رفتن به مطلب

"لشکر آب" در پشت سد گرانی کاغذ ماند


ارسال های توصیه شده

"سید قاسم یاحسینی"، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
با اشاره به ماندگاری دو ساله "لشکر آب" پشت سد لاعلاج گرانی کاغذ افزود: این کتاب از دو سال قبل تا به امروز به دلیل مشکلات و معضلات ناشی از گران بی‌حد و حصر کاغذ در چاپخانه انتشارات سوره مهر ماندگار شده است.

 

به گفته یاحسینی از کتاب‌های دیگر این نویسنده در چاپخانه انتشارات سوره مهر می‌توان به "تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر" اشاره کرد.

 

وی اظهار داشت: کتاب "تکاوری نیروی دریایی" که پیش این قول چاپ و انتشار آن به مناسبت روز نیروی دریایی مصادف با تاریخ 8 آذرماه سال جاری داده شده بود، هنوز چاپ نشده و حتی خبری هم از وضعیت چاپش به ما نرسیده است.

 

این نویسنده در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر کتابی را در دست نگارش دارید یا نه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استراحت می‌کنم.

لینک به دیدگاه
حالا موضوع کتاب لشکر آب چی هست ؟:ws38:

 

به گزارش مشرق، سيد قاسم ياحسيني؛ نويسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به انتشار کتاب "لشکر آب "، خاطرات ناصر ربيعه؛ عضو شوراي فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و پايه‌گذر سپاه سوسنگرد و دشت آزادگان در اوايل انقلاب، اظهار داشت: کتاب "لشکر آب " که توسط انتشارات سوره مهر منتشر مي‌شود، براي اولين بار مخاطبان را با بعضي از مسائل امنيتي که تاکنون روايت نشده است، آشنا مي‌کند.

وي با اشاره به اينکه نفوذ نيروها در لايه‌هاي ستون پنجم دشمن و دلايل ناکامي عمليات نصر بخشي از اين مسائل است، گفت: رزمندگان ايراني در روز اول عمليات نصر تا توپخانه دشمن پيشروي کردند ولي اينکه چرا در روز دوم، داستان عمليات تغيير پيدا مي‌کند و شکست سختي به نيروهاي ايراني وارد مي‌شود در اين کتاب مورد بررسي قرار گرفته است.

نويسنده ادبيات دفاع مقدس ادامه داد: دليل اينکه چرا هويزه سقوط مي‌کند ولي تا پايان جنگ حسرت سقوط سوسنگرد بر دل صدام مي‌مانند از جمله مواردي است که به صورت صادقانه از زبان ناصر ربيعه که در تمام صحنه‌ها، حضور مستقيم و موثر داشته است در اين کتاب مطرح مي‌شود.

ياحسيني با اشاره به اينکه کتاب "لشکر آب " در خصوص فعاليت‌هايي از شهيد مهدي زين‌الدين که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است، مطالبي را ارائه خواهد کرد، افزود: شهيد زين‌الدين به مدت چند ماه در سوسنگرد به عنوان مسئول بازجويي اسراي عراقي مشغول خدمت مي‌شود که ضمن نگارش مطالبي از آن دوران، عکس‌هاي منتشر نشده‌اي از شهيد زين‌الدين در اين کتاب چاپ خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...