رفتن به مطلب

دانشمندان یک گام به تولید گاز مصنوعی نزدیک‌تر شدند!


ارسال های توصیه شده

تیمی از دانشمندان دانشگاه ایلینویس در شیکاگو با استفاده از دی‌اکسیدکربن و نانوفیبرهای کربنی، شیوه‌ای را برای تولید مقرون‌به‌صرفه گاز مصنوعی ارائه داده‌اند.

 

4

 

 

نخستین گام در این فرایند، تبدیل دی‌اکسیدکربن به منوکسیدکربن گزارش شده است.

 

بسیاری از دانشمندان پیش‌تر این روش را آزموده‌ بودند اما آزمایش‌های آن‌ها همواره نقره را به همراه مایع یونی (مانند یک محلول نمک) برای انجام واکنش می‌طلبید. این در حالی است که استفاده از نقره جهت تولید گاز مصنوعی در مقیاس تجاری بیش از اندازه هزینه‌بر بوده، بنابراین، دانشمندان درصدد یافتن راه دیگری برآمدند.

 

راهکار جدید سیستم «co-catalyst» نام دارد و در آن محققان نقره را با نانوفیبرهای کربن جایگزین و این دو را با هدف تبدیل دی‌اکسیدکربن به منوکسیدکربن، با نیتروژن جفت کردند. آن‌ها دریافتند این سیستم حتی کارآمدتر از نقره عمل کرد و اثرهای هم‌افزایی بزرگی را نیز بروز داد.

 

دانشمندان بر این باورند استفاده از ورقه‌های گرافن فوق‌نازک می‌تواند این فرایند را کارآمدتر و گاز مصنوعی را به واقعیت نزدیک‌تر کند. گرچه این موفقیت نخستین گام در خلق گاز مصنوعی به شمار می‌آید، جهش بزرگی در کاهش وابستگی‌ انسان به نفت است.

 

منبع: ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...