رفتن به مطلب

جای خالی فرهنگ کتابخوانی در اداره کتاب


Hanaaneh

ارسال های توصیه شده

"حمید آذرنگ" نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گفت: تا زمانیکه نگاه نظارت دولتی بر مدیریت فرهنگی جامعه است یک شخص قادر به ایجاد تغییری جدید در زمینه مدیریت فرهنگی جامعه نیست.

 

وی افزود: امیدوارم علی شجاعی صائین در حدود تعریف شده در ممیزی کتاب و حتی بیشتر از آن بتواند به وضعیت کنونی نشر کشور سروسامانی بدهد.

 

این نویسنده ادامه داد: تعداد زیادی از افراد برای مدیریت فرهنگی آمدند و ما برای تغییر و تحول فرهنگ کشور به آنان متوسل شدیم ولی به هدف مطلوب دست نیافتیم بنابراین به این نتیجه رسیدیم که دست به دامان شدن غلط است و به همین خاطر با آمدن فرد جدیدی به عنوان مدیر فرهنگی دست و دلمان می‌لرزد.

 

آذرنگ تصریح کرد: مسئولان باید به مدیریت مدیر اداره کتاب اعتماد کنند تا او نیز قادر به پاسخگویی مناسبی برای اعتماد آنان باشد و در پایان فصل به دنبال مقصر برای کارهای انجام نشده در زمینه فرهنگ نباشیم بخشی از سرخوردگی‌های فرهنگی و هنری به عملکرد نادرست و طرح چشم اندازهای جدید فرهنگی بر می‌گردد.

 

این نویسنده عنوان کرد: در مدیریت اداره کتاب، جای فرهنگ کتابخوانی خالی است می‌توان بی‌نهایت نشر در کشور داشت چه اتفاقی رخ داده که چنین فضایی در کشور نیست.

 

وی اظهار داشت: ما برای پیوند کودکان با کتاب اقدامی نکردیم. فرهنگسازی برای کتابخوانی بیش از اعمال اقداماتی که در کوتاه مدت نتیجه بدهد و به چشم بیاید به بهبود فضای نشر کشور کمک می‌کند.

 

این نویسنده خاطر نشان کرد: تغییر نگرش در مدیریت اداره کتاب نسبت به نشر کشور ایجاد کنیم تا آشتی مجدد مردم با کتاب صورت بگیرد و این مسئله سبب ایجاد انگیزه در بین ناشران کشور می‌شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...