رفتن به مطلب

بیماری ویروسی، کارآیی باتری لیتیوم یون را بهبود داد!


z.b

ارسال های توصیه شده

محققان دانشگاه MIT با استفاده از ویروس جهش یافته M13 که از نوعی صدف دریایی گرفته شده بود، عملکرد باتری های لیتیومی را به طور چشمگیری افزایش دادند.

 

2013_11_16_20_49_42.jpg

 

در این روش یک ویروس اصلاح شده ژنتیکی بر روی سیم های الکترود میکروسکوپی قرار داده می شود و عملکرد باتری های لیتیومی به طرز چشمگیری افزایش می یابد؛ یعنی با افزودن یک ویروس مهندسی زیستی به نانوسیم در مرحله تولید، تمام مشکلات و محدودیت های باتری های متداول رفع می شود. دراین فناوری، ضخامت سیم هایی که به عنوان الکترود استفاده می شوند، به اندازه یک گلبول قرمز است.

 

ویروس مورد استفاده در این پروژه، M13 نام دارد. در ساخت این باتری از یک نوع صدف دریایی به نام آبالون الهام گرفته شده است. این صدف با کمک همین ویروس، کلسیم موجود در آب دریا را دریافت می کند تا در داخل پوسته خود رشد کند.

 

این ویروس قادر به تولید سیم های اکسید منگنز است که کارایی باتری های لیتیومی و منابع دیگر تولید انرژی را افزایش می دهد. یکی از مزیت های این روش، افزایش توان و کارآیی باتری بدون افزایش حجم آن است که کاربرد وسیعی در صنعت خودروسازی و هواپیمایی دارد.

 

محققان بر این باورند که این روش منجر به بروز تحولی عظیم در صنعت الکترونیک می شود.

 

منبع: خبر آنلاین

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...