رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

ارزیابی ظرفیت باربری پی های نواری روی خاک های رسی دولایه

امین کشاورز مصطفی صالحی

چکیده

 

ظرفيت باربري پيهاي سطحي روي خاك هاي چند لايه يكي از مشكلات مهندسين ژئوتكنيك مي باشد. در بيشتر مواقع از ميانگين گيري وزني براي اين منظور استفاده مي شود. در اين مقاله، ظرفيت باربري نهايي پي هاي نواري روي دو لايه خاك رسي با استفاده از روش اجزاي محدود دو بعدي دوبعدي استفاده شده است. تحليل هاي متفاوتي به صورت پارمتري روي Plaxis ارزيابي شده است. براي محاسبه ظرفيت باربري از نرم افزار خاك هاي رسي با مقاومت برش يهاي مختلف انجام شده است تا بتوان صحت رو شها و نمودارهاي ارائه شده توسط ساير محققين و همچنين روش ميانگين گيري را ارزيابي نمود. با استفاده از نتايج تحليل ها، جدول ها و نمودارهايي نيز براي آسان تر كردن محاسبه ظرفيت باربري تهيه شده است.

 

مقدمه

مهندسين عمران در عمل اغلب با خاك هاي لايه اي مواجه هستند كه به طور طبيعي همگن نيستند، اما مي توان آن ها را از طريق ساده سازي به صورت لايه هاي همگن مجزا براي استفاده هاي مهندسي در نظر گرفت. مكانيزم شكست خاك هاي لايه اي به ضخامت و خواص هر لايه از خاك بستگي دارد. در برخي موارد كه لايه بالايي، نسبتاً ضخيم ولي شامل خاك ضعيف است، مكانيزم شكست ممكن است به همين لايه محدود شود و مقاومت لايه پاييني هيچ تاثيري نداشته باشد. در بسياري از موارد ديگر مكانيزم شكست ممكن است شامل دو لايه و يا بيشتر باشد.

 

جهت دریافت مطالب کامل از لینک زیر

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

ششمین کنگره ملی مهندسی عمران

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...