رفتن به مطلب

خالکوبی میکروفون روی گلو برای کیفیت صدای بهتر


z.b

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به نظر می رسد زیست فناوری یک از شاخه های علم آینده است که بر همه چیز سلطه یافته و تمام تکنولوژی امروز را تحت تاثیر قرار خواهد داد. و البته غولهای تکنولوژی از هم اکنون خود را برای همراهی با این موج عظیم آماده می کنند.

 

 

xTattoo-Throat-narenji-20131110.jpg.pagespeed.ic.Ur8nh7QCNK.jpg

 

پتنتی از شرکت موتورولا منتشر شده که نشان از سرِ پر سودای این شرکت برای ورود به زیست فناوری دارد. این پتنت که البته در سال ۲۰۱۲ ثبت شده به طور مشخص یک میکروفون را نشان می دهد که می تواند روی گلو خال کوبی شود (یا شاید هم بچسبد!).

در اسناد ثبتی آمده:

خال کوبی الکترونیک می تواند مثلاً یک میکروفون باشد. یک فرستنده/گیرنده که امکان ارتباط بی سیم با دستگاه های مخابراتی همراه را فراهم می کند. منبع تغذیه آن هم از طریق یک شبکه شخصی مرتبط با این دستگاه ها تامین می شود و توسط یک کنترلر هدایت می شود. می توان کنترل کننده را برای دریافت سیگنال از دستگاه های همراه پیکر بندی کرد تا امواج صوتی را از گلو دریافت کند و با نسبت خوبی از نرخ سیگنال در ازای نویز برای تشخیص به دستگاه ارسال نماید.

 

 

اگر کل ماجرا همین چیزی باشد که در توضیح پتنت آمده، کمی باید به عقل موتورولایی ها شک کرد. آخر چه کسی حاضر می شود برای اینکه نسبت سیگنال به نویز مکالمه اش بهبود یابد، گلوی نازنین خود را برای خال کوبی به دست مهندسان این شرکت بسپارد؟ :w58:حالا اگر شکل درست و حسابی داشت مثلاً گلی، پروانه ای، شاید می شد به آن فکر کرد. اما یک تکه مدار الکترونیک روی گلو برای بهبود کیفیت مکالمه!

البته در نظر داشته باشید که اغلب فناوری های تاریخ ساز، در ابتدای امر مسخره به نظر می رسیدند. و اگر بنا بر اجرایی شدن این ایده باشد احتمالاً تغییراتی در آن داده می شود. فرضاً شاید بتوان از آن برای رصد علایم حیاتی بیماران و کاربردهایی از این دست استفاده کرد.

 

شما چه فکر می کنید؟:w02:

 

منبع: سایت نارنجی

 

 

لینک به دیدگاه

ممنون از دعوتتان و این پست عالی

 

 

خب میتونید یکی راتصور کنید که صدای نابه هنجار داره! یه خانمی که تن صداش نزدیک به آقایونه، نکرالاصوات شنیدید که، یه چیزی تو اون مایه، با کله میره این شرکته تا صداش مثل آدمیزاد طبیعی باشه!

مثل اونایی که بینی شونو عمل میکنن اینم عادی میشه :ws3:

لینک به دیدگاه

یاد کارتون آپ افتادم...سگهاش چطور حرف میزدن؟؟؟با یه پیچ تن صداشون رو تنظیم میکرد..این اتفاقات میفته...روزی همه این تخیلات دور از ذهن به وجود میاد...این فن آوری هم میتونه برای خیلی ها مفید باشه...ولی خطرناک هم هست.. شخص نا شناسی صداشو شبیه دوستتون کنه و مثلا تخلیه اطلاعاتی بشد..:icon_gol:

لینک به دیدگاه

شاید این برای اون افرادی باشه که به هر علتی نایشون رو سوراخ کردند و مجبور هستند از میکروفن استفاده کنند و صداشون از گلوشون میاد نه از دهنشون و و حنجرهشون دچار مشکل هست!

لینک به دیدگاه
شاید این برای اون افرادی باشه که به هر علتی نایشون رو سوراخ کردند و مجبور هستند از میکروفن استفاده کنند و صداشون از گلوشون میاد نه از دهنشون و و حنجرهشون دچار مشکل هست!

دقیقا، یاد سریال مزد ترس افتادم، اون آدم بده که میکروفن میذاشت روی گلوش

لینک به دیدگاه
ممنون از دعوتتان و این پست عالی خب میتونید یکی راتصور کنید که صدای نابه هنجار داره! یه خانمی که تن صداش نزدیک به آقایونه، نکرالاصوات شنیدید که، یه چیزی تو اون مایه، با کله میره این شرکته تا صداش مثل آدمیزاد طبیعی باشه! مثل اونایی که بینی شونو عمل میکنن اینم عادی میشه :ws3:
واقعا تشبیه خوبی کرده بودین
لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...