رفتن به مطلب

نخستین شماره مجله تخصصی شعر به چاپ رسید


ارسال های توصیه شده

13921002000110_PhotoA.jpg

 

مجله تخصصی شعر با سردبیری علیرضا قزوه شاعر آیینی و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و با مقالات، یادداشت‌ها و نوشته‌هایی از شاعران پیشکسوت و جوان کشورمان منتشر شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، مجله تخصصی شعر در شمارگان 2500 نسخه توسط حوزه هنری و با مدیر مسوولی محسن مومنی شریف به چاپ رسید.

علیرضا قزوه سردبیر این نشریه و محمدجواد آسمان دبیر تحریریه آن است. شخصیت‌هایی همچون سعید بیابانکی، موسی بیدج، محمود حبیبی کسبی، علی داودی، محمد کاظم کاظمی، یوسفعلی میرشکاک، محسن کریمی راهجردی، فاضل نظری، مهدی مظفری ساوجی هیات علمی این مجله را تشکیل می‌دهند.علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یادداشتی در صفحه 9 مجله شعر به نگارش درآورده است.

 

در بخشی از این یادداشت آمده است: «به زعم من، شعر فارسی در دوران انقلاب اسلامی، یکی از درخشان ترین دوره‌های خود را سپری می کند. این سخن، گزافه نیست. کافی ست نگاهی به تنوع موضوعی، محتوایی و ساختاری شعر ایران در سی و اندی سال پیش بیندازیم تا حقانیت این مدعا در ذهن و نظرمان روشن شود. شعر دوران انقلاب اسلامی با خشم و خروش دوران مبارزات پیش از پیروزی انقلاب، رنگ و جلا گرفت، با شمیم آزادی عطر آگین شد، با عرفان و حماسه و معرفت سال‌های دفاع مقدس، روح یافت، همراه با بازسازی زیربنایی کشور در سال‌های پس از جنگ، در زیر ساخت‌های خود بازنگری کرد و نگاهی نو به فرم و ساختار خود انداخت و با شاکله‌ای تحول یافته، هویت خود را تثبیت کرد و به رسمیت شناساند.

 

 

شعر دوران انقلاب اسلامی در همه این سال‌ها با مردم و برای مردم بود، مردم را رشد داد ولی هیچ وقت سطحی نشد.»بخش دیگر این مجله با عنوان "گپ" ارائه شده است. در این بخش مصاحبه‌هایی با شخصیت‌هایی همچون هادی سعیدی کیاسری پایه گذار و نخستین سردبیر مجله شعر، مرتضی امیری اسفندقه شاعر، سید ابوطالب مظفری شاعر افغان مشاهده می‌شود.در بخش لوح مجله شعر نیز مقاله ای از موسی بیدج در معرفی محمد الماغوط شاعر و نویسنده جهان عرب منتشر شده است.پرونده این شماره مجله شعر به مرحوم محمد قهرمان اختصاص دارد.

 

این پرونده شامل بیانات مقام معظم رهبری درباره این شاعر انقلاب و آیینی کشورمان، بیوگرافی و کتابشناسی شاعر، آخرین گفت و گوی زنده یاد قهرمان با مهدی مظفری ساوجی و یادداشت هایی از دکتر محمود فتوحی، دکتر محمدرضا راشد محصل، محمد حسین جعفریان، سهیل محمودی، مصطفی محدثی خراسانی، محمد جواد غفورزاده (شفق)، سید علی میرفتاح، محمود حبیبی کسبی، رضا مروارید، مهرداد نصرتی می‌شود.

همچنین تازه ترین اشعار آیینی، اجتماعی، عاشقانه و طنز شاعران کشورمان در نخستین شماره مجله تخصصی شعر منتشر شده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...