رفتن به مطلب

پارتیشن


ارسال های توصیه شده

در پارتیشن ام دی اف همانطور که از اسم آن پیداست ساختار و اسکلت آن از ام دی اف به قطر 16 میلی متر استفاده می گردد که با روکشی از لمینیت و لبه آن ازدر مواقعی که میزان نور در محیط حائز اهمیت است و حتی وجود فریم و پرده پارتیشن موجب کم شدن نور می گردد ، استفاده از پارتیشن شیشه ای توصیه می شود . این پارتیشن ها از شیشه ای به قطر 10 میلی متر تهیه گردیده و فقط اطراف آن با یک فریم ام دی اف (mdf) یا آلومینیوم پوشانده می شود . در ساختار پارتیشن شیشه ای انواع شیشه های مات و براق در رنگ های موجود بازار قابل استفاده می باشند . پارتیشن شیشه ای در تمام طرح ها و مدل های آن امکان تفکیک فضای موردنظر بدون محدود کردن کامل دید را می دهد و در مراکز درمانی از جمله بیمارستان ها به علت قابل شستشو و استریل بودن آن و همچنین فضاهای مدرن اداری توصیه می گردد .

 

لینک به دیدگاه

پارتیشن های ساختمان اداری :

 

به نظر می رسد که پارتیشن های اداری در طول عملکرد وظایف "سر پائین" باعث بهتر شدن بهره وری کارمندان از قبیل پردازش کلمه یا پرکردن کلمه می شوند اما می توانند در زمانی که کارمندان نیاز داشته باشند به صورت آزادانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند ، مشکلات بهره وری ایجاد نمایند.در تلاشی برای بررسی این مشکل، تعدادی از شرکت ها در حال حاضر در حال ایجاد پایه میزهایی هستند که برای اصلاح نمودن نیازهای خاص هر بخش طراحی شده اند.این کارمندان که نیاز به تعامل و ارتباط باز دارند ممکن است در مکعب هایی با دیوارهای کوتاه کار کنند در حالی که افرادی که نیاز به حریم شخصی بیشتری دارند ممکن است میزهایی داشته باشند که با دیوارهای بلند آنها را احاطه بنماید .

زمانی که مفهوم پارتیشن های فردی برای کارمندان اداری در سال 1968 برای اولین بار مطرح شد، بخشی از یک چشم انداز بزرگ تر به نام "دفتر عمل" بود. از لحاظ تاریخی، بسیاری از شرکت ها از روش "حجم باز" استفاده نمودند، که در آن ردیف هایی از میزها به صورت متمرکز و اغلب به ترتیب غیر شخصی قرار گرفته اند. مخترع پارتیشن (اطاقک) اداری، مردی به نام رابرت پروپست[1]، بهبود بهره وری کارمندان را با ارائه فضای کاری سفارشی که حواس پرتی ها را به حداقل می رساند تصور نمود. در این صورت کارمندان می توانستند حجم کاری خود را به روشی که کارآمدتر بود ارائه نمایند، به جای اینکه بر سیستم های بایگانی "ورودی" و "خروجی" تکیه کنند.

براساس مفهوم اصلی "دفتر عمل" ، پارتیشن ها به این معنی بودند که طبق نیازهای کارمندان برای تعامل با همدیگر گروه بندی می شدند. برخی باز و قابل دسترسی بودند در حالی که برخی دیگر ضد صوت بوده یا برای آنچه که کار "سر پائین" در نظر گرفته می شود دارای محفظه بودند. با توجه به تنظیمات اصلی، آنها بهره وری کارمندان را با ارائه حریم خصوصی و سفارشی سازی بهبود می بخشند اما ارتباط کارآمد و مناسب با دیگران هنوز هم در این مبحث مورد توجه می باشد .

با گذشت زمان ایده استفاده از پارتیشن ها برای متحد نمودن کارمندانی با نیازهای مشترک به نگرانی های اقتصادی تبدیل شد . در حال حاضر پارتیشن ها نشانگر کارآمدترین راه برای استفاده از فضای طبقه موجود هستند، که می تواند مورد توجه عمده در نواحی کسب و کار با اجاره بهای بالا باشد. آنها ممکن است فضاهای کاری فردی را ترسیم نمایند، اما همچنین می توانند مشکلات روحی به وجود بیاورند در حالی که کارمندان احساس می کنند در "لانه های" نیمه خصوصی که با دنیای بیرون ارتباط اندکی دارد محصور شده اند. زمانی که روحیه کارمند پائین است، بهره وری نیز دچار آسیب می شود.

تعیین این موضوع که استفاده از پارتیشن های اداری به تنهایی می توانند بر بهره وری کارمندان تاثیر بسزایی داشته باشند می تواند دشوار باشد. تعدادی از دیگر عوامل از قبیل رضایت شغلی و تجربه وجود دارند که می توانند بر سطوح بهره وری تک تک کارکنان تاثیر بگذارند. برخی معتقد هستند که حریم خصوصی افزایش یافته و فضای کاری به روشنی تعریف شده ممکن است در سرتاسر پیکر بندی های قدیمی اداره باعث پیشرفت باشند، اما هنوز هم پارتیشن (اطاقک) اداری ثابت نکرده است که افزایش بهره وری کامندان به اندازه کافی آن را به صورت یک سیستم کارآمد موفق کرده است یا خیر.

 

لینک منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

پارتيشن:

كابين بندي، ميزهاي كابين دار، كابين هاي اداري و يا پارتيشن يك فضاي كاري نيمه محصور است كه از فضاي كاري كناري بوسيله پارتيشن كه معمولا" بلنداي آن 6-5 فوت (1.5-1.8متر) است جدا شده است. هدف پارتيشن بندي اين است كه كارمندان را از مناظر و صداهاي يك فضاي كاري باز كه ممكن است تمركز آنها را به هم بزند ايزوله كند. پارتيشن ها از عناصر مدولار مانند سطوح كار،كمدهايي در بالاي سر، كشو و قفسه بندي كه مي تواند بسته به نياز كاربر تنظيم شود ،تشكيل شده است و نصب وراه اندازي آن به طور كلي توسط افراد حرفه اي انجام مي شود ولي در بعضي موارد تغييرات اجزاء مي تواند توسط كارمندان بدون آموزش خاصي انجام شود.

براي اولين بار طرح پارتيشن اداري توسط طراح شركت هرمان ميلر ، "رابرت پروسپت" ساخته شده است و درسال 1967 به نام اكشن آفيس 2 معرفي شده است. اگر چه پارتيشن معمولا" به عنوان نمادي براي ساختار مدرن اداري ديده مي شود ولي همچنين به كارمندان، درجه بالاتري از حريم شخصي و خصوصي در مقايسه با فضاي كار قبلي مي دهد كه در آن ميزها در رديف هاي كنار هم در فضاي باز قرار داشتند.

 

وجه متمايز مثبت ميزهاي پارتيشن اين است كه به كاربران آن گزينه هايي براي سفارشي سازي آن را مي دهد كه قابل مقايسه با ديگر مبلمان اداري در گذشته و حال نيست. پارتيشن مي تواند تمام ديوارهاي اطراف كارمندان يقه سفيد (مديران) را به سطوح كاري كارا تبديل كند.براي اينكه تمامي اين ديوارها قابل دسترسي هستند و همه آنها داراي سوراخ و با قلاب هايي براي گذاشتن قفسه هاي كوچك، تابلو اعلانات و يا ديگر وسايل و عناصري كه قبلا" به صورت افقي روي ميز قرار مي گرفتند را مي توان به سطوح عمودي نقل مكان داد ودرحاليكه سازندگان پارتيشن اداري معمولا" استانداردهاي خاصي را براي اتصال قلاب ها و لوازم جانبي به كار مي گيرند اين امر توليد كنندگان لوازم جانبي روي ميزهاي اداري را از توليد جاقلمي، قفسه مجله و چيزهایي كه در برندهاي معروف پارتيشن به آساني تعبيه مي شوند باز نمي دارد.

به اين نکته نيز همچنان باید توجه داشته باشيد كه مي توان يك فضاي پارتيشن را بدون به كارگيري ميزهاي پارتيشن و با تركيب ميزهاي ايستاده سنتي مانند ميزهاي پدستال را با انواع خاصي از پارتيشن هاي آزاد ايستاده ساخت. اين نوع از محيط هاي كار معمولا" بخشي از يك محيط اداري پوياست كه در سال 1950-1906 در آلمان و انگليس متداول گرديد.

 

واژه پارتيشن:

وا‍‍ژه اتاقك (پارتيشن) Cubicle از واژه ي لاتين Cubiculum مي آيد كه براي اتاق خواب استفاده مي شد و در زبان انگليسي در اوايل قرن 15 مورد استفاده قرار گرفت و در نهايت براي اتاق هاي كوچك از تمام انواع آن مورد استفاده قرار گرفت و همچنين براي كابين هاي كوچك و يا فضاهاي مطالعه با پارتيشن بندي كه به سقف نمي رسد.

مانند اتاقك هاي چوبي قديمي،پارتيشن به دنبال درجه اي از حريم خصوصي براي كاربران است در حاليكه حداقل فضا را در يك اتاق بزرگ يا متوسط بگيريد. قبل از استفاده گسترده از پارتيشن، كارمندان اداري اغلب در ميزهاي رديفي در يك اتاق باز كه در آن در معرض صداها و فعاليت هاي ديگر كارمندان كه در اطراف آنها قرارداشتند، كار مي كردند.

يك دفتر پر از پارتيشن معمولا" درياي پارتيشن يا مزرعه مكعب ناميده مي شود، گر چه طنزآميز است ولي اين عبارت بار معنايي منفي دارد. مزارع مكعب اغلب در شركت هايي با تكنولوژي بالا ديده مي شود. كه معمولا" اين دفاتر در صنعت بيمه و يا ساير زمينه هاي مرتبط با خدمات ديده مي شوند ، بسياري از مزارع مكعب در روران رونق دات كام ساخته شده است.

 

تاثير اجتماعي پارتيشن:

بسيار بعيد است كه ديگر انواع مبلمان اداري تاثير اجتماعي بسزايي همانند پارتيشن اداري كه در سال 1960 معرفي گرديد داشته باشند . هر چند كه پارتيشن اداري همچنان جاي بحث و كار بيشتر را هم در جنبه مثبت و هم منفي دارد ، نويسنده "آقاي توماس هاين" حتي تا اينجا پيش رفته و مشخص كرده است كه پارتيشن اين امكان را براي زنان فراهم آورده است كه به مديريت هاي مياني در اواخر دهه 1960 دست پيدا كنند. براي اينكه معرفي پارتيشن به همتايان مرد آنها يك فضاي كاري جديد معرفي كند كه در آن مديران زن را قرار مي دهند بدون اينكه به آنها اجازه ورود به حريم در اختيار خود را بدهند كه هميشه در انحصار مردان بوده است.

 

لینک منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

اکشن آفیس:

اكش آفيس يك سري مبلمان طراحي شده توسط رابرت پروپست(Robert Propst) است كه توسط هرمن ميلر توليد و به بازار عرضه شد . در ابتدا ، در سال 1964 به عنوان خط توليد اكشن آفيس 1 معرفي شد و سپس توسط سري اكشن آفيس 2 جايگزين شد ، كه اين يك طراحي تاثيرگذار در تاريخ قرارداد مبلمان ( مبلمان اداري) است . سري اكشن آفيس 2 معرفي كننده مفهوم انعطاف پذيري ، فضاي كار نيمه بسته ، كه در حال حاضر به عنوان پارتيشن (cubicle) شناخته مي شود ، است . تمامي طرح هاي پارتيشن اداري به خطوط توليد اكشن آفيس هرمن ميلر برمي گردد .

 

تاريخچه :

در سال 1960 هرمن ميلر نسبت به تاسيس شركت تحقيقاتي هرمان ميلر اقدام كرد و او اين مركز جديد را تحت نظارت جورج نلسون قرار داد كه فعاليت هاي روزانه اين شركت توسط رابرت پروپست مديريت مي شد . اگر چه جورج نلسون در محل اصلي شركت هرمن ميلر در زيلند ميشيگان باقي مي ماند ، رابرت پروپست و شركت تحقيقاتي هرمن ميلر در آن آربور ميشيگان(نزديك به دانشگاه ميشيگان) قرار داشتند. ماموريت شركت تحقيقاتي هرمن ميلر تنها حل مشكلات مربوط به خود مبلمان نبود بلكه نسبت به رفع مشكلات استفاده از مبلمان نيز مي پرداختند. اولين پروژه بزرگ شركت ارزيابي تكامل (دفتركار) در طول قرن بیستم بود و مخصوصاً چگونه عملكرد آن در طول سال هاي 1960 بود. مطالعات Propst شامل يادگيري در مورد روش هايي بود كه افراد در يك دفتر ، كار مي كنند - چگونگي تبادل اطلاعات و اينكه چگونه چيدمان يك دفتر كار بر نحوه عملكرد كارمندان تاثير مي گذارد . او با جان ايوانز ( محقق در زمينه آرايش و الگو) ، تري آلن و كارل فراست ( روانشناس دانشگاه ايالتي ميشيگان) و رابرت سامنر (محقق در زمينه تاثيرات فضاهاي مختلف بر سلامت روان) و ادوارد تي هال ( انسان شناس و نويسنده كتاب زبان خاموش ) و همچنين با تعدادي از متخصصان از جمله رياضي دانان و روانشناسان رفتاري در اين زمينه مشورت كرد .Propst از تحقيقات خود اينگونه نتيجه گرفت كه در طول قرن بيستم محيط هاي اداري تغييرات قابل ملاحظه اي داشتند مخصوصاً وقتي كه به افزايش چشمگير حجم اطلاعاتي كه مبادله مي شد توجه کرد. با وجود تغييرات زياد در مواردي كه روزانه يك كارمند بايد نسبت به تجزيه و تحليل ، سازماندهي و نگهداري آن اقدام مي كرد ، چيدمان دفاتر كار بدون تغيير باقي مانده بود با كارمنداني كه در يك اتاق بزرگ به صورت رديفي پشت ميزهاي كار سنتي و بدون حريم خصوصي نشسته بودند . تحقيقات Propst نشان داد كه در يك محيط بازكاري ارتباط ميان كاركنان كاهش مي يابد و همچنين مانع از ابتكار عمل آنها مي شود.از اين رو Propst نظر داد كه(در حال حاضر يكي از شرايط تاسف آور در دفاتر كار تمايل به ارائه يك فرمول همانند براي همه است).علاوه براين بدن هاي كارمندان از نشستن در يك وضعيت در ساعات طولاني رنج مي برند. Propst به اين نتيجه رسيد كه كارمندان در دفاتر هم نياز به حفظ حريم شخصي و هم نياز به ارتباط با يكديگر دارند كه این موضوع بستگي دارد در آن زمان در حال انجام كداميك از وظايف خود مي باشند.

 

اكشن آفيس1 :

Propst و شركت تحقيقاتي هرمن ميلر طرحي را براي حل مشكلاتي كه كارمندان در حال حاضر از آن رنج مي بردند ارائه كردند كه گروه جورج نلسون آن را در قالب اكشن آفيس 1 مي شناسند ، و در سال 1964 در شركت هرمن ميلر معرفي شد. اكشن آفيس 1 ميزهاي كار و فضاهاي كار را در ارتفاعات مختلف نشان مي داد كه به كارمندان آزادي حركت داده و اين انعطاف پذيري متناسب با تنظيم بهترين وضعيت مطابق با نوع كار آنها بوده است . اكشن آفيس 1 به صورت ايده آل مناسب براي دفاتر كوچك اداري بود كه در آن مديران و كارمندان از يك نوع مبلمان اداري استفاده مي کردند .با اين حال اكشن آفيس 1 گران قيمت و پياده كردن آن دشوار بوده است و براي دفاتر شركت هاي بزرگ مناسب نبود. ولي با وجود اين كم و كاستي ها نلسون برنده جايزه ALCOA براي طراحي محصول شد بدون اينكه نامي از Propst برده شود.

اكشن آفيس 2:

متعاقب با فروش پايين اكشن آفيس 1، Propst و نلسون دوباره به تخته طراحي خود برگشتند و تحقيقات خود را براي ايجاد نسل بعدي آن را در قالب اكشن آفيس 2 شروع كردند . در طول سال هاي زياد Propst و نلسون درباره اينكه كدام فضاي كار براي كارمندان يك شركت مناسب تر است با هم اختلاف نظر داشتند و نمي توانستند با هم به توافق برسند و در آخر نلسون پروژه را ترك كرد. بعد از رفتن نلسون ، Propst آزادي بيشتري براي تحقيق در مورد نظريه خود درباره دفتر كاري كه داراي قابليت اصلاح مداوم ، متناسب با نيازهاي درحال تغيير كاركنان و بدون اینکه نياز به خريد مبلمان جديد داشته باشد را پیدا کرد . او مي خواست به كاركنان تا حدودي حريم شخصي داده و همچنين به آنها توانايي دهد كه محيط كار خود را شخصي كنند بدون اينكه تاثيري بر روي محيط و كارمندان اطراف خود بگذارند . Propst دريافت كه افراد كارايي و بهره وري بيشتري در داخل محيط هايي محصور كه بتوانند آن را شخصي كنند دارند ولي همچنين دریافت که افراد احتياج به ديد به خارج از محيط شخصی خود را نیز دارند . او اين نظريه را Back upنامید.دو يا سه بخش عمودي يك طرفه كه محيط محصوري را تعريف مي كنند که تا حدودي شخصي باشند بدون اينكه مانع از ديد به خارج از اين فضا براي مشاهده اتفاقات اطراف شوند.

اكشن آفيس 2 بر پايه ديوارهاي متحركي كه فضايي را تعريف مي كنند بنا نهاده شده است . اين بخش همچنين با تعدادي مبلمان اداري كه از فضاي كاري عمودي گرا بهره مند مي شوند تجهيز مي شود. داراي اجزاي قابل تعويض ، استاندارد و ساده براي جمع آوري و نصب بودند. از همه مهمتر اينكه آنها بسيار انعطاف پذير بوده و داراي قابليت تغيير متناسب با احتياجات دفتر کار را داشتند .

طرح اكشن آفيس 2 يك موفقيت بي سابقه بود كه به وسيله توليد كنندگان ديگر سريعاً تقليد و كپي برداري شد.با وجود اينكه اكشن آفيس 2 تبديل به موفق ترين پروژه هرمان ميلر شد ، جورج نلسون خود را از هر گونه رابطه با پروژه دور نگه مي داشت. در سال 1970 او به روبرت بليچ (كه بعدها معاون رئيس در شركت طراحي و ارتباطات هرمن ميلر شد) نامه اي فرستاد كه در آن نامه به توصيف سيستم (تاثير ضد انساني محيط كار) پرداخته بود و او به طور خلاصه احساسات خود را اينگونه بيان كرده بود:حتماً نبايد يك منتقد با ديدگاه تخصصي باشد تا بتواند تشخيص دهد كه اكشن آفيس 2 به طور كلي يك محيط لذت بخش براي كاركنان نيست ولي براي طراحاني كه به دنبال جا دادن حداكثر افراد در يك محيط كوچك هستند بسيار تحسين برانگيز است.(پرسنل) زامبي هاي شركت ، راهروهاي مرده ، اكثريت در سكوت در يك بازار بزرگ .با وجودي كه ممكن است مرد مغروري باشد ،ولي پيش بيني او براي يك بازار بزرگ براي اكشن آفيس 2 درست بوده است ، تا سال 2005 فروش آن به 5 ميليون دلار رسيد

 

سازه هاي منسجم:

 

آخرين سهم Propst در زمينه اكشن آفيس ، طراحي يك سري مبلمان به طور خاص براي بيمارستان ها و محيط هاي آزمايشگاهي بود كه به عنوان سازه هاي منسجم شناخته شد ، مجموعه اي از قاب ها ، چرخ ها ، كمدها و ريل های كانتينرها با قابليت حمل بالا در سال 1971 معرفي شد كه براي سهولت كار در محيط هاي بيمارستاني طراحي شد ، اين طرح بسيار موفق بود تا اينكه سيستم هاي كامپيوتري مركزي پديد آمد و اين قابليت حمل اسناد را منسوخ كرد.

اتو اسپيس (Ethospace):

به وسيله جك كلي طراحي شد ، كه در طراحي اكشن آفيس 1 و 2 نيز مشاركت داشت. اتواسپيس عناصر بخش ديوارهاي اكشن آفيس 2 را افزايش داد. Kelly بخش ديوارها را تا حدود زيادي تغيير داد اما به صورت استاندارد-كاشي هايي كه به صورت ساده در كنار هم داخل يك فريم قرار مي گيرند و با يك كلاهك نهايي درپايان بسته مي شوند. با انتخاب كاشي هاي اتواسپيس جديد هركس مي تواند سريع نسبت به تغيير رنگ ، بافت ، عملكرد و خصوصيات فضاي كار اقدام كند بدون نياز به پياده كردن فريم و يا اخلال در جريان كار در یک دفتر کار .

 

لینک منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

اطلاعاتی در خصوص تهیه پارتیشن و مبلمان اداری:

مبلمان در روحیه بخشیدن به تیم ، تبادل اطلاعات و بازدهی اهمیت زیادی دارد. مبلمانهایی که به درستی انتخاب می شوند در تضمین چنین مواردی نقش بسزایی دارند البته فضای اداره را نیز باید درنظرگرفت. یک نمونه معمول در چیدمان و تفکیک فضای ادارات استفاده از پارتیشن می باشد.

در هنگام خرید وسایل برای اداره از قبیل مبلمان اداری که شامل پارتیشن اداری هم می شود ، موارد مختلفی را باید در نظر گرفت. شرکت باید فضای اداره ، تعداد کارکنان، نوع کار و غیره را به هنگام انتخاب مبلمان اداری در نظر بگیرد. نوع مناسب اثاثیه اداری این امکان را به کارمندان می دهد تا از تواناییهایشان به نحو احسن استفاده کنند. وسایلی که در جای مناسب قرار گرفته باشند ،این امررا تضمین می کنندکه کارمندان بدون مشکل به وظایف خود عمل کرده و کارهایشان را درست انجام دهند. وسایل نامناسب تنها مانع آنها شده و باعث کندی روند کار آنها می شود.این تنها مربوط به میزوصندلی ها نیست بلکه با دیگر اثاثیه ی اداری نیز مرتبط است. قفسه ی پرونده ها، میزهای کامپیوتر وپرینتر، چراغها و ... همگی به افزایش بازدهی در اداره کمک می کنند. همچنین وسایل برگزیده به اداره ظاهری حرفه ای می بخشند که به واسطه ی آنها،کارمندان می توانند تاثیر خوبی روی مراجعین شان بگذارند. اگرمحیط کاری شیک و گرم باشد، کارمندان راضی تر بوده و تمایل بیشتری به کار در اداره خواهند داشت. بنابراین ادارات مختلف برای ارتقاء ظاهر اداره خود شروع به استفاده ازاجناس و الگوهای گوناگون کرده اند.انواع مختلفی ازچیدمان وسایل وجود دارد که هرکدام مختص مشاغل و ادارات مختلف می باشد.

شرکت هایی وجود دارند که برای ادارات اثاثیه می سازند، آنهایی که اثاثیه اداری را به دیگر ادارات اجاره می دهند و یاحتی آنهایی که دست دوم این اثاثیه را به آنها می فروشند، تامقرون به صرفه باشد.

 

تاثیرپارتیشن درچیدمان:

 

در دنیای امروزی، حفظ فضا ومحیط کاری سالم برای کارمندان توسط ادارات از اهمیت زیادی برخوردار است. درگذشته، بیشترادارات دفترکار اختصاصی برای کارمندان شان داشتند. با وجود این که این امر، محیط کاری خوبی را به دور از هرگونه مزاحمت برای آنهایی که نیاز به فکرکردن درمورد کارهای مهم دارند، فراهم می سازد؛ آنها را از همکارانشان جدا می کند. این کار باعث قطع رابطه با دیگر همکاران و عدم تعامل میان کارمندان می شود . دفترکار اختصاصی ممکن است حریم خصوصی خوبی را ایجاد کند ولی باعث جدایی افراد از یکدیگر شده که نهایتا" منجر به تاثیر منفی درمحیط کاری می گردد. اگر چه همه کارمندان تاحدی خواهان حریم خصوصی هستند، دوستدارند با دیگرهمکارانشان نیزتعامل داشته باشند . این امر به آنها آرامش میدهد و فشارکار را کمترمی کند. دفتراختصاصی دراین زمینه ها کارآمد نیست. دراین موارد بهترین گزینه تهیه اطاقک اداری (پارتیشن اداری) برای آنهاست. اساسا" این اطاقک ها پایگاه های کاری هستند که به صورت تفکیک شده کنارهم قرار می گیرند تا برای کارمندان استقلال نسبی فراهم کنند و همچنین به آنها امکان تعامل با همکارانشان را نیز بدهند. این بخش ها دارای پارتیشن هایی با ارتفاع گوناگون می باشند. هنگامی که یک اداره دارای محدودیت درفضا وغیره است این پارتیشن بندی ها گزینه ی خوبی برای استفاده می باشند و قابل خرید ازت مامی شرکت های تولید پارتیشن می باشند که قیمتشان مقرون به صرفه تر است. شرکت هایی هم هستند که پارتیشن ها را با قیمت پایین تر می فروشند که خرید آنها را برای خریداران راحتترمی کنند. این پارتیشن ها ار سازه آلومنیوم با انواع ام دی اف طراحی شده اند و دارای کیفیت پایین تری نیز می باشند.

امروزه پارتیشن ها در رنگ های مختلفی عرضه می شوند و آنهایی که به دنبال خرید این گونه از وسایل هستند نمی توانند خود، آنهارا بسازند. شرکت هایی هستند که مبلمان اداری موردنیاز برای دفاترخانگی رامی فروشند که می توان از آنها در ساخت اطاقک های مناسب استفاده کرد. نصب اطاقک ها دارای مزیت های گوناگونی است. آنها فضای کمتری را اشغال می کنند و این امکان را می دهند که پوشه های مختلف و... را بدون مشخص کردن نوع آنها دسته بندی کرد. همچنین نوعی حریم خصوصی را فراهم می کنند و به کارمندان فرصت تعامل و نشست های دوستانه که باعث سیال سازی ذهن می شود را می دهند. پارتیشن های اداری را می توان از تولید کننده ها به صورت عمده و با قیمت مناسب تری درطرح ها و رنگ های گوناگون تهیه کرد. بدینوسیله می توان مطمئن بود که با دیگر لوازم دفترهمخوانی داشته و به آن فضایی معمارانه و زیبا می بخشد. با داشتن جا برای پوشه ها، سیم ها، کلیدها و دیگر لوازم موردنیاز درارتباطات روزمره، آنها نقش یک دفترخصوصی را ایفا می کنند و امکان برقراری تعامل فردی را نیز فراهم می سازند. اگر شرکتی پی ببرد که پارتیشن ها با نیازشرکت تناسبی ندارد، می توانند تغییراتی را در پارتیشن اداری انجام دهد و با قیمت مناسب فضای موردنظرخود را طراحی کنند. پارتیشن ها میتوانند ظاهری حرفه ای داشته باشد به علاوه با رنگ بندی دفترهمخوانی داشته و محیط گرمی را برای کارمندان فراهم آورد.

 

نکاتی مهم درانتخاب اطاقک ها:

 

دریک اداره انتخاب وسایل مناسب ضروری است. این امر در بازدهی محیط و اشتیاق کارمندان موثر است . پس موارد مختلفی درانتخاب پارتیشن برای محیط دفترتان وجود دارد که باید درنظر بگیرید . اگرچه این اطاقک ها بهترین روش صرفه جویی در فضا هستند و بنیاد وتعامل تیم کاری را قوت می بخشند، استقلال فردی کارمندان را نیز کاهش می دهند. با این وجود اطاقک ها در ارتفاعات گوناگونی عرضه می شوند که می توانند تضمین کننده حریم خصوصی باشند.

البته اطاقکی که دیواره ای بلندی دارد، فضا را بسته و دلگیر می کند. موادی که درساخت پارتیشن ها استفاده می شوند روی قیمت آنها تاثیر می گذارند. مواد مختلف قیمت های گوناگون دارند وهمچنین مدل سازه نقش مهمی در قیمت آن دارد. پارتیشن ها هنوز هم برای آنهایی که فضای کافی ندارند گزینه ی مناسبی است. همیشه یک رئیس و یا موسس یک شرکت دارای سرمایه کافی برای تهیه میزکار جداگانه برای هرکارمند نیست. همچنین ممکن است جای کافی هم برای این کار وجود نداشته باشد. بااین حال با نصب پارتیشن فضای زیادی باقی می ماند.

پارتیشن ها با تعبیه فضاهایی برای عبورسیم ها بدون ایجاد بریدگی در میز عرضه می شوند که ظاهر تمیزی به آن می دهند. درهنگام تهیه پارتیشن ها، میزان استفاده از شیشه در بخش ها برای مدیر و یا ناظر مهم است. بدینوسیله او می تواند میزان بازدهی هرکارمند را ببیند وارزیابی کند. این کار به آنها در یافتن راهی برای روش های مفید درافزایش بازدهی هرکارمند کمک می کند. علاوه بر این که پارتیشن فضای کمتری می گیرد، تصمیم گیری و طراحی درست هم دراین زمینه باید انجام شود. با این کارمی توان مطمئن بود که پارتیشن درجای درستی تعبیه شده چرا که نصب و برداشتن آن زمان بر و گران است. اندازه پارتیشن های اداری خریداری شده از فروشگاه هم مهم است. پارتیشن خیلی بزرگ تنها فضا را اشغال می کند درحالی که سایز خیلی کوچکترآن باعث صلب انعطاف پذیری و راحتی کارمند می شود.

 

لینک منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...