رفتن به مطلب

نگاه مثبت یک کارشناس ادبیات کلاسیک به داوری‌های جشنواره شعر فجر امسال


ارسال های توصیه شده

"محمد بقایی ماکان"، کارشناس ادبیات کلاسیک در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گفت: شعر کشور بخصوص در بخش آیینی، دفاع مقدس و انقلاب رو به رشد است.

 

بخصوص شاعران جوان کار خوبی در زمینه شعر داشتند.

 

وی افزود: امید می‌رود فصل جدیدی در شعر ایجاد شود به هر حال، جشنواره‌های ادبی برای شعر امروز لازم است اما طبعاً نمی‌تواند از نظر فنی پوشش کلی برای جامعه شعری جوان ما بدهد و در حد بضاعت و توان خود مؤثر بوده است.

 

کارشناس ادبیات کلاسیک با اشاره به تأثیرگذاری جشنواره شعر فجر در جریان شعری عنوان کرد: جشنواره شعر فجر نیز در حد توان خود بر جریان شعری کشور تأثیر داشته است.

 

بقایی ماکان ادامه داد: باید تأثیرگذاری جشنواره‌ها از جایی آغاز شود در صورتی جشنواره شعر فجر می‌تواند مؤثر باشد که به دفعات از نظر کیفی و کمی و کیفیت آثار شاعران جوان رشد کند.

 

این کارشناس ادبیات کلاسیک با اشاره به انتخاب عبدالجبار کاکایی به عنوان دبیر جشنواره شعر فجر تصریح کرد: کسی باید متولی جشنواره شعر فجر باشد چه بهتر که عبدالجبار کاکایی به عنوان چهره آشنای شعر متولی آن باشد.

 

وی با اشاره به انتخاب چهره آشنای شعر به عنوان دبیر جشنواره شعر فجر بیان کرد: انتخاب چهره سرشناس شعر برای دبیری جشنواره شعر فجر و بخصوص ارتباطات عبدالجبار کاکایی با سازمان‌های فرهنگی به کارهای بعد از جشنواره از قبیل چاپ آثار ارسالی به جشنواره کمک می‌کند.

 

این کارشناس ادبیات کلاسیک خاطرنشان کرد: درباره داوری جشنواره شعر فجر پس از اتمام داوری‌ها قضاوت می‌کنیم با نگاه مثبتی بر داوری‌های امسال جشنواره شعر فجر می‌نگریم و امیدواریم نتیجه داوری‌های جشنواره امسال مثبت باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...