رفتن به مطلب

داستان مرسدس بنز نلسون ماندلا


ارسال های توصیه شده

[h=1][/h] در ژوئن 1990، نلسون ماندلا پس از 27 سال از زندان آزاد شد. بسیاری از مردم هیچ وقت او را ندیده بودند، ولی تقریباً همه نام او و مبارزات بین‌المللی معروف او بر علیه آپارتاید را می شناحتند، کل کشور پر از سرور و شادی بود، احساسی از امید و غرور. آن‌ها می‌خواستند به خاطر فداکاری‌های وی با دادن یک هدیه از او حمایت کنند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
یک S کلاس خیلی خاص، برای یک رهبر خیلی خاص.

 

 

برای کارگران جدید عضو اتحادیه در کارخانه‌ی مرسدس بنز در شرق آفریقای جنوبی، او یک نماد فوق‌العاده آشکار بود. آن‌ها می‌خواستند برای مادیبا – نام قبیله‌ ای ماندلا – یک اتومبیل مرسدس بنز تولید کنند. پس از یک جلسه‌ ملاقات بین مدیریت کارخانه و کارگران، توافق شد که کارخانه قطعات مورد نیاز را تأمین خواهد کرد و کارگران به صورت رایگان برای ساخت آن کار خواهند کرد. پرچم آفریقای جنوبی و نام ماندلا بر روی شاسی اتومبیل حک شده بود، و بدین ترتیب W126 وارد خط تولید کارخانه شد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

در طول مسیر، مردم کف زدند، رقصیدند و آواز خواندند، زیرا آن‌ها توانسته بودند در پیدایش این اتومبیل نقشی داشته باشند. خود ماندلا در مورد اتومبیل گفت: یک حرکت فوق‌العاده که شاهدی قانع کننده بر این می‌باشد که در آفریقای جنوبی، مردم بسیاری وجود دارند که با همکاری با یکدیگر و فداکاری، حاضرند تا کشور و سرزمین خود را آباد کنند. Philip Groom، کسی که در ساخت اتومبیل بسیار کمک کرده بود، وظیفه‌ی خطیر تحویل کلید اتومبیل به ماندلا را در جولای 1990 بر عهده داشت، S500 قرمز روشن را کار عشق نامید.

مرسدس مادیبا اکنون در موزه‌ آپارتاید قرار دارد، و پس از سال 1998 دیگر از آن استفاده نمی‌شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...