رفتن به مطلب

تولید سوخت جایگزین دیزل از ضایعات گیاهی


ارسال های توصیه شده

12806_199.jpgدانشمندان دانشگاه Davis کالیفرنیا با استفاده از فرآیند جدیدی که ابداع کرده اند، توانستند سوخت هایی با ساختار شیمیایی بنزین مانند را از مواد سلولزی نظیر زباله های جنگلی و مزرعه ای تولید کنند. این فرایند می تواند بازارهای جدیدی را برای سوخت های گیاهی به عنوان جایگزین سوخت های دیزلی موجود باز کند.

مارک ماسکال، استاد شیمی دانشگاه Davis کالیفرنیا، اظهار داشت: فرایندهای بسیاری برای ایجاد هیدروکربن های خطی وجود دارد، اما تا به حال هیچ کس قادر به تولید هیدروکربن های شاخه ای با تغییرات ساختاری در محدوده بنزین نبوده است.

سوخت دیزلی متداول از زنجیره های مستقیم و طولانی اتم های کربن ساخته می شود، در حالی که مولکول هایی که بنزین را تشکیل می دهند کوتاه تر و شاخه دار می باشند. این بدان معناست که بنزین و گازوئیل در دما و فشارهای متفاوتی تبخیر می شوند.

سوخت دیزل زیستی، از روغن های گیاهی تصفیه شده ، در حال حاضر برای کار در موتورهای دیزلی اصلاح شده بصورت تجاری قابل دسترس می باشد. بنابراین سوخت بنزین - مانند گیاهی بازار بسیار بزرگ تری برای سوخت های تجدید پذیر باز می کند.

ماسکال اعلام کرد: مواد اولیه این فرآیند جدید اسید لوولینیک می باشد که می تواند با فرآوری شیمیایی موادی مانند کاه، ساقه ذرت و یا حتی زباله های سبز شهری(پسماندهای تر) تولید شود. این یک نقطه شروع اقتصادی و عملی برای تولید زیست توده خام با عملکرد بالا می باشد.

وی افزود: در آن فرایند هر ماده سلولزی می تواند استفاده گردد. زیرا این فرایند متکی به تخمیر نبوده و نیاز نیست که در ابتدا به قند تبدیل شود.

 

دانشگاه UC Davis پتنت این فرایند را به موقت به ثبت رسانیده است.

هیتنا

لینک به دیدگاه

درود! چند وقت پيش دنبال خواص گازوئيل بودم به اين دوتا مقاله كه در رابطه با بيوديزل هستن بر خوردم، عنوان رو كه ديدم گفتم بذارم واسه تكميل مطلب :a030:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...