رفتن به مطلب

داوری مقدماتی ششمین جشنواره کتاب برتر پایان یافت


ارسال های توصیه شده

به گزارش حوزه ادبیات

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به نقل از دبیرخانه جشنواره کتاب برتر؛ انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک، از خاتمه داوری اولیه ششمین دوره جشنواره کتاب برتر که بررسی آثار منتشر شده در سال‌های 90 و 91 اختصاص داشت، خبر داد.

 

در این جشنواره 61 ناشر کتاب‌های کودک و نوجوان با ارسال 1655 عنوان کتاب مشارکت کرده بودند که با پایان کار 12 داور مرحله مقدماتی، مجموعا 649 عنوان کتاب به مرحله نهایی راه یافت.

 

بنابر این گزارش؛ گروه داستان ترجمه با 532 عنوان کتاب رسیده بیشترین حجم آثار دریافتی و گروه شعر ترجمه با 7 عنوان اثر رسیده کمترین حجم آثار را در جشنواره داشته‌اند.

 

12 داور این جشنواره در پنج گروه تخصصی شامل داستان، شعر، علمی و آموزشی گرافیک و تصویرگری و مدیریت نشر به بررسی این آثار پرداختند که در نتیجه از 517 عنوان داستان تالیفی، 228 عنوان، از 532 داستان ترجمه، 237 عنوان، و از 117 عنوان شعر تالیف، 49 عنوان در مرحله اول داوری مورد تایید قرار گرفت.

 

در گروه کتاب‌های علمی، آموزشی نیز از 160 عنوان کتاب تالیفی؛ 69 عنوان و از 140 عنوان کتاب ترجمه، 65 عنوان به مرحله نهایی داوری راه یافتند.

 

ششمین جشنواره کتاب برتر، از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و با دبیری محمد رضا توکل صدیقی برپا شده و بهمن ماه نتایج خود را اعلام خواهد کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...