رفتن به مطلب

شمشیرهای جنگ ستارگان به واقعیت نزدیک تر می شوند!


z.b

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
!

 

 

xglowing-energy-Narenji-narenji-20131117.jpg.pagespeed.ic.6ZME8Xkz25.jpg

 

شاید بسیاری از شما

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(مجموعه فیلمهای به یاد ماندنی جورج لوکاس) را دیده باشید. ظاهراً شمشیرهای معروف این مجموعه فیلمها به زودی تبدیل به واقعیت می شوند. برای اولین بار دو فیزیکدان از دانشگاه های ام آی تی و هاروارد توانستند از نور، ماده تولید کنند. اتفاقی که از نظر تئوری احتمالش وجود داشت، اما هیچ وقت در عمل صورت نگرفته بود. حاصل تلاش این محققان، لیزرهایی است که مانند شمشیرهای جنگ ستارگان با هم تعامل می کنند.

 

xmatter-Narenji-narenji-20131117.jpg.pagespeed.ic.lyQJrnwawq.jpg

 

در این تحقیق فیزیکدانان کاری کردند که

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ها با یکدیگر پیوند خورده و مولکول ها را تشکیل بدهند و در نتیجه به معنای عام، توانستند از فوتون ها ماده تولید کنند. محققان برای این کار از یک اتاقک خلاء پر شده از اتم های
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بهره گرفتند و دمای آن را به کمک لیزر به صفر مطلق رساندند. سپس فوتون ها را به صورت یکی یکی به کمک پالس های لیزری به سمت ابر شکل گرفته از اتم ها شلیک کردند. هر یک از فوتون ها پس از این که انرژی خود را به اتم ها منتقل می کرد، با کاهش سرعت مواجه شده و از ابر اتمی خارج می شد.

 

نکته اصلی ماجرا این جا است که وقتی دو فوتون با هم به سمت ابر شلیک می شدند، این دو با هم پیوند برقرار کرده و تشکیل مولکول می دادند. با این که هنوز این قضیه، یعنی تبدیل نور به ماده، در مراحل اولیه خود به سر می برد، دانشمندان به دنبال کاربردهای این پدیده جالب می گردند. شاید رایانش کوانتومی، کامپیوترهای مدرن، یا خلق کریستال های سه بعدی از نور، مقصد بعدی این فناوری جدید باشد.

 

آنچه علم در مورد نور می داند، همه از یک واقعیت اصلی ریشه می گیرد: این که فوتون ها فاقد جرم هستند و با همدیگر تعامل برقرار نمی کنند. کاری که محققان برای رسیدن به دستاورد جدیدشان انجام دادند این بود که محیط ویژه ای خلق کنند تا در آن فوتون ها با یکدیگر واکنش نشان داده، با هم پیوند تشکیل داده و مولکول ها را شکل دهند. به گفته این محققان ارتباط دادن نتایج این تحقیق با شمشیرهای نوری جنگ ستارگان پر بیراه نیست.

 

منبع: سایت نارنجی

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

وقتی خدا با این عظمت جهان رو انقدر دقیق خلق کرده، اشرف مخلوقاتشم میتونن در حد توان یه ذره اختراع کنن :ws37:

خیلی جالب بود من همیشه دلم میخواسته یه چیزی اختراع کنم :hanghead:

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

بسیار جالب بود

7 گانه جنگ ستارگان واقعا جزو برترین فیلم هایی هستش که هرکس بهتره تو عمر خودش ببینه اون رو ( البته فوق العاده تر از همه 3 نسخه اول هستش که داستان اصلی هستش و 4 تا بعدی زیاد تعریفی نداره تو 3 نسخه اول پسره اینقدر عاشق دختره هستش که توسط خیال اینکه زنش خواهد مرد به گمراهی کشیده میشه و حتی آخرش باعث مرگ دختره ولی دختره هنوز بهش امید داره و ....که نمیخوام همشو تعریف کنم ولی شخصیت پردازی ، کاراکتر ها ، داستان و حتی بازی زیبای ناتالی پرتمن که در آن موقع جوان بود و شخصیت اصلی داستان و استاد وی که اون دورو الان اسمشون یادم نیست واقعا به چشم میخورد ، برترین نسخه این 7 گانه در نسخه 3 اتفاق می افتد جایی که کسی که قرار بود ناجی باشد توسط نیروهای تاریکی و آن هم با خیال مرگ همسرش و با وعده اینکه با قدرت های تاریک میتواند آن را به زندگی بر گرداند اتفاق می افتد)

وااای هربار حرف این میشه من کلا حواسم پرت میشه :ws3:

من برم یکبار دیگه نسخه 3 رو ببینم :hapydancsmil:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...