رفتن به مطلب

اکتشاف جهان از روی کاناپه خانه‌تان! +عکس


ارسال های توصیه شده

بی تردید، اکتشاف جهان از درون خانه و هنگامی که روی مبل نشسته اید، تجربه ای جالب توجه محسوب می شود. برای افرادی که از پول و نیروی جسمانی کافی برای فتح قله های مرتفع جهان و یا مشاهده گنجینه های زیر آب برخوردار نیستند، "گوگل استریت ویو" یکی از بهترین ابزارهایی است که می تواند چشم اندازی پانوراما از نقاط مختلف را در اختیار آنها قرار دهد.

 

 

 

زیست نیوز: بی تردید، اکتشاف جهان از درون خانه و هنگامی که روی مبل نشسته اید، تجربه ای جالب توجه محسوب می شود. برای افرادی که از پول و نیروی جسمانی کافی برای فتح قله های مرتفع جهان و یا مشاهده گنجینه های زیر آب برخوردار نیستند، "گوگل استریت ویو" یکی از بهترین ابزارهایی است که می تواند چشم اندازی پانوراما از نقاط مختلف را در اختیار آنها قرار دهد. این در شرایطی است که هزینه ای برای این تور فوق العاده پرداخت نمی کنید. در ادامه برخی از مکان های دیدنی و شگفت انگیز که می توانید در فضای مجازی به اکتشاف آنها بپردازید را معرفی می کنیم.

 

جنگل بارانی آمازون، برزیل

 

231217_310.jpg

آمازون، بزرگترین رودخانه در جهان محسوب می شود که به همراه جنگل های بارانی معروف خود منزلگاه میلیون ها گونه مختلف است. زیست شناسان به طور مداوم گونه های جدیدی را در این منطقه کشف می کنند. با این وجود، درختان و موجودات ساکن آمازون به واسطه فعالیت های انسان به ویژه جنگل زدایی تهدید می شوند.

 

گوگل با همکاری "بنیاد آمازون پایدار" تصاویر مختلفی را از این منطقه تهیه کرده که محیط زیست و مردم بومی در کانون توجه آنها بوده اند. تیم گوگل با استفاده از دوچرخه و قایق به تهیه این عکس ها اقدام کرده و حتی از برخی ساکنان محلی برای راندن سه چرخه های دوربین دار استفاده کرده است.

 

کوه اورست، نپال/تبت

 

231218_140.jpg

اورست، مرتفع ترین کوه جهان (8 هزار و 850 متر) در مرز نپال و تبت در قاره آسیا قرار گرفته است. نخستین تیمی که قله این کوه را فتح کرد شامل "سر ادموند هیلاری" و "شرپا تنزینگ نورگی" می شد که این صعود را در سال 1953 انجام دادند. شش دهه بعد نه تنها صعود از این کوه فعالیتی خطرناک محسوب نمی شد، بلکه هزاران نفر در مسیرهای کوه نوردی آن حضور داشتند.

 

عکس های کمپ اصلی اورست با استفاده از یک دوربین سبک وزن مجهز به لنز چشم ماهی و سه پایه گرفته شده اند. تیم گوگل 12 روز وقت صرف کردند تا به کمپ اصلی در ارتفاع 5 هزار و 545 متری صعود کنند. در این راه آنها با بیماری ارتفاع مبارزه کرده و بیش از 113 کیلومتر پیاده روی کردند.

 

گریت بریر ریف، استرالیا

 

231219_467.jpg

گریت بریر ریف گروهی از صخره های مرجانی در ساحل استرالیا است که بزرگترین ساختار زنده روی زمین نیز شناخته می شود. با توجه به مساحت 350 هزار کیلومتر مربعی و بیش از دو هزار صخره مرجانی برای کاوش، تیم گوگل گزینه های بسیاری برای تصمیم گیری درباره انتخاب عکس ها داشته است. در سال 2012، گوگل نمایی 360 درجه از زیر آب ارائه کرد که برخی از صخره های مرجانی را به نمایش می گذارد.

 

قطب جنوب

 

231220_859.jpg

قطب جنوب به عنوان بزرگترین بیابان جهان شناخته شده و همچنان کاوش در آن دشوار و پر هزینه است. پرت بودن بیش از اندازه قطب جنوب آن را به مکانی مناسب برای مطالعات زیست محیطی و یا مشاهده ستاره ها در آسمانی عاری از آلودگی مبدل کرده است.

 

گوگل برای تهیه عکس وارد برخی از ساختمان های که از نظر تاریخی با اهمیت هستند مانند کلبه "ارنست شاکلتون"، کاوشگر قطب جنوب، و برخی سازه هایی که در دهه 1900 برای اکتشاف قطب مورد استفاده قرار گرفته، شده است. عکس ها به وسیله دوربینی سبک وزن مجهز به لنز چشم ماهی و سه پایه گرفته شده اند.

 

گرند کانیون، آمریکا

 

231221_473.jpg

گرند کانیون یکی از جاذبه های توریستی مطرح در آریزونا محسوب می شود. با این وجود، مسیرهای پیاده روی دشوار این منطقه ممکن است برای گردشگران تنبل چندان خوشایند نباشند. این فرصت دیگری را برای گوگل فراهم کرده تا گرند کانیون را نیز در سرویس استریت ویو خود قرار دهد. تیم گوگل برای تهیه تصاویر گرند کانیون از کوله پشتی هایی 18 کیلوگرمی که سیستم دوربین مجهز به 15 لنز در آن جاسازی شده، استفاده کرده است. بیش از 9500 تصویر پانوراما از این منطقه در گوگل مپ قرار داده شده اند.

 

خلیج کوسه، استرالیا

 

231222_851.jpg

خلیج کوسه در غرب استرالیا قرار گرفته و همان گونه که از نامش مشخص است کوسه های بسیاری در آب های این منطقه ساکن هستند. خلیج کوسه در سال 1991 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. از 26 پستاندار در معرض خطر استرالیا 5 گونه در خلیج کوسه حضور دارند. همچنین 35 درصد از گونه های پرنده استرالیا در این منطقه ساکن هستند. افزون بر اهمیت اکولوژیکی، خلیج کوسه از لحاظ تاریخی نیز با اهمیت بوده زیرا منطقه ای است که اروپایی ها برای نخستین بار در سال های 1600 وارد غرب استرالیا شدند.

 

کوه فیجی، ژاپن

 

231223_154.jpg

کوه فیجی مرتفع ترین قله ژاپن با ارتفاع 3 هزار و 776 متر بالاتر از سطح دریا محسوب می شود. آخرین فوران قابل توجه این کوه در سال 1707 رخ داده است. کوه فیجی از نظر فرهنگی برای ژاپنی ها اهمیت ویژه ای داشته و سالانه هزاران نفر از آن صعود می کنند. شکل مخروطی کامل این کوه آن را به یکی از نمادین ترین سمبل های ژاپن مبدل کرده است. در ژوئن 2013، کوه فیجی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

 

تیم گوگل از کوله پشتی های مجهز به دوربین برای تهیه عکس از کوه فیجی استفاده کرده و 14 هزار عکس پانوراما از آن تهیه شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...