوعی چه مزایای نسبت به سنگ های طبیعی دارد؟

هزينه بمراتب ارزانتر، مقاومت دمايي بالا و امكان استفاده در مناطق سردسير، تنوع و رنگ بندي بالا و امكان تعريف رنگ، مقاومت نفوذ رطوبت بالاتر از بسياري از سنگ هاي طبيعي، نصب آسان و كم هزينه تر از سنگ هاي طبيعي بخشي از مزاياي استفاده از سنگ هاي مصنوعي سمنت پلاست مي باشد

لینک به دیدگاه

روش اجرا و نصب سنگ مصنوعی :

 

 

 

 

 

8589502842189235717_ins.-088041.jpg

1-جهت ایجاد لایه زیرین مستحکم ، یک لایه ملات نیمه خشک در سطح مورد نظر به ضخامت مورد نیاز پهن نمائید تا زیر سازی محل نصب با تراکم کافی انجام شود.

2-روی سطح بتن پهن شده را با استفاده از دوغاب پودر سنگ و سیمان با نسبت 1:2 به ضخامت 2 الی 5 میلیمتر بپاشید تا لایه ای از دوغاب روی سطح بتن نیمه خشک ایجاد گردد.

 

توجه: جهت چسبندگی بیشتر در این اضافه کردن چسب های مخصوص در دوغاب سیمان نیز توصیه می گردد.

 

3-موزائیک و یا کفپوش مورد نظر را در کنار یکدیگر به اندازه یک متر مربع بچینید. چنانچه محصولات سمنت پلاست در محوطه باز و یا با سطح زیاد مورد استفاده است ، باید درز انبساط در هر 5 متر به اندازه یک سانتی متر ایجاد گردد و درز ایجاد شده با چسب های سلیکونی ( چسب آکواریوم ) و یا در صورت درزهای یکنواخت فاصله یک تا دو میلیمتر بین موزائیک ها ایجاد نمائید..

4-توسط چکش پلاستیکی روی سطح موزائیک یا کفپوش را ضربه بزنید تا دوغاب کلیه خلل و فرج های زیر محصول را پوشانده و مازاد آن از درز بین موزائیک ها نمایان شود.

پس از نصب موزائیک ها و ریختن دوغاب تا 48 ساعت از رفت و آمد روی سمنت پلاست خودداری گردد.

5-دوغاب بیرون زده از درزها را توسط ابر یا پارچه ، تمیز نمائید..

توجه نمائید که دوغاب کاری از روی سطح موجب کثیف شدن سطح محصولات و همچنین پر شدن درزها می گردند و بعد از خشک شدن به سختی تمیز می گردند . از ساب زدن و یا مواد اسیدی (اسید کلروهیدریک ، اسید سولفوریک و جوهر نمک) جهت تمیز کردن سطح دوغاب کاری شده جداً خودداری نمائید.

نکته: در صورتیکه دوغاب زیر محصول به اندازه کافی نبود ، بعد از اتمام کار ، بین درز موزائیک ها و کفپوش ها را با استفاده از مخلوط پودر سنگ و سیمان خشک بپوشانید تا ذرات پودر سنگ به داخل درزها نفوذ کند و با اولین رطوبت ایجاد شده سخت گردد و درزها پر شوند.

 

نکته: کلیه محصولات موزائیک و کفپوش های سمنت پلاست دارای قابلیت برش کاری و سوراخ کاری می باشد

 

راهنمای نصب سنگ های مصنوعی سمنت پلاست نما ، آنتیک ، بادبر ، دکوراتیو:

محصولات نما ، دکوراتیو و بادبر سمنت پلاست را به سه شیوه میتوان نصب کرد

روش اول) روش دوغاب کاری پشت محصول : اولین روش نصب سنگ مصنوعی سمنت پلاست به روش دوغاب کاری و ریختن بتن (ملات) در پشت محصول همانند سنگ های طبیعی می باشد.

توجه: در صورت کثیف شدن سطح محصولات نما سمنت پلاست ، قبل از خشک شدن دوغاب ، سطح سنگ را توسط پارچه یا ابر نمناک تمیز نمائید

نکته: در صورت نیاز به بندکشی نشدن بین سنگ ها از ملات های رنگی و یا خمیر بند کشی بوسیله دست از جلوی سطح محصول استفاده نمائید.

این روش برای مناطق مرطوب که بارندگی در آنها زیاد است و همچنین نما های بیرون ساختمان و دیوارهای آجری بدون پوشش سیمان کاری توصیه می گردد...

روش دوم) نصب سنگ های مصنوعی نما (آنتیک و بادبر) به روش چسب کاشی:

جهت نصب با این روش ابتدا باید سطح آجر و یا بلوک دیوار را با استفاده از سیمان کاری مسطح نمود ، سپس با استفاده از کاردک آجدار مخصوص نصب کاشی چسب را روی دیوار و پشت محصول بمالید و عمل نصب را با دقت انجام دهید. معمولاً با توجه به چسب مصرفی تا نیم ساعت امکان جابجایی و تغییرات می باشد . بهتر است از چسب های پودری که زمان مصرف با مقدار مشخص آب تبدیل به خمیر می شوند استفاده نمود تا بالاترین استحکام ایجاد گردد.

توجه: مناسب برای نصب سنگ در داخل ساختمان(جهت دکوراسیون و سبک بودن ساختمان) و مناطق کویری که بارندگی در آنها حداقل است.

 

 

روش سوم)نصب سنگ های دکوراتیو و آنتیک سمنت پلاست بوسیله پیچ رول پلاک

میتوان بست هایی بمنظور خشک نصب کردن (پیچ رول پلاک) بنا به درخواست مشتری روی محصولات نمای آنتیک سمنت پلاست در هنگام تولید ایجاد نمود تا مصرف کنندگان جهت نصب آسان و سریع و عدم کثیف شدن سطح محصول و ... از آنها استفاده نموده و به بدنه دیوار ساختمان پیچ نمایند.

توجه: این روش برای نصب در داخل ساختمان و یا نمای بیرون ساختمان در مناطق کویری کاربرد دارد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...